Opatijski brend

ZASTALA INVESTICIJA Brendiranje Opatije žutim pločicama stavljeno na čekanje

Marina Kirigin

Foto: Marin Aničić

Foto: Marin Aničić

Kako se radi o pločicama koje se posebno proizvode za Opatiju, uvijek se mora naručiti velika količina – barem jedan šleper, što onda iziskuje i potrebu prethodnog planiranja i osiguravanja većih sredstava u proračunu Grada



Žute pločice postavljene na nogostupu duž glavne gradske ulice zasigurno spadaju u jedan od brendova grada Opatije. Riječ je o projektu koji je započet devedesetih godina prošlog stoljeća, kao dio nastojanja da Opatija vrati nekadašnji izgled pješačkih površina, kada su nogostupi bili popločeni upravo žutim klinker pločicama.


Nositelj te inicijative bilo je Ministarstvo kulture, Konzervatorski odjel u Rijeci. Stanovnici Opatije u početku su bili oduševljeni ovim ulaganjem, hvalili su izgled dijelova grada u kojima su postavljene, međutim pokatkad i tražili da se pločice češće čiste. Zbog svijetle boje prljavština na pločicama prije dolazi do izražaja pa komunalno društvo, koje održava pločice, ima i danas pune ruke posla. Popločene površine zato se često peru i održavaju.


Klizava podloga


Popločavanje Opatije žutim pločicama obavljalo se u nekoliko navrata, a u proteklih dvadeset godina popločeni su nogostupi od Voloskog (Ulica Rikarada Katalinića Jeretova i Ulica Andrije Štangera), te u nastavku duž Ulice maršala Tita od zgrade Grada Opatije do izlaza iz ulice Pava Tomašića na maršala Tita, kao i Ulica Viktora Cara Emina i Zert.




Međutim, pločice su kontroverze u javnosti izazvale za posljednjeg ulaganja u projekt, za popločavanja dijela ulice u užem centru Opatije. Pločice koje su bile tada postavljene bile su izuzetno klizave, posebno za mokrih, kišnih opatijskih dana kakvih na ovim prostorima ne nedostaje. Opatijci su se tada neprekidno žalili na opasnost, tvrdeći da će doći do padova i lomova, a nekoliko takvih situacija je i zabilježeno. Neadekvatne, klizave žute pločice zbog toga su se pjeskarile, obrađivale kako bi postale grublje i naravno protuklizajuće. Nabavka kliskih pločica čini se kako je zaustavila projekt postavljanja opatijskih žutih pločica. Praktički od tada do danas nije uslijedila nabavka novih, pa ovo brendiranje grada i dalje nije dovršeno.



Koliko košta održavanje žutih pločica nije međutim konkretno precizirano. Opatijski pročelnik za komunalni sustav kaže kako ne postoje posebno vođeni troškovi održavanja žutih pločica. Naime, godišnjim programom održavanja komunalne infrastrukture planirano je održavanje (pometanje, pranje) svih pješačkih površina koje su utvrđene tim programom i to po intenzitetu koji je propisan tim programom po pojedinoj zoni i koji je jednak za sve površine u toj zoni neovisno o završnoj obradi hodne površine (žuta pločica, asfalt, kamen), stoji u pojašnjenju.



Sigurnost pješaka


Prema riječima opatijskog pročelnika Miljenka Ujčića ni u proračunu za 2018. godinu nisu osigurana sredstva za nastavak ove investicije, odnosno niti za dobavu a onda niti za postavu novih količina pločica. Međutim, napominje kako će se ubuduće itekako voditi računa kod naručivanja o njihovoj protukliznosti, te zaštiti sigurnosti pješaka.


– Grad će nastaviti s projektom popločavanja nogostupa žutim pločicama, kada se za to uspije osigurati potrebna sredstva. Kako se radi o pločicama koje se posebno proizvode za Opatiju, uvijek se mora naručiti velika količina – barem jedan šleper, što onda iziskuje i potrebu prethodnog planiranja i osiguravanja većih sredstava u proračunu Grada – objasnio je gradonačelnik Opatije Ivo Dujmić razloge zbog kojih je ovo brendiranje stavljeno »na čekanje«.