Ambiciozni planovi

Učenici lovranske škole Viktora Cara Emina marendu će imati na – švedskom stolu

Marina Kirigin

Foto: marin Aničić

Foto: marin Aničić

Ukupna vrijednost ove investicije iznosi 5,5  milijuna kuna, a sredstva su osigurana iz nekoliko izvora. Gotovo dva milijuna kuna su sredstva iz EU fondova, nešto manje od tri milijuna kuna dala je PGŽ, a 600.000 kuna dano je iz lovranske općinske kase



LOVRAN Energetska obnova zgrade Osnovne škole Viktora Cara Emina započet će 18. lipnja. Općina Lovran dala je dozvolu za izvođenje građevinskih radova u turističkoj sezoni, a radovi koji će se izvesti podrazumijevaju kompletnu izmjenu vanjske stolarije, izradu termo fasade i obnovu krova. Ukupna vrijednost ove investicije iznosi 5,5  milijuna kuna, a sredstva su osigurana iz nekoliko izvora. Gotovo dva milijuna kuna su sredstva iz EU fondova, nešto manje od tri milijuna kuna dala je PGŽ, a 600.000 kuna dano je iz lovranske općinske kase. Zgrada lovranske škole ove je godine proslavila pola stoljeća postojanja. Izgrađena je 1967. godine pa je postojala velika potreba za njezinom obnovom posebno zato što su dijelovi krova već puštali. Izvođač radova na uređenju škole bit će Zanatska zadruga »Gradin«.


»Skok« u B razred


– Zgrada danas ima najnepovoljniji energetski standard – G certifikat. Tendencija ovog projekta je bila da nakon radova »skočimo« u B razred zbog prije svega uštede potrošnje energenata. Očekujemo da ćemo zbog nove termoizolacije imati oko 40 posto niže račune, a taj novac ubuduće planiramo trošiti na podizanje pedagoškog  standarda. Novi izgled zgrada i novi uvjeti bit će još veći poticaj i omogućit će nam bolju kvalitetu rada. Temperatura za toplih dana u nekim prostorima škole doseže i 38 stupnjeva. Pokušali smo uvesti klimu, ali ne uspijevamo rashladiti prostor. Zato nam je važno da podignemo energetski razred – rekla je Iva Erceg, ravnateljica lovranske osnovne škole.


Rok završetka radova na školi i njezinoj obližnjoj školskoj dvorani je 180 radnih dana. Tako će se nakon turističke sezone radovi produžiti i u dobar dio jeseni kada će učenici ponovno krenuti u školu, a zbog čega će biti nužna čim bolja organizacija rada škole.Lovranski učenici od nedavno na raspolaganju imaju STAM učionicu, informatičku učionicu, međutim i unutrašnjost zgrade je već dotrajala.

– Škola raspolaže i sa zgradama, nekadašnjim školama, u Tuliševici i Dobreću, koje više ne djeluju. U procesu smo dobivanja dokumentacije, a namjera je prodati te dvije zgrade. U dogovoru sa Županijom  sa sredstvima od prodaje uredili bi unutrašnjost lovranske matične škole. Vjerujem da bi se sve to moglo dogoditi u naredne tri godine, a onda ćemo moći reći da imamo jednu lijepu školu iznutra i izvana – rekla je Erceg koja kaže da i PGŽ i Općina Lovran imaju sluha za djecu i njihove potrebe i da uvijek, ako postoji dobar plan, da ga i podrže.


Obrazovanje, ali i odgoj




Lovranska škola broji 390 učenika u 25 razrednih odjeljenja. Škola je u nekoj ne tako davnoj prošlosti bila na lošem glasu zbog situacija koje su se događale u okruženju škole. Međutim, dolaskom nove, mlade i ambiciozne ravnateljice puno je problema riješeno. Škola se tako sve češće spominje kao primjer – kao izuzetno uspješni kreatori multimedijalnih predstava, izdavači prvog CD-a školskog zbora uopće u Hrvatskoj, ali i po brojnim nagradama učenika. Ravnateljica je probleme oko škole rješila postavljanjem videonadzora što je zajamčilo i bolju sigurnost, a proširila je i prostor produženog boravka što su izuzetno pohvalili roditelji djece.


– Mi smo ovdje da u dogovoru s roditeljima pronađemo najbolja rješenja za našu djecu. Kada uočimo problem zato ga odmah nastojimo riješiti. Nedavno se pojavio problem s marendom. Roditelji djece sve češće govore da im djeca ne pojedu marendu. Zato smo odlučili od sljedeće školske godine za istu cijenu školske marende učenicima ponuditi švedski stol. Tako nitko neće moći reći da nije jeo zato što nešto ne voli. Svakog dana imat će na raspolaganju nekoliko vrsta obroka – zaključila je Erceg koja smatra da škola mora imati ne samo obrazovnu, već i odgojnu ulogu, a što se, kaže, često zaboravlja. Zato, uz već pokrenute projekte i aktivnosti, planira uvesti i predmet domaćinstvo u sklopu kojeg će djeca učiti o vrtlarstvu, kućanskim poslovima, šivati…