Oštar start

Opatija zaratila s Auro Domusom: Grad naložio rušenje kioska, Dessardo najavio sudski spor

Aleksandra Kućel Ilić

Snimio Silvano JEŽINA

Snimio Silvano JEŽINA

Dok opatijski gradonačelnik, osim što najavljuje uklanjanje svih bespravno postavljenih objekata, priprema i posebnu odluku koja će regulirati izgled opatijskih reklama, direktor Auro Domusa smatra da mu je Grad Opatija nanio veliku štetu, te da se srušeni kiosk nije nalazio na javnom putu, već u privatnom prostoru u postupku legalizacije čiji je Auro Domus zakupac, a inače je u vlasništvu Edina Delibegovića



OPATIJA  Centar Opatije mora biti reprezentativno uređen, a svi objekti koji se nalaze u strogoj gradskoj jezgri, uz Ulicu maršala Tita, trebaju se uklapati u »turističku sliku« grada u kojemu je, prvome na Jadranu, započeo organizirani turizam. Stoga je već u prvim danima 2015. godine započelo »sređivanje stanja na terenu«, jer kako stoji na gradskim internetskim stranicama, Grad Opatija želi zaštititi javne prostore.


   – Komunalno redarstvo Grada Opatije utvrdilo je da je Auro Domus dana 19. prosinca 2014. godine bespravno postavio kiosk uz market Konzuma nasuprot hotela Milenij. Investitoru je stoga naloženo da ukloni taj objekt, kao i reklame iznad njega koje su također postavljene bespravno, bez odobrenja. Ukoliko investitor do isteka zadanog roka ne ukloni bespravno postavljeni objekt i reklamu, nadležne službe Grada bit će prisiljene ukloniti objekt i reklame dana 8. siječnja 2015. godine – objavljeno je na službenim internetskim stranicama Grada Opatije.


   No, intervencija komunalnog redarstva jučer ipak nije bila potrebna s obzirom da je vodstvo tvrtke Auro Domus koja se inače bavi otkupom zlata te mjenjačnicama, postavljeni kiosk i reklame uklonilo u roku, čime su se izbjegli dodatni troškovi.




Ista je tvrtka za otkup zlata međutim ostala poslovati na toj lokaciji, u istoj zgradi u kojoj se prizemno nalazi Konzumov market na Slatini, no na katu, u prostoru koji jest u centru, ali je na nešto diskretnijoj poziciji.


   Nakon što su kiosk i reklama uklonjeni, potražili smo i detaljnije obrazloženje i od nadležnih u Gradu Opatiji i od nadležnih iz tvrtke Auro Domus. I – dobili dva sasvim drugačija pogleda na isti događaj…



– Ponavljamo još jednom – radi se o prostoru s vlastitom adresom, izgrađenom na građevinskoj čestici koji je u postupku legalizacije i nikako ne može postati javnim putem, tim više što je oko cijele zgrade nogostup. Ove argumente htjeli smo predstaviti i opatijskom gradonačelniku, gospodinu Ivi Dujmiću kako bismo riješili situaciju i poštedjeli sebe, ali i građane ovoga grada visokih troškova, čiju ćemo sada naknadu tražiti pred nadležnim sudskim instancama. Međutim, iako je svaka jedinica lokalne samouprave osmišljena kao javni servis koji bi trebao biti na usluzi svim građanima i poduzetnicima, opatijski se gradonačelnik višekratno oglušio na naše pozive i želju da mu dostavimo svu dokumentaciju relevantnu za ovaj slučaj, te nije želio odvojiti niti pet minuta za razgovor, već je umjesto toga putem komunalnih službi zaprijetio rušenjem objekta – požalio se Loris Dessardo.



  


Javni prolaz s adresom


– Pogrešnom primjenom vlastitih propisa te pogrešnim utvrđivanjem činjeničnog stanja, kao i postupanjem koje se kosi ne samo s brojnim zakonima, već i samim Ustavom koji propisuje zaštitu privatnog vlasništva i svakome jamči pravo na rad, Grad Opatija nanio je nemjerljivu štetu poslovanju naše tvrtke Auro Domus d.o.o. koja već godinama financira rad gradske uprave uredno plaćajući porez i prirez te zapošljavajući djelatnike s opatijskog područja.


U rješenju kojim nam je Grad naložio uklanjanje kioska u kojem smo objavljali djelatnost mjenjačnice i otkupa zlata, navodi se da je »komunalni redar Upravnog odjela za komunalni sustav i zaštitu okoliša Grada Opatije, očevidom na terenu ustanovio da se kiosk nalazi na javnoj površini Grada Opatije, koja u naravi predstavlja prolaz i to na GRČ. 141/2 kuća s dvorištem K.O. Opatija, u Opatiji, u ulici M.Tita 126«, a kako je to vidljivo i u vlasničkom i u posjedovnom listu.


   Dakle, ili se radi o jedinstvenoj situaciji u kojoj se javni put nalazi na privatnoj građevnoj čestici i ima svoju vlastitu adresu (!) ili je komunalni redar premašio svoje ovlasti i odlučio primijeniti silu kako bi utjecao na unutarnje uređenje privatnog poslovnog prostora.

Budući da Grad Opatija ima obavezu održavanja javnih površina, a prostori u samom centru grada nalaze se u pojačanom režimu održavanja, neobično je da se nikad do sad taj »javni prolaz« nije pojavio u gradskom planu održavanja, niti je u proteklih petnaest godina on na ikakav način održavan javnim sredstvima.


Naravno, nije to niti bilo moguće, s obzirom da je to čitavo vrijeme privatni prostor sa svojom vlastitom adresom, na kojem je privremeno u tijeku zamjena vanjske stolarije kako bi ona udovoljavala zahtjevima konzervatora.   

Da pojasnim – još 2002. na tome je mjestu izgrađen poslovni prostor površine oko 16 četvornih metara, nad kojim se provodi postupak legalizacije, a čiji smo mi trenutačni zakupci. U sklopu tog postupka, konzervatorski odjel u Rijeci zatražio je zamjenu postojeće aluminijske ostakljene stijene, stijenom od kaljenog stakla te prihvatio idejni projekt koji je dostavio vlasnik prostora Edin Delibegović.


Između situacije u kojoj je skinuta jedna, i prije nego što je postavljena druga stijenka, Grad Opatija je odlučio intervenirati i proglasiti se nadležnim za unutrašnje uređenje poslovnog prostora, u kojem je u skladu s propisima Ministarstva unutarnjih poslova za djelatnosti koje obavljamo, postavljen blindirani kontejner.


Pojednostavljeno – situacija je jednaka onoj da na kući skinete prozore, a Grad vaš dnevni boravak proglasi cestom i sruši vam komodu s televizorom jer se komunalnom redaru ne sviđa njena boja i dizajn.


U želji da izbjegnemo dodatne troškove, ali i negativan medijski publicitet i loš utjecaj na turistički imidž Opatije koji bi imalo rušenje jednog objekta u samom srcu grada, objekt smo sami uklonili, te se odlučili za svoja prava izboriti na sudu i nadležnim institucijama – naveo je u pisanom priopćenju uime tvrtke Auro Domus d.o.o. direktor Loris Dessardo.   

Reklame narušavaju dojam


– Vezano uz temu koju obrađujete, a tiče se naloga Grada da se bespravno postavljeni objekt i reklame postavljeni na javnoj gradskoj površini preko puta hotela Milenij u centru grada moraju ukloniti u roku, inače će to biti prisiljene napraviti nadležne gradske službe, ističemo nekoliko bitnih elemenata. Svi bespravno postavljeni slični objekti ili reklame na javnim površinama bit će uklonjeni. Upravo ponukan zadnjim primjerom prakse postavljanja agresivnih reklama na javne površine, ali i na pročelja zgrada u Opatiji, gradonačelnik je naložio nadležnim stručnim službama da pripreme posebnu odluku koja će se na prvoj idućoj sjednici uputiti Gradskom vijeću na usvajanje. Njenim odredbama precizno će se regulirati izgled vanjskih reklama na području Opatije. Tako će se unificirati izgled ploča za vanjsko oglašavanje koji će ujedno biti prihvatljiv u ukupnom vizualnom identitetu Opatije, grada bogate povijesti, s izrazito vrijednim arhitektonskim naslijeđem i parkovima, što ovaj grad čini jedinstvenim. To je ujedno Opatiji, kao turističkoj destinaciji, konkurentska prednost, a ta se jedinstvenost mora njegovati i očuvati i za budućnost. Zato regulacija ovog pitanja – oglašavanja na vanjskim pločama – spada u red stvaranja okvira za daljnji razvoj, pa će se onda i propisati kako trebaju izgledati da bi se uklopile, a ne narušavale izgled grada i ukupan dojam – stoji u službenom odgovoru dobivenom iz Grada Opatije putem glasnogovornice Tanje Čorak.