Veliki rezovi

POČELO JE Amadria Park hoteli i opatijski restorani već otpuštaju djelatnike

Marina Kirigin

Za Opatiju posljednjih godina najznačajniji hotelski lanac, Amadria Park hoteli, nakon zimske potrage za kadrovima, već je morao napraviti rezove te je prekinuo desetke ugovora o radu. Od jučer je zatvoren Yacht Club Opatija, restoran u opatijskoj luci, čijih je 13 djelatnika završilo na birou



Uznapredovala situacija s koronavirusom uzima sve veći danak i u opatijskom gospodarstvu. Prvi potezi koje vuku poslodavci u uslužnom sektoru, ugostiteljstvu i turizmu, u kojem je promet gotovo zaustavljen, jesu zatvaranje objekata i smanjivanje broja radne snage. U Opatiji su tako posljednjih dana aktualni otkazi. U javnosti se pojavila informacija da je za Opatiju posljednjih godina najznačajniji hotelski lanac, Amadria Park hoteli, koji se trudio živjeti i raditi s lokalnom zajednicom, nakon zimske potrage za kadrovima već morao napraviti rezove te prekinuo desetke ugovora o radu.


Na pitanje Upravi te hotelske kuće koliko je otkaza uručeno zbog pandemije, odnosno zatvaranja hotela, i radi li se o prekidu ugovora na određeno ili neodređeno vrijeme, ili eventualno samo o neproduljenju kraćih ugovora o radu, iz Amadria Park hotela odgovaraju sljedeće:


Socijalno osjetljivi


– Milenij hoteli d.o.o. zapošljavaju 220 osoba i u ovim teškim trenucima trudimo se biti izrazito socijalno osjetljivi i podrška svim našim zaposlenicima. Vodimo računa o obiteljima koje su zaposlene u našoj kompaniji i imaju kreditne obaveze te ih ni u kom slučaju nismo ostavili u problemima. Prilikom zatvaranja hotela svim djelatnicima je omogućeno da se opskrbe svim potrebnim namirnicama, a isto tako da sve što im bude potrebno od strane Uprave bude dostupno. Ugovore koji su bilio pred istekom, a osobito mlađih djelatnika s kraćim radnim stažom u kompaniji, a čija su mjesta stanovanja izvan Opatije, dogovorno smo završili i preporučili im odlazak u mjesto stanovanja do trenutka stabilizacije situacije. Situaciju gledamo na način da će sljedeća dva mjeseca sigurno biti izrazito teška. Zatvorili smo sve svoje objekte i prije nego je to službeno objavljeno jer ne želimo ugrožavati zdravlje naših zaposlenika, njihovih obitelji, naših gostiju i partnera.




Pratimo sve relevantne informacije Stožera civilne zaštite i Vlade Republike Hrvatske, a svim našim djelatnicima službi podrške je omogućeno da rade od svojih kuća. Nadamo se da će se situacija razvijati na najmanje kritičan način za nas i našu državu – odgovorili su iz Amadria Park hotela.


Kako kod velikih hotelskih lanaca, tako i kod malih poslovnih subjekata, ugostitelja, obrtnika, situacija je sve alarmantnija. Brojni ugostitelji pridržavaju se preporuke gradonačelnika Opatije da rade samo do 20 sati, a neki su napravili i korak dalje i odlučili zatvoriti svoje restorane i kafiće. Smatraju da će vrlo brzo biti donesena i odluka o zabrani rada, baš kao i u Italiji, s obzirom na brzinu širenja virusa. Od jučer je tako zatvoren i Yacht Club Opatija, restoran u opatijskoj luci. Njegova vlasnica Verica Stanić navela je da zatvaraju zato što nema posla, ali i preventivno zbog zdravlja osoblja i potencijalnog širenja zaraze.


Manja šteta


– Mislim da je bolje zatvoriti na vrijeme, nego se dovesti u situaciju da netko od nas oboli, da onda svi moramo u karantenu, i da na vrata restorana moram staviti natpis »zatvoreni zbog korone«. Mislim da je zatvaranje na vrijeme manja šteta. Koliko ćemo biti zatvoreni, ovisit će o razvoju situacije, a nadamo se i planiramo da ćemo nekoliko dana prije Uskrsa, oko 10. travnja, ponovo nastaviti raditi. Zatvaranje ugostiteljskih objekata moglo bi ionako, možda već čak i do kraja tjedna, postati obavezno, baš kao i u Italiji – rekla je Verica Stanić koja je zbog zatvaranja objekta od jučer na biro poslala 13 svojih djelatnika.


– Nažalost, nije bilo druge opcije. Prevelik je to financijski teret držati 13 djelatnika dok je lokal zatvoren, posebno ako se ova situacija prolongira. S današnjim datumom moji su djelatnici na birou, to nije bila laka odluka jer među tim ljudima ima onih koji kod mene rade 20 godina. Nažalost, svi dijelimo istu sudbinu, a nadam se i vjerujem da će se svi vratiti kada budemo ponovo otvorili lokal – rekla je Stanić, a na pitanje što bi ugostiteljima u ovoj situaciji pomoglo da »opstanu«, odgovara da porezna politika uvijek može stimulirati, ali i destimulirati. Navodi da odgađanje plaćanja doprinosa, kao jedna od Vladinih mjera, nije ohrabrujuća jer se postavlja pitanje hoće li se moći nadoknaditi gubitci. Kaže da bi dobar potez Vlade bio da ukine, recimo, porez na dohodak, odnosno neki od fiksnih poreza i davanja – zaključila je Stanić.