Poznati detalji projekta

Žičara do Učke: Trasa duga 4.700 metara, moći će prevoziti 60 osoba

Damir Cupać

Početna postaja bila bi u Medveji, a završna na Vojaku / Snimio Marin ANIČIĆ / NL arhiva

Početna postaja bila bi u Medveji, a završna na Vojaku / Snimio Marin ANIČIĆ / NL arhiva

Županijski vijećnici uvjereni su da je riječ o projektu koji treba nastaviti zbog njegove kvalitete koja će osigurati iskorak kada je riječ o atraktivnosti turističke destinacije



RIJEKA  Skupština Primorsko-goranske županije jednoglasno je u nastavku sjednice od prošloga tjedna prihvatila informaciju o projektu »Žičara na Učku«, te o radu tvrtke »Žičara Učka«.


Županijski vijećnici uvjereni su da je riječ o projektu koji treba nastaviti zbog njegove kvalitete koja će osigurati iskorak kada je riječ o atraktivnosti turističke destinacije.


Budući da je Županija do sada financirala s oko 600.000 kuna niz aktivnosti, županijsko predstavničko tijelo prihvatilo je prijedlog da se taj iznos unese u temeljni kapital tvrtke »Žičara Učka«, te će tako ukupni udio Primorsko-goranske županije iznositi oko 800.000 kuna, odnosno oko 38 posto.


Druga faza




Pročelnica Upravnog odjela za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj Melita Raukar podsjetila je da je Županija još 2010. godine ušla u osnivanje tvrtke »Žičara Učka«, te da je do sada napravljena studija utjecaja na okoliš, izrađen je idejni projekt, ishodovana lokacijska dozvola.


Prokurist »Žičare Učka« Milorad Stanić naglasio je da je riječ o izuzetno atraktivnom projektu koji za Primorsko-goransku županiju ima važnost pulske Arene ili Postojnske jame. Vrijednost projekta procijenjena je na 23 milijuna eura, ali Stanić je uvjeren da bez vizije i ambicije nema pozitivnih iskoraka, a kao pozitivan primjer naveo je građane Bala koji su uložili novac u osnivanje trgovačkog društva sa zadatkom realizacije kapitalnih projekata.


– Ukupna duljina trase iznosi 4.700 metara, kapacitet kabine je 60 osoba, početna postaja bila bi u Medveji, a završna na Vojaku. Ukupna vrijednost investicije je 23 milijuna eura, a gradnja same žičare koštala bi 12 milijuna eura. Projekt je u drugoj fazi koja uključuje rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na trasi, polaznoj i završnoj stanici, te lokaciji pratećih objekata. Očekuje nas podnošenje zahtjeva za stjecanje prava građenja žičare, izrada izvedbene projektno-tehničke dokumentacije, podnošenje zahtjeva za ishodovanje dozvole za gradnju žičare, polazne i završne stanice, te restorana. Projekt nije sam za sebe ekonomski opravdan, ali Žičara Učka može biti pokretač rebrendiranja destinacije i unapređenja turističke ponude Kvarnera. Izabrat ćemo i konzultanta kako bi ovaj projekt na kvalitetan način pripremili za povlačenje novca iz europskih fondova, pojasnio je Stanić.


Zlatna koka ulagačima


Aljoša Babić (Zelena stranka) kazao je da podržava projekt.


– On se čini prevelik kada je riječ o našim financijskim kapacitetima, ali to je tako samo na prvi pogled. Ako se kvalitetno odradi posao, uvjeren sam da ćemo dobiti atrakciju koja će omogućiti približavanje vrlo atraktivnog ambijenta čovjeku, odnosno nema nikakve sumnje da će Žičara Učka privući turiste, ocijenio je Babić.


Dinko Beaković (HDZ) prigovorio je na konstataciju da projekt nije ekonomski opravdan, te je poručio onima koji su zaduženi za Žičaru Učka da budu ambiciozniji.


– Projekt treba donositi dobit dioničarima, a tu je i Primorsko-goranska županija. On ima potencijal svjetske atrakcije. Ovo je prilika za iskorak, za povećanje broja noćenja i treba je iskoristiti. To će u budućnosti biti zlatna koka za sve ulagače. Imate našu podršku i želimo vam sreću, poručio je Beaković.


Robert Kurelić (Akcija mladih) predložio je kolegama da samo probaju zamisliti da imaju priliku popeti se žičarom na vrh Učke.


– Žičara će sigurno obogatiti našu turističku ponudu. I zbog toga moramo biti optimisti jer veliki projekti zahtijevaju predanost, zaključio je Kurelić.Reklamni slogan za ovaj projekt je »Dosegnimo vrhunac Žičarom na Učku«, a što je nakon aluzija u Skupštini motiviralo predsjednika Županijske skupštine Erika Fabijanića da je projekt dobar i za populacijsku politiku.