Apel bez odjeka

Štetna odluka HŽ-a: Zatvoreni pružni prijelaz prepolovio Šapjane

Marina Kirigin

Snimio Vedran KARUZA

Snimio Vedran KARUZA

Najveći je problem što sada vozila iz vatrogasnog centra prilikom odlaska na intervenciju ne mogu više proći kroz selo – objašnjava Matej Surina, predsjednik MO-a Šapjane i član DVD-a Kras-Šapjane



ŠAPJANE Hrvatske željeznice zatvorile su stari prijelaz preko pruge u Šapjanama, malom mjestu u Općini Matulji, gotovo na granici sa Slovenijom, i na taj način onemogućile stanovništvu da dođe do željezničke stanice u njihovom mjestu.


Dogodilo se to još 2009. godine, a stanovništvo tog dijela matuljske općine do dan danas bezuspješno pokušava vratiti staro stanje, odnosno ponovno otvoriti pružni prijelaz.


Da su nekad željeznice spajale ljude i civilizacije, a danas ih, čini se, razdvajaju, rekao je nedavno Miodrag Šarac iz Matulja, ukazujući na problem u Šapjanama. Njegove riječi potvrdio je i predsjednik Mjesnog odbora Šapjane Matej Surina.




– Zatvaranjem pružnog prijelaza nitko nije zadovoljan. Sve je poduzeto na brzinu prije šest godina, a sada se prijelaz izgleda više ne može otvoriti.


Nezadovoljstvo mještana


Najveći je problem što sada vozila iz vatrogasnog centra prilikom odlaska na intervenciju ne mogu više proći kroz selo, nego moraju obilaziti okolo, po glavnoj cesti – objašnjava Surina koji je ujedno i dragovoljac Dobrovoljnog vatrogasnog društva Kras-Šapjane.


O razlozima zbog čega je svojevremeno zatvoren željeznički prijelaz u blizini stanice u Šapjanama, Surina navodi kako je čuo od ljudi iz prijašnjeg mandata mjesne vlasti da je to europska direktiva jer da prijelaz ne smije biti preblizu željezničke stanice.


Isto tako, napomenuo je kako se prije tri godine govorilo i o zatvaranju željezničkog prijelaza u naselju Šmogori u Matuljima (prijelaza na kojem se u nekoliko navrata nije spustila rampa prilikom prolaska vlaka) zbog istog razloga.


– Sto i osamdeset žitelja Šapjana redovito je koristilo ovaj stari pružni prijelaz na kojem se, koliko se ja sjećam, nikad nije dogodila nesreća. Pitali smo i u Općini Matulji za pomoć, no očito da se više ništa ne može poduzeti – rekao je Surina, predstavnik stanovnika Šapjana koji su nezadovoljni razdvajanjem sela od strane Hrvatskih željeznica.


Izgrađen novi podvožnjak


– Stari željezničko-cestovni prijelaz u Šapjanama zatvoren je, odnosno ukinut, 1. prosinca 2009. godine sukladno Programu rješavanja željezničko-cestovnih prijelaza u RH te Zakonu o sigurnosti željezničkog prometa, i to u suradnji s Općinom Matulji.


 To je učinjeno kad su bili ispunjeni preduvjeti za to, a to znači da je bila rekonstruirana postojeća obilazna cesta te je petstotinjak metara dalje izgrađen novi podvožnjak ispod pruge, čime je omogućen prijevoz svih tereta tim pravcem, osobito izvanrednih pošiljaka velikih dimenzija (transformatori i sl.) – odgovorila je Ružica Stanić iz korporativnih komunikacija HŽ Infrastruktura d.o.o. na novinarsko pitanje o razlozima zatvaranja pružnog prijelaza.