Nazire se kraj mukama Matuljaca

Najsporije gradilište na svijetu čeka dva, tri dana sunca

Davor Žic

Prema našim informacijama, čeka se period lijepog vremena kako bi se moglo pristupiti čišćenju gradilišta i postavljanju završnog sloja asfalta. Predviđa se da će taj proces trajati tri ili četiri dana, kazao je Alen Ružić, zamjenik načelnika Matulja



MATULJI Najsporije gradilište na svijetu, kako su Matuljci prozvali investiciju u rotor kraj Specijalne klinike dr. Nemec, odnosno Centra primarne zdravstvene zaštite, i dalje napreduje istom brzinom. Kao u kakvom vicu, i u ovom slučaju postoje dobra i loša vijest. Dobra vijest je da se investicija primakla svome završetku. Loša vijest je da nitko sa sigurnošću ne može predvidjeti kada bi se taj završetak trebao dogoditi.


– Situacija je takva da se, prema našim informacijama, čeka period lijepog vremena kako bi se moglo pristupiti čišćenju gradilišta i postavljanju završnog sloja asfalta. Predviđa se da će taj proces trajati tri ili četiri dana, kazao je Alen Ružić, zamjenik načelnika Matulja zadužen za komunalni resor. Iako se ne radi o općinskoj investiciji, već su investitori Hrvatske ceste, a izvođač radova Hidroelektra, općinska uprava vrlo pomno prati što se na ovom prostoru događa. No, osim informiranja i požurivanja, nikakvih realnih mogućnosti nemaju…


Tanki živci


Međutim, čini se da mogućnosti nemaju više niti u Hrvatskim cestama, budući da je sada sve u rukama – prirode. Pitanje je kada će se »kiše jesenje« povući dovoljno dugo da se osigura nekoliko kontinuiranih dana sunčanog vremena? Ako je suditi po meteorološkim prognozama, to se neće dogoditi tako brzo, budući da je u narednih tjedan dana predviđeno oblačno i kišovito vrijeme.





Pitanja o radovima na rotoru kraj klinike dr. Nemec postavili smo i Hrvatskim cestama, no odgovore nismo dobili do zaključenja ovog izdanja. Zanimalo nas je kada se predviđa dovršetak radova, ali i zbog čega su se radovi toliko otegnuli, odnosno gdje je pogreška zbog koje je rok probijen za više od šest mjeseci, kao i hoće li biti kakvih sankcija za odgovorne osobe.



A u međuvremenu, taj rotor čiji je prvi predviđeni datum završetka istekao prije više od šest mjeseci, odnosno, 1. travnja, i dalje će predstavljati test za živce mještana i vozača koji tom dionicom prolaze, ali i ozbiljan sigurnosni problem. Naime, »krkljanci« koji su se pojavili u svim dijelovima Općine Matulji kao posljedica brojnih paralelnih radova – zatvorene Matuljske ceste zbog izgradnje POS-ovih stanova, zatvorene ceste od »peze« do Kuka zbog izgradnje rotora, prometa jednom trakom kod Lidla i na području izgradnje rotora kraj Nemecove klinike – ozbiljno usporavaju rad interventnih službi.


– Stajala sam u koloni kraj Lidla, na dijelu gdje je promet reguliran semaforima zbog izgradnje rotora na Kuku. Vozilo hitne pomoći pokušalo je zaobići kolonu, ali nije uspjelo. Popeli su se na »bankinu« i pokušali »progurati« do semafora s donje strane, no kako je semafor u zavoju, ovi s gornje strane nisu ih ni vidjeli ni čuli, i tako su ostali čekati nekoliko izmjena semafora, u jutarnjoj gužvi, kazala je svjedokinja jednog takvog događaja.


Glavno čvorište


Slične »anegdote« mogu podijeliti i mještani čije su kuće razmještene oko rotora kraj klinike dr. Nemeca, gdje je glavno »čvorište« za povezivanje gornjih matuljskih krajeva sa centrom Matulja, ali i Opatijom preko Mihotića i Pobri. Osim što zbrajaju gubitke zbog turističke sezone većim dijelom propale zbog buke i prašine od radova, frustrirani su i činjenicom da se tijekom čitavog trajanja investicije »radilo sporo i traljavo«.


– Ne možemo to više gledati… Čitavo ovo vrijeme više ne rade nego što rade. Tijekom čitavog ljeta i proljeća bila bi po dva, tri čovjeka na gradilištu, a više bi stajali nego što bi radili. Umjesto da, kad su već probili sve rokove, rade u više smjena i jačim intenzitetom, kazala nam je jedna mještanka.