Idejni projekt proširenja luke

Novi opatijski mul za 50 milijuna eura, realizacija projekta u pet faza

Marina Kirigin

Snimio Marin ANIČIĆ

Snimio Marin ANIČIĆ

Zbog skupoće projekta, predviđena je njegova realizacije u pet faza - opatijska luka će se podijeliti na dva akvatorija i to obnovljeni postojeći komunalni i novi nautički dio



 Tristotinjak metara dugačak lukobran s oko 40 vezova za plovila dužine od 20 do 50 metara i mogućnost pristanka kruzera s njegove vanjske strane  – novi je idejni projekt proširenja opatijske luke koji je jučer prezentiran novinarima i struci u opatijskoj Villi Antonio.


Opatijska luka navedenom nadogradnjom dijelila bi se na dva akvatorija – komunalni dio (već postojeći dio luke) koji bi bio uređen i obnovljen, i novi nautički dio. Investicija je to koja teži oko 50 milijuna eura, a koja bi se prema riječima koordinatora projekta dogradnje opatijske luke Mladena Črnjara, ravnatelja Zavoda za prostorno uređenje PGŽ-a, trebala odvijati u pet faza.  U svom izlaganju Črnjar je istaknuo niz problema s kojima su se suočili prilikom izrađivanja idejnog projekta koji predstavlja »novu budućnost Opatije«.


Korak po korak


Prilikom izrade idejnog projekta vodilo se računa i o pristupnoj cesti opatijskoj luci koja prema svemu sudeći ne bi trebala proširenje, no ne bi kao dosad bila namijenjena parkiranju automobila.




– Riječ je o velikom projektu, projektu za budućnost. On neće biti brzo realiziran jer je vrlo skup. Možemo reći da teži oko 50 milijuna eura, a taj novac u ovom momentu mi sigurno nemamo. Zbog toga smo projekt podijelili u nekoliko faza kako bismo ga mogli realizirati korak po korak. Nulta faza bit će kraći zahvat kojim ćemo povezati nekoliko postojećih mulića, te dobiti jedan prostor gdje će se moći vezati mali turistički brodići. Time ćemo istovremeno i zaštititi kupače obližnjih hotela. Sljedeća faza bit će uređenje postojeće lučice s drugačijim rasporedom gatova, odnosno riješit ćemo komunalni dio. U toj istoj fazi riješit ćemo i jedriličarski klub koji egzistira duže od stoljeća a kojem moramo osigurati prostor. Sljedeća faza je ona velika faza koju možemo realizirati ukoliko osiguramo europska sredstva. Za to naravno treba još uvijek puno dodatnih studija, prema tome tu fazu teško je prognozirati. Ukoliko se za nju ne budu mogla osigurati europska sredstva, sve će biti prolongirano za jedno bolje vrijeme – rekao je Črnjar na prezentaciji kojoj su nazočili novinari, struka, predstavnici Jedriličarskog kluba Opatija, ali i građani Opatije, a na kojoj su govorili i župan Zlatko Komadina i gradonačelnik Opatije Ivo Dujmić.



Prezentacija pred četrdesetak ljudi u Villi Antonio koja je bila namijenjena novinarima i struci završila je malim incidentom. Riječki civilni aktivist Mićo Antolović želio je dati svoj komentar i postaviti pitanje vezano uz luku, no nije mu dozvoljeno uz obrazloženje kome je prezentacija namijenjena, što on nije prihvatio već je nastavio govoriti, a potom je stigla i policija.



Jedriličari prijavljeni DORH-u


Izradu projektne dokumentacije koja je koštala oko 3 milijuna kuna financirali su Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, PGŽ i Grad Opatija, a naručitelj idejnog projekta je Županijska lučka uprava Opatija-Lovran-Mošćenička Draga. Izrađivači idejnog projekta su Rijekaprojekt i Marinaprojekt, istaknuto je na prezentaciji na kojoj se povela i rasprava o situaciji u kojoj se nalazi Jedriličarski klub Opatija, klub sa stogodišnjom tradicijom koji, prema riječima opatijskog gradonačelnika, od stvaranja hrvatske države djeluje nelegalno unutar lučkog područja, zbog čega je sve prijavljeno DORH-u.


– Jedriličarski klub koji djeluje 127 godina tamo ne bi smio biti, ali mi tu djecu ne možemo izbaciti na cestu. Jedriličari moraju imati svoj kutak – rekao je Dujmić, a dugogodišnji predsjednik JK »Opatija« Ivica Šćurić apelirao je da klub izađe iz javne luke, tvrdeći kako je to jedini način da se riješi njihova nelagodna situacija.


– Mi spadamo u javnu luku, a raspiše li se koncesija, mi kao sportski klub, udruga građana, ne možemo parirati gospodarstvenicima – objasnio je Šćurić, a Dujmić dodao kako će se na prvom sljedećem gradskom vijeću ići na točkaste izmjene u prostornoplanskoj dokumentaciji tog dijela grada, no kako je za rješavanje kompletne problematike ovog sportskog kolektiva nužno mijenjati i zakon,  zbog čega su već pokrenuti razgovori s predstavnicima Ministarstva i Županije.