Foto arhiva
Vjetar u leđa optimizmu daje i vizionarski odrađena kampanja u koju su uključeni naši nogometaši, sada viceprvaci svijeta
RIJEKA Pred Hrvatskom su četiri udarna turistička vikenda, ona u kojima ne bi smjelo biti slobodnih kapaciteta i u kojima se ostvaruje većina turističkog prometa. Za razliku od prošle godine, svima je jasno da će trebati nadoknađivati nešto slabiji lipanj i početak srpnja kada se još uvijek nije osjećao pravi ljetni »šušur«. Razloge mnogi traže u Svjetskom nogometnom prvenstvu, no veći utjecaj zasigurno su imali loše vrijeme i streloviti povratak Egipta i Turske, zemalja koje su vratile dio turista, onih koji su zbog nesigurnosti proteklih godina ljetovali u Hrvatskoj. Tamošnje vlasti nizom su mjera nadoknadile štetu turističkim tvrtkama, stoga su veliki novci uloženi u propagandu, a rezultat je vidljiv jer, primjerice, Turska najavljuje obaranje rekorda iz pretkrizne 2014. godine.
U Hrvatskoj su mnogi hotelijeri lani povećali cijene potaknuti iznimnom potražnjom, pa će ova godina biti pravi test za našu ponudu, a s obzirom na brz povratak konkurentnih zemalja na koji mnogi nisu računali. U Ministarstvu turizma i Hrvatskoj turističkoj zajednici za sezonu ne brinu, a vjetar u leđa optimizmu daje i vizionarski odrađena kampanja u koju su uključeni naši nogometaši, sada viceprvaci svijeta. Do kraja 2018. očekuju pet do sedam posto više turista nego lani.
U zadnji tren
Turistički djelatnici Kvarnera i Istre u ovom su dijelu godine ponajviše usmjereni na talijansko tržište koje je godinama u krizi, no koje uvijek zna iznenaditi kada treba. Talijanski turisti lani su u Hrvatskoj ostvarili 1,1 milijun dolazaka i 5,2 milijuna noćenja. Riječ je o porastu u dolascima od 2 posto, dok su noćenja ostvarena na razini 2016.
– Poznato je da se Talijani odlučuju za godišnji odmor u zadnji tren, a ono što dodatno treba uzeti u obzir ove godine je i činjenica da su u Italiji bili parlamentarni izbori u ožujku te su tek početkom lipnja 2018. dobili novu vladu. Praktički su svi gospodarski tijekovi u tom razdoblju bili na čekanju. Talijanski turoperatori su oprezni s davanjem izjava i ne ističu značajnije potrese i promjene na tržištu budući da za njih tek slijedi najveći posao i fluktuacija Talijana koji idu na odmor. Međutim, zabilježen je povećan interes za krstarenja i putovanja za mlade, posebice na ljetne festivale – saznajemo iz HTZ-a i njihova talijanskog ureda koji vodi Viviana Vukelić.
Pozitivni trendovi
– Talijanski mediji su veliki prijatelji Hrvatske i rado pišu o njoj, a posebno veseli porast interesa influensera s velikim brojem pratitelja koji žele posjetiti Hrvatsku i na to će dodatno biti usmjerene aktivnosti u 2019. godini – najavljuju u HTZ-u.