Travanjska "rupa"

Turističko proljeće slabije nego lani

Marina Kirigin

Foto:Marin Aničić

Foto:Marin Aničić

Treba reći da se radi o statističkim podacima, jer iz TZ-a navode kako se zbog metodologije novog sustava eVisitor, podaci na mjesečnoj bazi ne mogu uspoređivati s prošlom godinom



OPATIJA Već godinama radim sezonski te počinjem raditi u opatijskom hotelu početkom svibnja, a u isto vrijeme sam krenula raditi i ove godine. Međutim, ove godine situacija u hotelu bila je bitno drugačija. Gostiju nema, nemam za koga kuhati, pa se bojim kakva će biti sezona – upozorava jedna turistička radnica iz Opatije. 


Kakva je u brojkama ovogodišnja turistička predsezona koja se polako bliži kraju, pitanje je koje je već duže vremena otvoreno, a sve iz razloga što se ove godine uvodi novi sustav prijave i odjave turista eVisitor, objašnjavaju u Turističkoj zajednici Grada Opatije.


– S obzirom da se ove godine uvodi novi sustav prijave i odjave turista eVisitor, Hrvatska turistička zajednica (HTZ) neće ove godine objavljivati svoju mjesečnu turističku statistiku jer je metodologija u tom sustavu kompletno drugačija i na mjesečnoj bazi nije usporediva s lanjskom godinom. Stoga smo u pregledu ostvarenog turističkog prometa koristili Državni zavod za statistiku i podatke eVisitora – poručili su iz TZ-a Grada Opatije.


Nove investicije




Opatijska predsezona prema tim statističkim podacima bila je za zaborav. Turističko proljeće u Opatiji bilo je slabije nego lani. U razdoblju veljača-travanj 2016. godine u Opatiji je ostvareno oko 170.000 noćenja, što je 6 posto manje ostvarenih noćenja u odnosu na isto razdoblje lani. U navedenom razdoblju bilježi se porast domaćih gostiju od 10 posto, što je nastavak trenda od prošle godine kada su domaći gosti ostvarili 7 posto više noćenja u odnosu na 2014. godinu.


U veljači je ostvareno 2 posto više dolazaka i jednak broj noćenja kao i lani (izvor DZS), u ožujku je zabilježeno 4 posto manje dolazaka i dva posto više noćenja, a u travnju osam posto manje dolazaka i čak 14 posto manje noćenja (izvor eVisitor) u odnosu na lani.


– Turistički promet u ostvarenim noćenjima u skladu je s očekivanim, s obzirom na unaprijed najavljene investicije hotelijera, odnosno rekonstrukcije uslijed kojih su hotelski kapaciteti bili izvan funkcije. Nove investicije u turizmu svake godine podižu kvalitetu ponude Opatije, a osim što jačaju ponudu destinacije, ali i brend samih hotelskih kuća, ova ulaganja dokaz su da je Opatija privlačna za investitore. Naglasak u Opatiji mora uvijek biti na kvaliteti – istaknula je Suzi Petričić, direktorica TZ-a Grada Opatije, te dodala da prema informacijama hotelijera Opatiji prethodi još jedna uspješna turistička godina.


Rani Uskrs


Opatijski hotelijer Krunoslav Kapetanović, koji raspolaže s dva turistička kapaciteta, hotelima Villa Kapetanović i Navis, zadovoljan je predsezonom u svojim objektima, međutim kaže kako su vremenske prilike, posebno u travnju, uvelike naštetile turističkom prometu.



Na stranicama Ministarstva turizma podsjećaju kako je novi sustav prijave i odjave turista eVisitor u punu primjenu na nacionalnoj razini krenuo s 1. siječnja ove godine, sukladno Pravilniku o načinu vođenja popisa turista te o obliku i sadržaju obrasca prijave turističkoj zajednici.


Iz Glavnog ureda HTZ-a napominju da je time od 1. siječnja prvi put ustrojen i jedinstven sustav prijave i odjave turista koji predstavlja središnje mjesto evidencije turista i upravljanja podataka o turistima u Hrvatskoj.


S obzirom da je sustav eVisitor u punoj primjeni od 1. siječnja te da su od tada svi obveznici na području Hrvatske u obvezi unosa i dostave podataka u taj sustav, odlučili smo ukloniti sve uočene probleme i nedostatke, od pogrešaka u prijenosu podataka i izostanka unosa podataka od strane pojedinih korisnika,


do općenito pogrešnih unosa i druge te ovu godinu što se eVisitor sustava tiče proglasiti nultom godinom, kažu iz Glavnog ureda HTZ-a te dodaju da će kao službene mjesečne podatke, naročito u smislu relativnih podataka kretanja turističkog prometa, koristiti podatke DZS-a »kako bi se osigurala najveća moguća preciznost u smislu praćenja relativnih pokazatelja kretanja turističkog prometa, jer DZS radi istom metodologijom kao i lani«.



– Od 1. siječnja do 30. travnja u objektu Villa Kapetanović imao sam 17 posto više noćenja u odnosu na godinu ranije, dok za hotel Navis, s obzirom da je otvoren lani krajem svibnja, odnosno početkom lipnja, ne mogu napraviti usporedbu. Međutim, valja reći da nam proteklih mjeseci vrijeme nije bilo nimalo naklonjeno i to u trenutku kada je ono jedan od presudnih faktora dolaska.


Devedeset posto vikenda u travnju bilo je kišnih i hladnih, a za jednog od posljednjih temperatura je pala i na samo deset stupnjeva. Vremenske neprilike, međutim, nisu utjecale na broj noćenja u Villi Kapetanović jer nam se vraćaju naši stalni gosti, ali i zato što dolazi velik broj poslovnih ljudi kod kojih vremenske (ne)prilike ne igraju nikakvu ulogu – rekao je Kapetanović osvrnuvši se i na značajan pad broja dolazaka i noćenja u travnju.


– Izraziti pad broja noćenja u travnju na području Opatije treba opravdati i ranim Uskrsom koji je ove godine bio u ožujku – podsjetio je Kapetanović.