Investicije hotelskog diva

Do 2021. godine više od 70 posto kapaciteta “Jadrana” imat će četiri zvjezdice

Anto Ravlić

U pripremi je projekt za wellness centar s bazenom koji će upotpuniti ponudu hotela Omorika

U pripremi je projekt za wellness centar s bazenom koji će upotpuniti ponudu hotela Omorika

Ove godine Jadran gradi hotel Esplanadu koji će biti najbolji hotel u Crikvenici, s četiri plus zvjezdice. Novouređeni wellness centar i kongresna dvorana u hotelu Katarina ovaj tjedan počinju s radom



CRIKVENICA – Kada bi se danas Jadran d.d. trebalo opisati jednom riječju, to bi zasigurno bila riječ feniks jer prije samo pet godina malo tko je vjerovao da će se posrnuli crikvenički hotelski div dignuti iz pepela i prodisati punim plućima, postati najveći investitor u Gradu Crikvenici, redovito isplaćivati plaće i plaćati dobavljačima te podizanjem zvjezdica preokrenuti trendove opadanja kvalitete smještaja. Prije pet godina stvari nisu izgledale pretjerano blistave – nakon dugogodišnje agonije i blokade računa od 1997. godine, 2010. godine Jadran završava u stečaju.


Sve je zapravo počelo 1997. godine, kada je Jadran d.d. ušao u blokadu u kojoj se zadržao sve do otvaranja stečaja 2010. godine, s nagomilanim gubicima većim od 700 milijuna kuna, dugom prema radnicima većim od 70 milijuna kuna te odlukom Hrvatskog fonda za privatizaciju o podjeli Jadrana na tri dijela. I upravo te činjenice bile su najjači argument onima koji su tvrdili da se neće uspjeti. Međutim, prošle godine čak su i oni vječni »nevjerni Tome« gurnuti na marginu, kada su dva najveća hotela u sastavu Jadrana, Omorika i Katarina, zasjala s četiri zvjezdice. Svaki po dvije više. Uz to, kompletan dug bivšim i sadašnjim radnicima od 30,5 milijuna kuna, koji se gomilao od vremena prije stečaja, isplaćen je dvije godine prije roka.


U hotelu Katarina je uređen kompletan wellness centar s unutarnjim bazenom i kongresna dvorana


U hotelu Katarina je uređen kompletan wellness centar s unutarnjim bazenom i kongresna dvorana





Zaredale su se i nagrade – voditeljica animacije ponijela je titulu najboljeg animatora te dobila nagradu Turističke zajednice Kvarnera, recepcionar Andrej Pobor osvojio je broncu na natjecanju STUH-a, a predsjednika uprave Dina Manestra Hrvatsko udruženje menadžera CROMA proglasilo je projekt-menadžerom godine i to upravo zbog uspjeha Jadrana te osobnog doprinosa razvoju gospodarstva u području turizma, kako stoji u obrazloženju. I kako često možemo čuti, »to nije sve« – ove godine Jadran gradi hotel Esplanadu koji će biti najbolji hotel u Crikvenici s četiri plus zvjezdice, na jednoj od najatraktivnijih pozicija u Crikvenici. Novouređeni wellness centar i kongresna dvorana u hotelu Katarina ovaj tjedan počinju s radom.


Strateški planovi


Da se investicijama u osam hotela, dva naselja te kampu i kampiralištu te kompletnom poslovanju pristupilo sustavno i planski govori i činjenica da je Jadran 2016. godine donio Strateški poslovni plan za razdoblje od 2016. do 2025. godine. Plan je izrađen u suradnji s globalnim liderom u području savjetovanja u hotelijerstvu, savjetodavnom kućom Horwath HTL. Prilikom donošenja tih planova konzultirani su i turističke zajednice, lokalna i regionalna samouprava, sindikati, radnici i svi ostali steakholderi, a konačni cilj je da 2021. godine preko 70 posto smještajnih kapaciteta Jadrana bude kategorizirano s četiri zvjezdice, dok bi preostalih 30 posto bilo kategorizirano s tri zvjezdice.


Da je Jadran na tom putu uspješan govore sirovi podaci – na put podizanja kvalitete smještaja Jadran je prije tri godine krenuo s čak 77 posto smještajnih jedinica u hotelima kategoriziranih s dvije zvjezdice dok je već dvije godine kasnije dosegnuo 45 posto s četiri zvjezdice te će ove godine, završetkom hotela Esplanade, imati više od pola smještajnih jedinica u hotelima kategoriziranih s visoke četiri zvjezdice. Kamp Selce, kao najveći kamp na rivijeri, prije dvije godine je kategoriziran s tri zvjezdice, ali i dalje najveći izazov ostaju naselja Kačjak i Ad Turres.


Dodatni sadržaji


Investicije nisu obuhvatile samo smještajne kapacitete, već je Jadran uložio i u dodatne sadržaje. U hotelu Katarina je uređen kompletan wellness centar s unutarnjim bazenom s morskom vodom i kongresna dvorana, u hotelu Omorika uređena je legendarna dvorana za vjenčanja te kongresna dvorana koja je sve više domaćin ozbiljnih kongresa i seminara, a u pripremi je projekt za wellness centar s bazenom koji će upotpuniti ponudu hotela Omorika dok će i hotel Esplanade imati wellness centar s bazenom.


– Prije 111 godina Crikvenica je proglašena klimatskim lječilištem i upravo u tom segmentu koji danas zovemo zdravstveni turizam vidimo najveći potencijal za razvoj. Budući gost neće konzumirati da bi »imao«, nego da bi »bio« jer su njegove preferencije usmjerene prema doživljaju, a ne prema posjedovanju. To je strateški pravac prema kojem se svi čimbenici u našoj djelatnosti moraju ravnati i koji moramo svakodnevno osvještavati – ističe predsjednik uprave Jadrana d.d. Dino Manestar.


Efekti ulaganja već se osjete – uz povećan broj ostvarenih noćenja, Jadran bilježi trend rasta prihoda i dobiti, a već ove godine hoteli su otvoreni znatno ranije nego prošlih godina. Prema riječima vlasnika agencija koji pozdravljaju ovakav snažan iskorak Jadrana d.d., sada se pokazuje da Crikvenica s dvije zvjezdice jednostavno nije imala šanse na ozbiljnom tržištu.