Prezentacija je jedno, a praksa drugo

Plaćao osiguranje deset godina, nadao se kamati, a od Croatia osiguranja dobio manje no što je uplatio

Marinko Krmpotić

Snimio Marinko KRMPOTIĆ

Snimio Marinko KRMPOTIĆ

I do te umanjene isplate nikako nije dolazilo. Stalno su nam obećavali da će biti sljedeći tjedan, pa za nekoliko dana, i sve skupa je trajalo skoro dva mjeseca, kaže ogorčeni Ivan Janeš



Jednostavno ne možeš vjerovati da su neke stvari moguće, govori nam razočarano Ivan Janeš, delnički umirovljenik kojemu je krajem prošle godine istekao ugovor o desetogodišnjem životnom osiguranju kod Croatia osiguranja. Riječ je o ugovoru tijekom kojeg je on redovno mjesečno uplaćivao određenu svotu očekujući da će mu, kako je bilo obećano pri potpisivanju ugovora, nakon isteka desetogodišnjeg roka, biti vraćena cjelokupna uplaćena svota, uvećana za 10 posto. Konkretno, na 19.400 kuna uplate trebao je, po proračunima pri potpisivanju ugovora, dobiti nešto više od 21 tisuću kuna. No, umjesto te svote, na njegov je račun uplaćeno 17. 900 kuna.



Što se dogodilo i kako je moguće da je Croatia osiguranje prisvojilo 1.500 kuna Janešovog novca, pokušali smo saznati od Davora Škorića s kojim je Ivan Janeš kontaktirao pri završnim poslovima isplate osigurnine.


 Konkretniji komentar Škorić nam nije mogao dati jer je, istaknuo je, njegov posao bio samo obaviti pojedinosti vezane uz završni dio isplate:




»Ono što je meni poznato je da je po važećem ugovoru sve s naše strane bilo ispoštovano, a kako je sve skupa pri potpisivanju ugovora prije deset godina bilo prezentirano korisniku, to je druga stvar«, rekao je Škorić.



  »Dakle, ne samo da nisam dobio najavljenih 10 posto više u odnosu na uplatu, nego su mi otprilike toliko uzeli! Naravno, bio sam šokiran i tražio sam kod predstavnika Croatia osiguranja odgovore na pitanje kako je moguće da sam dobio manje no što sam uplatio, a odgovor je bio da su se u međuvremenu neki zakoni promijenili te da sam izgubio pravo na planirani dobitak. Na pitanje kako je moguće da dobijem manje no što sam uplatio, jer to znači da su oni prisvojili taj moj novac, odgovor je bio da je to tako kako je i da, ako smatram da treba, mogu sve predati sudu ili se obratiti javnosti. Za sud još ne znam, a novinama se obraćam zato da ostale ljude upozorim na ovo nepošteno ponašanje Croatia osiguranja te da se jave i drugi ljudi – a siguran sam da ih ima – koji su na ovaj način prevareni«, govori Janeš pojašnjavajući kako je uopće krenuo u uplatu životnog osiguranja.


  »Prije deset godina tadašnja uposlenica Croatia osiguranja me uvjerila kako je uplata životnog osiguranja dobra stvar te kako ću za deset godina uz podnošljiva mjesečna izdvajanja dobiti deset posto više od uloženog. Računajući da novca uvijek treba, pogotovo kad je čovjek u mirovini, odlučili smo supruga i ja pokušati štedjeti i na taj način, nadajući se da ćemo nakon deset godina nešto i zaraditi od obećanih kamata. Napravili smo platni nalog kod banke i svaki mjesec redovno uplaćivali dogovoreni iznos, a iz Croatia osiguranja krajem svake godine dolazila je zahvala na uplatama i sve je bilo lijepo dok rok nije istekao i ja poželio podići desetogodišnju svotu za životno osiguranje. Već tada mi je njihov predstavnik Davor Škorić rekao kako neću dobiti ono što mi je najavljeno, već nešto manje, jer su se 2008. godine promijenili neki zakoni i odredbe o tim kamatama su promijenjene. Ni nakon što sam uspio ishodovati isplatu i te umanjene svote, nije sve išlo jednostavno jer do isplate nikako nije dolazilo. Stalno su nam obećavali da će isplata biti sljedeći tjedan, pa za nekoliko dana, i sve skupa je trajalo skoro dva mjeseca, nakon kojih sam ipak dobio dio onoga što sam uplaćivao, odnosno 1.500 kuna manje, jer si je tu svotu od mene »bogatog« umirovljenika prisvojilo »siromašno« Croatia osiguranje«, rekao nam je Ivan Janeš koji je pri kraju razgovora ipak najavio mogućnost angažiranja odvjetnika.


  U svakom slučaju, nakon cijele priče ostaje gorak okus prijevare, što su potvrdili na kraju našeg razgovora i Ivan Janeš i njegova supruga, zaključivši kako više nikome ne vjeruju i svima savjetuju da ne nasjedaju na bilo kakve ponude o životnim osiguranjima jer se danas sve očigledno pretvorilo u prijevaru i iskorištavanje korisnika.