Novi uvjeti

Nestale i zadnje zone besplatnog parkiranja: Tvrtka Opatija 21 o pogodnostima, građani o nedostacima

Srđan Brajčić

Foto: Marin Aničić

Foto: Marin Aničić

Opatijci su odmah pohrlili nabaviti tzv. besplatni sat i moram ih pohvaliti da ga za sada koriste korektno, bez manipulacija te su pokazali visok stupanj građanske kulture, kaže direktor Opatije 21 Igor Štok



OPATIJA Novi opći uvjeti parkiranja u Opatiji, koje je izglasalo Gradsko vijeće, primjenjuju se od 27. travnja i dio opatijske javnosti već javno iskazuje svoje nezadovoljstvo uslugom koju su dobili. Glavna kritika odnosi se na to da je u Opatiji parkiranje dramatično poskupjelo, što se tumači kao kompenzacijska mjera za povlasticu jednog besplatnog sata za Opatijce. Mnogima nije po volji ni činjenica da je Opatija dobila nove zone pod naplatom, čime su nestale i zadnje zone besplatnog parkiranja na području grada.


Pogodnosti


S druge strane, direktor Opatije 21 Igor Štok ističe da su novi opći uvjeti parkiranja donijeli brojne pogodnosti za vozače. Što je najvažnije, ističe direktor, na opatijskim ulicama uveden je red.


– Grad Opatija stavio je pod naplatu šest novih lokacija, ali upravo iz tog razloga što su građani imali problema s parkiranjem svojih automobila u ljetnim mjesecima ispred svojih okućnica. Naime, turisti su ta mjesta koristili za besplatno parkiranje svojih vozila, što je u nekim slučajevima trajalo tjednima, čime je uskraćeno parkiralište stanarima. Dakle, problem na tim lokacijama riješili smo uvođenjem povlaštenih stanarskih mjesečnih karata po cijeni od 30 kuna.




Osim toga, moramo podsjetiti sve one koji smatraju da nisu napravljena dovoljna poboljšanja u sustavu parkiranja, osim besplatnog sata za Opatijce, na činjenicu da smo proširili zone korištenja povlaštenih stanarskih karata. Uvedene su brojne druge pogodnosti za vozače u zimskom periodu, odnosno u razdoblju od 1. listopada do 1. travnja. Recimo, uvedena je mogućnost besplatnog parkiranja nedjeljom i praznicima, dok je subotom skraćena naplata do 14 sati. Inače je vrijeme naplate skraćeno do 18 sati. Cijena na svim zatvorenim parkiralištima s pet kuna spuštena je na tri. Cijena uličnog parkiranja smanjena je s pet kuna, na četiri za sat, navodi Štok koji ilustrira da novi opći uvjeti parkiranja Opatiji 21 donose čak 2,5 milijuna kuna manje prihoda u odnosu na donedavnu parkirališnu politiku bivšeg koncesionara Liburnija parkinga.



Državna komisija za kontrolu javne nabave očitovala se na postupak kojim je Opatija 21 kupila polovne aparate za parkiranje i vozilo pauk od bivšeg koncesionara Liburnija parkinga. U rješenju navodi da je žalba firme Came Adriatic i pojašnjava se da Opatija 21 nije smjela rabljenu opremu kupiti u tzv. pregovaračkom postupku bez prethodne objave poziva za javno nadmetanje, naloživši Opatiji 21 da nadoknadi firmi Came Adriatic trošak žalbenog postupka od 5.625 kuna.Direktor Štok kaže da Opatija 21 još nije dobila službeni podatak.

– No, ako je Državna komisija doista poništila natječaj, Opatija 21 podići će upravnu tužbu kako bi zaštitila svoje interese. Naime, odgovorno tvrdim da je jedini ispravnan način bio ovakav postupak nabavke opreme ne samo u smislu jednostavnosti nabave, već i u financijskom pogledu. Nabava je građane Opatije koštala višestruko manje nego li da se nabavljala nova oprema. Također, limitirao nas je vremenski faktor, jer oprema još ne bi bila isporučena do dana današnjeg, rekao je Štok.



Jasni rezultati


Štok ne bježi od činjenice da je s reorganizacijom zona parkiranja, odnosno njihovim smanjenjem, na nekim lokacijama u Opatiji parkiranje poskupjelo, što se, kaže on, kompenziralo besplatnim satom parkiranja.


– Iza tvrtke stoje jasni rezultati, to su organizacija sustava parkiranja u predviđenom roku, odnosno prije isteka koncesije Liburnija parkinga za što nam je na raspolaganju bilo malo vremena. Treba dodati da je nova organizacija sustava omogućila korištenje usluga parkirnog bona, plaćanja debitnim i kreditnim karticama, naplate novčanicama na pojedinim lokacijama. Poseban iskorak predstavlja virtualizacija sustava, čime smo izašli u susret i našim stranim korisnicima usluga.


Što se pak tiče domaćih korisnika, velika većina iskazala je zadovoljstvo redom na cestama jer su se osvjedočili kako to sada izgleda na opatijskom mulu, gdje više nemamo prava naplaćivati parkiranje. Također, Opatijci su odmah pohrlili nabaviti tzv. besplatni sat i moram ih pohvaliti da ga za sada koriste korektno, bez manipulacija te su pokazali visok stupanj građanske kulture, kaže Štok koji podsjeća na to da su u međuvremenu uvedeni najmoderniji aparati za plaćanje putem debitnih i kreditnih kartica koji su se u vrlo kratko vrijeme pokazali kao dobar potez.



Opatija 21 od 1. lipnja ima dodatnu financijsku obvezu, plaćanje kredita za izgradnju sportske dvoranu Marino Cvetković u iznosu od 2,4 milijuna kuna do kraja ove kalendarske godine.– Cilj Opatije 21 nije samo smanjenje proračunskih obveza grada Opatije, već i investicije u novu infrastrukturu u vidu izgradnje garaža. Stoga, novac zarađen od djelatnosti parkiranja bit će usmjeren u poboljšanje parkirne infrastrukture u Opatiji, ističe Štok.


Svjesni problema


– Ipak, svjesni smo i problema na koje ponekad nailaze građani prilikom korištenja naših usluga, te se ovim putem ispričavam u ime tvrtke za bilo kakve neugodnosti koje su doživjeli. Nadalje, moram pohvaliti djelatnike tvrtke jer sam dobio i mnogo pohvala na rad istih na terenu od strane kako građana Opatije tako i nekih stranih gostiju. To mi je drago čuti jer smo očito birali kvalitetan kadar, ocijenio je direktor Opatije 21 koji ističe da je ponosan na postupak zapošljavanja koji je proveden transparentno i da je na 500-tinjak kandidata stigla samo jedna žalba koju je Državni inspektorat rada 2. svibnja u potpunosti odbacio. Istovremeno pisanim putem pristiglo je stotinjak zahvala za profesionalno i korektno obavljen posao evaluacije kandidata.