Nama je potreban dogovor Grada, urbanista i iznajmljivača. Nema više novih apartmana. Tek kad se jedan apartman zagasi, drugi se može otvoriti, ali samo na razini 4 ili 5 zvjezdica, predlaže Danor Matejčić
CRIKVENICA Izvrsna turistička sezona nosi rekorde i mami zadovoljstvo. No, nosi i pitanje kako dalje. Crikvenica je prepuna, ispunjena i zadovoljna, no jasno je da je infrastruktura na rubu. Posebno se to odnosi na plažni i parkirališni prostor. Dva elementa najčešći su razlog za prigovore gostiju, nedostatak mjesta za ručnik i automobil minus je koji u perspektivi može otjerati kvalitetne turiste. Iako Crikvenica živi od privatnog smještaja, iako se u sobama, apartmanima i kućama ostvari dvije trećine noćenja, često se prst krivnje za crikveničke gužve upire u privatne iznajmljivače. Kritičari primjećuju da su za sve krivi iznajmljivači koji niskim cijenama omogućuju gostima slabe platežne dolazak na crikveničku rivijeru. Loši su potrošači, hrane se u marketima, mažu paštetu, stvaraju gužve na cesti i plaži, a korist od njih nikakva. Dajte nam hotele, vrište kritičari.
Predsjednik Udruge iznajmljivača Grada Crikvenice i dopredsjednik udruge iznajmljivača Hrvatske Danor Matejčić rezolutno odbija neargumentirane kritike. Podvlači da nikad ne treba zaboraviti da je standard Crikveničana visok zahvaljujući privatnom smještaju, traži da se o prekapacitiranosti grada, koja je i po njemu očita, i budućnosti turizma argumentirano diskutira.
Podizati kvalitetu
– Ljudi u privatnom smještaju su najveći ulagači u hrvatski turizam, 70-80 milijuna eura svake godine ulažu privatni iznajmljivači. Malo sam i rekao. Grade se takve kuće za odmor da se ni Francuska ne bi posramila. Imam prijedlog kako riješiti crikvenički problem. U Istri su odredili buduće kapacitete za četiri i pet zvjezdica. Nama je potreban dogovor Grada, urbanista i iznajmljivača. Nema više novih apartmana. Tek kad se jedan apartman zagasi, drugi se može otvoriti, ali samo na razini četiri ili pet zvjezdica. Moramo podizati kvalitetu i dovoditi kvalitetnije goste. Ne treba bježati od vlastitih slabosti. Edukacija iznajmljivača također je put do kvalitetnog gosta. Imamo neiskorištenog potencijala na rivijeri. Na hrvatskom dijelu Jadrana imamo 17.250 vezova, u Crikvenici participiramo s tek pola posto. Premalo. Ponudimo vezove i tako ćemo dobiti kvalitetnije goste.
Potreba za brošurom
Tko zna od turista za muzej? Nemamo reklame za Klovićev muzej u Grižanama, ali po Crikvenici reklamiramo izlete izvan granica Hrvatske. Organizirali smo izlet do Pavlomira, Drivenika i Jadranova, gdje je goste čekao brod s kojim smo išli oko otočića Svetog Marka. Rekli smo gostima da se moraju poljubiti kad prođemo ispod mosta. I vratili se brodom do Crikvenice. Ljudi oduševljeni. Zašto nemamo takav izlet u ponudi? Predsezona i posezona još uvijek su neiskorištene, primjećuje Matejčić koji je od osnutka, već 11 godina, aktivan u crikveničkoj udruzi iznajmljivača.