Brojke optimistične, a grad utihnuo

U Opatiji nakon 21 sat nema žive duše

Marina Kirigin

U 21 sat navečer u Opatiji nema žive duše. Bude li i dogodine ovakva situacija u zimskim mjesecima ja ću morati zatvoriti objekt, rekao je vlasnik Hemingwaya, a slično razmišlja i Daniel Hauptfeld



OPATIJA Statistički turistički podaci Opatije u prvih 11 mjeseci ove godine ponovo su ohrabrujući. Turističkih dolazaka u odnosu na lani je oko 5 posto više, a noćenja su negdje na prošlogodišnjoj razini. TZ Grada Opatije uspješno je napunio svoj proračun koji nakon jučerašnjeg rebalansa za ovu godinu iznosi gotovo 8 milijuna kuna. Direktorica ureda TZ Opatije Suzi Petričić rekla je kako su ključni segmenti koji su doveli do povećanja prihoda u 2014. godini udruživanje sredstava s HTZ-om, TZ Kvarnera i turističkim zajednicama Opatijske rivijere te gospodarskim subjektima, zatim činjenica da je Opatija ove godine obilježavala 170 godina turizma, zbog čega su dobivene potpore Grada Opatije, TZ Kvarnera i sponzora, ali i zbog domaćinstva Dana hrvatskog turizma kada su se hotelske kuće uključile u sufinanciranje u skladu s ostvarenim noćenjima, te su potporu istome dali Grad Opatija, PGŽ, TZ Kvarnera i FHTM. U idućoj godini Turistička zajednica Opatije planira uprihoditi nešto manji iznos s obzirom da je svjesna da je ovogodišnji jubilej sa sobom donio neke vrlo značajne manifestacije na račun kojih su stigle i novčane potpore. Tako se u turističkom proračunu za 2015. godinu planira uprihoditi iznos nešto manji od sedam milijuna kuna. Od boravišne pristojbe trebalo bi se uprihoditi 4,2 milijuna kuna, od turističke članarine oko milijun kuna.


Dnevni promet – 690 kuna


Iz gradske kase u turistički budžet otići će nešto više od 700.000 kuna, a od ostalih prihoda planira se još oko 750.000 kuna.  Od 7 milijuna kuna, milijun i pol otići će na plaće djelatnika TZ-a (njih osmero), 500.000 na rashode ureda, a oko dva milijuna na opatijske manifestacije. Oko milijun kuna će se izdvojiti za samostalno i udruženo oglašavanje, za prodaju i distribuciju  350.000, a 30 posto boravišne pristojbe transferirat će se u Grad. Rezime je to rebalansa proračuna za 2014. godinu i financijskog plana za 2015. godinu koji su izglasali članovi Skupštine Turističke zajednice Grada Opatije.Pozitivni turistički rezultati i pun budžet ipak su ostali u sjeni rasprave turističkih djelatnika, članova skupštine, koji su konstatirali  kako je Opatija zimi »grad duhova« i kako ove pozitivne brojke i statistike nisu odraz stanja u gradu. Raspravu je otvorio opatijski ugostitelj Mario Kovačević rekavši kako je u njegovim objektima katastrofalno stanje.


Turistički djelatnici tada su kao svijetli primjer naglasili ovogodišnji Advent u Zagrebu, kao primjer odličnog turističkog proizvoda koji je postao najposjećeniji Advent u Europi. Petričić je tada rekla kako se mi ne možemo mjeriti s metropolom – Zagrebom i njihovim budžetom, a Dujmić dodao kako se slaže da se po pitanju Adventa u Opatiji mora osmisliti i pojačati programe i manifestacije.– U zimskom razdoblju u Opatiji očite su velike oscilacije. Bojim se siječnja i zatvaranja hotela jer  nećemo biti na onih 50 posto otvorenih hotela kako bismo bili cjelogodišnja turistička destinacija  – rekla je Loredana Perčić, a Suzi Petričić na to je dodala kako su opatijski hotelijeri potpisali izjave da neće zatvarati hotele u pred i posezoni, a budu li to učinili, ugrozit će nas kao destinaciju.


– Već 23 godine bavim se ugostiteljstvom i nikad do sada nije bilo ovako neizdrživo i teško poslovati u Opatiji. Stanje je gore nego ikad. Proteklog petka u svom objektu napravio sam promet od 690 kuna, što mi nije dovoljno da platim troškove rada jednog čovjeka. Opatijski hoteli u većem su dijelu zatvoreni, domaći ljudi prodali su svoje stanove i otišli živjeti tamo gdje je jeftinije, u zaleđe, a sve to je Opatiju dovelo u nikad goru situaciju. U 21 sat navečer u Opatiji nema žive duše.


Opatija gubi utrku




Bude li i dogodine ovakva situacija u zimskim mjesecima, ja ću morati zatvoriti objekt, za sada on radi samo zahvaljujući tome što ima podršku mojih ostalih objekata u Zagrebu i Splitu – rekao je Kovačević, nakon čega je Dujmić rekao kako Opatija nije pusta, kako su hoteli otvoreni, ali i kako se stanje na turističkom tržištu mijenja te da se ugostitelji tome moraju prilagođavati. Rekao je kako nema više Talijana koji dolaze na škampe i orade, kako ljudi danas vole zdravo, te kako bi sami ugostitelji trebali ponuditi nešto novo, oplemeniti postojeći sadržaj, pa bar sada u danima adventa angažirati poneki band, pjevača.


Tada je riječ uzeo Daniel Hauptfeld (turistička agencija Katarina line) rekavši kako se njihova agencija sve više okreće drugim turističkim destinacijama, te kako on situaciju u Opatiji vidi vrlo slično kao Mario Kovačević. Tvrdi kako je svakodnevno u kontaktu s ljudima koji rade u glavnoj gradskoj ulici, frizerima, ugostiteljima i trgovcima, koji se pitaju kako je moguće da turistička statistika ne odgovara prometu u njihovom lokalu. Hauptfelda je zasmetalo što se ističe podatak da je u Opatiji u proteklom razdoblju zabilježeno 700 posto više gostiju iz Koreje koji su ovdje boravili u prosjeku jedan dan, ali i naglasio kako sve češće gubimo utrku s nekim drugim turističkim destinacijama.