Opasna svakodnevica

Matuljski poziv u pomoć: Na staroj cesti za Učku pješaci se nadmudruju s vozačima koji voze kao po pisti

Marina Kirigin

Snimio Marin ANIČIĆ

Snimio Marin ANIČIĆ

Cesta 43. Istarske divizije koja spaja Matulje i Mihotiće je dvosmjerna, vrlo uska, nema nogostupa, a njome se kreću pješaci jer nemaju alternative za izlazak iz svojih domova, pa se potpisuje peticija



Devetogodišnju djevojčicu pri pokušaju da prijeđe cestu i uđe u dvorište svoje kuće udario je automobil. Sreća u nesreći je da djevojčica nema težih ozljeda, natučena je, ima potres mozga, ali bit će dobro – tvrde očevici nesreće koja se nedavno dogodila na samom početku stare ceste za Učku, koja iz centra Matulja vodi prema Mihotićima, a koja je prelila čašu strpljenja žitelja tog dijela matuljske općine.


Mještani su tako odlučili pokrenuti peticiju i poslati je nadležnim institucijama kako bi sigurnost na ovoj županijskoj cesti bila bolja. Riječ je o staroj cesti za Učku, Cesti 43. Istarske divizije, koja spaja Matulje i Mihotiće. Dvosmjerna je, vrlo uska, nema nogostupa, a njome se kreću pješaci jer nemaju alternativnog puta za izlazak iz svojih domova.



Prometni znak malo tko vidi i poštuje


Mirka Bulić Ivančić, stanarka ove ulice s kućnog broja pet, rekla je da je ovo druga peticija koju pokreću žitelji tog dijela Matulja,  koja se odnosi na navedenu cestu. Podsjetila je kako su i prije dvije-tri godine tražili da se postave »ležeći policajci« ili napravi nogostup te kako su im tada rekli da je to nemoguće zbog gabarita ceste.– Sve što su od tada učinili jest da su postavili prometni znak za ograničenje brzine, no taj znak malo tko vidi i poštuje. Zato smo ponovo pokrenuli peticiju, sve u cilju sigurnosti naše djece i pješaka – rekla je Bulić Ivančić.


Cesta je vrlo prometna, a automobili voze kao po pisti. Autobusi se jedva mimoilaze, kao i kamioni i šleperi. Zbog nemogućnosti mimoilaženja u više navrata oštećene su i ograde i zidovi okućnica. Upravo zbog takvih mimoilaženja, ako se pješak zatekne na cesti, može izgubiti glavu. Svi pješaci, školarci i umirovljenici tako pri prolasku nose glavu u torbi. Naročito je opasan dio ceste kod kućnih brojeva 3, 4, i 5. S ovim problemom obratili smo se Županijskoj upravi za ceste (ŽUC) još 2013. godine, no do danas nismo dobili odgovor.

Upozoravaju od 2013. godine




S obzirom na posljednji događaj, ali i niz sličnih kada su kamioni prolazeći ulicom zakačili prolaznike, odlučili smo ponovno potražiti pomoć od odgovornih. Našu peticiju predat ćemo ŽUC-u, Općini Matulji i dječjoj pravobraniteljici. Naša je želja da se na toj cesti postave »ležeći policajci« i na taj način osigura djeci, ali i ostalim žiteljima koji žive na tom području, siguran put do škole, posla… – stoji u pismu koje su potpisali stanari uz opasnu matuljsku cestu za koju kažu da bi mogla, kako se stvari odvijaju, uzeti i živote.


Sanjica Glad, stručna suradnica u Županijskoj upravi za ceste PGŽ-a, smatra kako bi jedino pravo rješenje bilo izgradnja nogostupa, no svjesna je kako će se to vrlo teško postići s obzirom na situaciju, odnosno činjenicu da su tereni oko ceste u vlasništvu privatnih osoba, te su njihove kuće praktički izgrađene uz samu cestu.


– Teško je vjerovati da će JLS uspjeti riješiti imovinsko-pravne odnose i otkupiti terene za proširenje ceste, odnosno izgradnju nogostupa, što bi bilo jedino pravo rješenje.


Ništa od »ležećih policajaca«


Ograničenje brzine na toj dionici je 40 na sat pa bi se trebalo voditi računa da se vozači pridržavaju prometnih pravila, a Općina u dogovoru s MUP-om primjerice organizirati češće patrole – govori Glad, a na pitanje o tome bi li se tamo mogli postaviti »ležeći policajci« ili uvesti jednosmjeran promet kao rješenje ovog problema, objasnila je kako se »ležeći policajci« ne postavljaju na kategoriziranim javnim cestama, a kako o preregulaciji prometa odlučuje jedinica lokalne samuprave.


Alen Ružić, zamjenik načelnika Općine Matulji, rekao je da se u neke dionice te ceste već uložilo, da se rekonstruirao dio ceste u Bregima i u Frančićima, i  poduzima se sve kako bi se što bezbolnije i brže riješila prometna situacija. Istaknuo je da se radi i na novoj prometnoj studiji, te će se s policijskom upravom potražiti rješenje kako sankcionirati vozače koji ne poštuju ograničenje brzine i prometne znakove. Na pitanja razmišlja li se da to jednog dana postane jednosmjerna cesta, Ružić je rekao da će nova prometna studija ukazati na nedostatke, te da će se razmišljati kako ih što bolje riješiti.