Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
22. studenoga 2019.
Prodaja Liburnia Riviera Hotela

ŠTO NAPRAVITI S LRH? Istaknuti turistički djelatnici o budućnosti opatijske turističke tvrtke

Tematika promjene vlasništva u LRH-u ovih je dana iznova aktualizirana / arhiva NL
Tematika promjene vlasništva u LRH-u ovih je dana iznova aktualizirana / arhiva NL
Autor:
Objavljeno: 16. veljača 2018. u 19:31 2018-02-16T19:31:44+01:00

Grad Opatija, kao destinacija koja živi od turizma, mora sudjelovati u vlasništvu i imati mogućnost utjecati na poslovnu politiku najvećeg hotelskog poduzeća. Volio bih da novi kupac LRH-a bude netko od struke, a ne netko tko je od države to dobio badava, kazao je Aldo Simper

Treba li prodati ili zadržati kontrolni paket dionica Liburnia Riviera Hotela (25 posto plus jedna dionica) koji je u vlasništvu Nove Liburnije, tvrtke čiji su osnivači Grad Opatija i općine Lovran, Mošćenička Draga i Matulji? Načelno je to pitanje koje smo postavili bivšim i sadašnjim turističkim djelatnicima Opatijske rivijere, a nakon što je u javnosti objavljena informacija da potencijalnih, zainteresiranih kupaca za najveću hotelsku kuću na Kvarneru ima, ali i da se vjerojatno uskoro može očekivati i jedna konkretna ponuda. Na tragu toga sazvan je neformalni sastanak na kojem su se okupili predstavnici lokalnih vlasti koje su u suvlasništvu LRH-a, političari, odnosno gradski vijećnici Opatije, a da bi se odradile prve pripreme i dogovorilo kakva će se strategija zauzeti dođe li do kupoprodaje LRH-a.

LRH nema viziju

Ante Bistre, turistički djelatnik i ugostitelj iz Medveje smatra da bi u slučaju prodaje LRH novom kupcu Grad Opatija i liburnijske općine trebale prodati i njihov paket dionica.

– Ovakav oblik javno-privatnog partnerstva ne funkcionira, a u prilog tome govori i stanje u kojem se Liburnia Riviera Hoteli danas nalaze. Za turističku destinaciju Opatijska rivijera proteklih godina puno više napravili su mali hotelijeri, negoli kvarnerski hotelski gigant. To je vidljivo iz situacije u autokampu Medveja zbog kojih je to liburnijsko mjestašce doslovce devastirano, ali i zbog raznih pokušaja rasprodaje hotela. Uprava LRH-a već godinama nema nikakve vizije razvoja i zato s nestrpljenjem očekujem novog vlasnika, nekoga koji će se početi baviti turizmom. Naravno da uvijek može biti lošije od ovoga, ali ovo definitivno nije na razini koju zaslužuje Opatijska rivijera, rekao je Bistre.

Zadržati vlasništvo

Umirovljeni turistički djelatnik Aldo Simper, koji je cijeli svoj radni vijek proveo na poslovima u turizmu i prometu, smatra da Grad Opatija i liburnijske jedinice lokalne samouprave ne bi smjele prodavati paket dionica dođe li do kupoprodaje LRH-a, neovisno o tome želi li potencijalni kupac ostvariti kupovinu jedino pod uvjetom da ima kompletnu tvrtku u svom vlasništvu.

– Grad Opatija, kao destinacija koja živi od turizma, na koji su vezane i sve ostale sekundarne djelatnosti, mora sudjelovati u vlasništvu i imati mogućnost utjecati na poslovnu politiku najvećeg hotelskog poduzeća u gradu i na rivijeri. Smatram da Grad Opatija apsolutno svoj paket mora zadržati u vlasništvu jer na taj način štiti i sve ostale subjekte i djelatnosti u gradu. Volio bih samo da novi kupac LRH-a bude netko od struke, a ne netko tko je od države to dobio badava, kazao je Simper.

Sve je bolje od ovoga

Dugogodišnji turistički djelatnik Vojko Brubnjak, donedavno direktor Turističke zajednice Lovran, koji je često ukazivao na derutnost i zapuštenost lovranskih hotela u sastavu LRH-a, takozvanih »kuća duhova« smatra da lokalne vlasti nemaju što previše razmišljati već u slučaju kupoprodaje odmah pristati i prodati svoj dio.

– Paket u vlasništvu Grada Opatije i liburnijskih općina pod hitno treba prodati ako postoji kupac. Takav paket nikome nije potreban dok imamo ovakve plaže i kupališta kao što su opatijska Slatina i lovranski Kvarner. Smatram da bi novac od prodaje LRH-a trebalo uložiti u javnu turističku infrastrukturu i čim prije urediti kupališta na Opatijskoj rivijeri. Vijest da postoje zainteresirani kupci me veseli jer sve je bolje od ovog sada, rekao je Brubnjak.

Prodati i uložiti

Nediljko Brko, turistički djelatnik i vlasnik dva hotela (Galeb i Savoy) na opatijskoj Slatini, sličnog je mišljenja kao i Brubnjak.

– Grad Opatija i jedinice lokalne samouprave koje su suvlasnici LRH-a svakako bi trebale prodati svoj paket dionica ili eventualno postići dogovor da zadrže za taj njihov dio jedan ili dva hotela pa ih onda naknadno prodati. Od papira na kojem je napisano 25 posto plus jedna dionica nemaju apsolutno ništa, bilo bi bolje da prodaju i izgrade plažu, kazao je Brko.

Milovan Šepić cijeli je svoj radni vijek odradio u LRH-u, a u jednom razdoblju, 2001. i 2002. godine bio je i član Uprave Liburnia Riviera Hotela. Kaže da je u ovakvim uvjetima on bliži mišljenju da treba prodati »opatijski paket«.

– Budući da ni ovako nemaju utjecaja na poslovnu politiku hotelske kuće, Grad Opatija i liburnijske općine trebale bi prodati svoj paket dionica, a novac uložiti u destinaciju. U Opatiji ima itekako puno toga u što bi trebalo uložiti, a novac od prodaje vjerujem da bi bio itekako pristojan za realizaciju brojnih opatijskih projekata. Naravno, prije svega trebalo bi uložiti u javnu i turističku infrastrukturu, novo prometno rješenje Opatije, šetnice te projekt vatrogasnog doma, rekao je Šepić.

Bez žurbe

Katica Hauptfeld, vlasnica i direktorica najveće putničke agencije na Kvarneru »Katarine line« smatra da prodaja gradskih dionica dolazi u obzir samo kada se iscrpe sve ostale mogućnosti.

– Dođe li do prodaje LRH-a, treba vidjeti tko je kupac, a tek onda odlučiti. Uvijek je lako nešto prodati i zato s time ne treba žuriti. Prodaje se samo onda kada je gusto, a mislim da mi, odnosno Opatija još nismo u takvoj situaciji. Zato sam trenutačno protiv prodaje, smatram da treba najprije vidjeti može li se s mogućim novim vlasnicima krenuti nekim novim putem i postići neki bolji efekt od dosadašnjeg. Iako bi novac od prodaje mogao poslužiti i biti uložen u javnu turističku infrastrukturu, vjerujem da se taj novac za takve projekte može namaknuti i iz nekih drugih izvora, a ne od prodaje dijela hotelskog lanca. Vjerujem da se puno više može postići detaljnim planiranjem, a tada ćemo i puno bolje turistički valorizirati naše najveće bogatstvo – lungomare – u koji je trebalo uložiti puno prije nego u neke sada već dovršene opatijske objekte, rekla je Hauptfeld.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.