Skupština TZ-a

Smrt poznate opatijske manifestacije: Festival vatrometa se gasi, RetrOpatija seli u lipanj

Slavica Bakić

Prošle godine građani su poslali stotinjak prijava zbog uznemiravanja kućnih ljubimaca i njih osobno pirotehnikom pa se odustalo od jedne od najposjećenijih manifestacija, a novac koji se za nju trošio preusmjeren je na program RetrOpatija koji će ove godine trajati četiri dana



OPATIJA Opatija ostaje bez Festivala vatrometa, tradicionalne i jedne od najposjećenijih manifestacija, koja se u sedam godina postojanja etablirala kao jedan od centralnih opatijskih ljetnih događaja. Umjesto toga u lipanj se seli RetrOpatija, manifestacija pokrenuta 2015. godine s ciljem da vrati stari sjaj Opatiji i podsjeti na njezine najbolje dane, koja će ove godine trajati četiri dana, od 29. lipnja do 2. srpnja.


Kako na jučerašnjoj sjednici Skupštine Turističke zajednice Grada Opatija objasnila direktorica TZ-a Suzi Petričić, Festival vatrometa više nije u programu opatijskih događanja zbog učestalih primjedbi i prijava građana koji su se žalili da njihove kućne ljubimce, ali i njih same, uznemirava prasak pirotehničkih naprava.


Prošle godine, prema riječima Suzi Petričić, bilo je čak stotinjak takvih prijava. Osim toga, kazao je predsjednik TZ-a, gradonačelnik Ivo Dujmić, uporište da se odustane od ove manifestacije je i u činjenici da sve više gradova zbog ekoloških razloga odustaje od takvih programa. Novac koji je bio planiran za Festival vatrometa zbog toga je prenamijenjen za RetrOpatiju te opatijski Adevent koji se prošle godine pokazao izuzetno uspješnim i dobro je prihvaćen kod građana.


Ohrabrujuće brojke




Članovi Skupštine TZ-a Opatije, njih 14 od 25 koliko ih se odazvalo na jučerašnju sjednicu, prihvatili su izvješće o prošlogodišnjem radu čije brojke ukazuju da je 2016. godina bila rekordna godina u turizmu Opatije od osamostaljenja Hrvatske. Opatiju je lani posjetilo više od 395 tisuća gostiju koji su ostvarili 1.197.241 noćenje.


Iako je i dalje najviše gostiju u kategoriji osoba starijih od 51 godine, sve više se bilježi dolazak turista mlađe životne dobi i to osobito u »špici« sezone. Najviše stranih gostiju i dalje dolazi iz Austrije, Njemačke, Italije i Mađarske, dok je domaćih gostiju lani bilo dva posto više nego 2015. godine.


Najviše noćenja, čak 80 posto, ostvaruje se u hotelima, gosti prosječno borave u Opatiji oko tri dana, s time da oni koji dolaze u privatni smještaj borave prosječno 4,7 dana, a hotelski gosti 2,7 dana. Broj kreveta u odnosu na 2015. godinu lani je porastao za oko 18 posto i to prije svega u privatnom smještaju, dok su hoteli samo podigli kvalitetu smještaja. No, i s 8.441 ležajem Opatija je lani bila odmah iza Krka koji ima oko 30.000 ležajeva po broju dolazaka, a na trećem mjestu, iza Krka i Raba (koji ima oko 20.000 ležajeva) po broju noćenja.


U ukupnom turističkom prometu Kvarnera Opatija je lani sudjelovala s 15,3 posto u ostvarenim dolascima i 8,5 posto u ostvarenim noćenjima, s time da se u predsezoni i posezoni taj postotak znatno povećava pa je u predsezoni čak 22,8 posto dolazaka i 14,6 posto noćenja te u posezoni 25,3 posto dolazaka i 15 posto noćenja, ostvareno upravo na području Turističke zajednice grada Opatije.


Novi proizvodi


Utjecalo je to i na financijske rezultate Turističke zajednice Kvarnera koja je prošle godine ostvarila prihod od oko 8,66 milijuna kuna, što je 3,66 posto više od plana. Ključno za povećanje prihoda bilo je povećanje fizičkog turističkog prometa, ali i veće ostvarenje prihoda gospodarskih subjekata s područja Grada Opatije koji su u blagajnu TZ-a uplatili oko 21 posto više novca za članarinu, iako je stopa obračuna turističke članarine smanjena za 15 posto. Osim toga, značajno se, za 23,5 posto, lani povećala potpora iz gradskog proračuna za manifestacije i aktivnosti koje je Turistička zajednica organizirala.



Krajem tjedna u Opatiju stižu kupci Hotela Paris – vijest je koju je jučer članovima Skuštine TZ-a prenio, onako usput, gradonačelnik Opatije Ivo Dujmić. Ne želeći otkrivati pojedinosti, kazao je tek da su mu se najavili članovi »jedne grupacije« koji su odlučili kupiti nekada vrlo poznati opatijski hotel koji stoji zatvoren već više od desetljeća i pravo je ruglo u središtu »kraljice Jadrana«.


Prije nego potpišu konačni ugovor, kaže Dujmić, željeli su se sastati i s predstavnicima lokalne samouprave, ali nije želio otkriti o kome je riječ. Jučer nismo uspjeli stupiti niti u kontakt s predstavnicima tvrtke In-Mar iz Varaždinskih Toplica koja je ovaj hotel kupila od LRH, a umjesto obećane rekonstrukcije i uređenja, stavila je ključ u vrata.



Zahvaljujući tako dobrim prihodima, umjesto planiranih 200 tisuća kuna, Turistička zajednica je u ovogodišnji proračun prenijela »višak« od milijun kuna. Taj novac bit će namjenski utrošen za već spomenute manifestacije RetrOpatija i Advent, zatim za izradu nove web stranice i nove imidž brošure, te projekt Povijesne staze i šetnice koji bi trebao osigurati, kako je naglašeno na jučerašnjoj sjednici, novi turistički proizvod koji će u svoju ponudu moći uključiti i hotelijeri i privatni iznajmljivači, a bit će to, kazao je gradonačelnik Dujmić, i prilika za mlade nezaposlene ljude da osmisle poduzetničke ideje koje će se bazirati na ponudi tog novog proizvoda te da si uz poticaj iz gradskog proračuna osiguraju posao.


I ostatak gradske infrastrukture, naglasio je gradonačelnik, bit će im dostupan više nego prije jer je plan promijeniti sustav upravljanja kako bi svi mogli unajmiti, na primjer, prostor Ljetne pozornice ili KTC-a Gervais ako ponude kvalitetne i odgovarajuće programe.