Srpanjski barometar

Lijepo vrijeme i više sadržaja glavni ovosezonski aduti Opatije

Marina Kirigin

Rekla bih da je sezona dosad korektna. Ljepše vrijeme definitivno je faktor koji je pomogao ovog ljeta. Gosti su se duže zadržavali, a onda i više potrošili, no smatram da bi podvući crtu trebalo u rujnu – rekla je vlasnica restorana »Plavi podrum« Danijela Tariba Kramarić 



OPATIJA Opatijski hoteli su odlično popunjeni, kupališta »preplavljena« kupačima, a u večernjim satima, kada sunce zađe iza Učke i uzavreli asfalt se počinje hladiti, na ulice Opatije u šetnju izlaze brojni gosti i domaći. Ljetna turistička slika grada budi nadu u one već pomalo zaboravljene »zlatne godine« opatijskog turizma, a u prilog tome u posljednjim mjesecima govore i dobri statistički podaci o broju dolazaka i noćenja. Podudaraju li se statistički podaci sa stanjem na terenu, odnosno kakva je ova sezona, na kraju srpnja upitali smo i nekoliko turističkih djelatnika, ugostitelja, trgovaca… Jesu li opatijski gosti dobri potrošači, je li se promijenila struktura gostiju u odnosu na neke ranije godine, samo su neka od pitanja na koja su rado odgovarali. Svi su konstatirali kako je prije svega lijepo vrijeme rezultiralo i boljim prometom u njihovim objektima. Vremenske prilike bile su presudne za bolje poslovanje svih koji rade na kupalištima, pa tako i Deanu Luksetiću koji drži ugostiteljske objekte na opatijskim kupalištima Tomaševac i Črnikovica.


Tomaševac dobio i kuhinju


– Ovaj prvi dio turističke sezone bolji je od lanjskog. Kiša nam je lani poremetila planove, a ove godine nam vrijeme ide na ruku. To je glavni razlog bolje posjećenosti i prometa na našim kupalištima. Osim toga, ove smo godine investirali i u sklopu ugostiteljskog objekta na Tomaševcu, napravili kuhinju i ponudili nekoliko jela što se pokazalo dobrim i vidimo da su gosti zadovoljni. Najčešće smo u srpnju sretali goste iz Mađarske, Rusije i Njemačke. Svi oni spremni su potrošiti, no nikako ne i razbacivati se. Međutim, naši najbolji gosti ovog ljeta su Srbi. Osim što su stigli u velikom broju, oni su i odlični potrošači. Priušte si na kupalištu mnogo, od ležaljki, suncobrana, do pića, hrane, sladoleda. Praktički konzumiraju sve što im je ponuđeno – rekao je Luksetić.



Opatijski trgovci nezadovoljni su potrošnjom opatijskih gostiju. Tvrde kako gostiju ima, kako ulaze u trgovine duž glavne ulice, no kako se vrlo malo kupuje. To je potvrdio i trgovac u trgovini sportske opreme i ljetnih rekvizita. 




– Gosti uglavnom razgledavaju, a naša vjerna klijentela su domaći ljudi, stanovnici ovoga kraja, ali i gosti iz Zagreba koji se ovdje zateknu na ljetovanju. Danas sam o tome razgovarala i s nekim drugim trgovcima u gradu i svi imamo slične dojmove o ovoj turističkoj sezoni koja se za nas trgovce pokazala slabom – rekla je prodavačica u opatijskoj trgovini.



I brodarima, prodavačima jednodnevnih brodskih izleta, srpanj je zbog vremenskih prilika bio bolji od lanjskog. Prema riječima dugogodišnjeg turističkog djelatnika i vlasnika »Paragvaj toursa« Marinka Paragvaja, na njegove brodske izlete ovog ljeta uglavnom su išli gosti s istoka. Nijemaca je bilo desetak posto više nego lani, a na izlete njegovim brodom ove godine odlučio se znatno manji broj Talijana.


– Kvaliteta gostiju odgovara lanjskoj. Njihova potrošnja sve je slabija, a kako bismo se prilagodili situaciji, primorani smo spuštati cijene. Turistička ponuda na razini grada  je znatno bolja u poslijednje dvije godine. Obnovljeni su neki dugo godina zapušteni objekti pa moram priznati da radimo na tome da nam počnu stizati i gosti bolje platežne moći. Osobno bih volio imati još jedan novi brod, no s ovakvim cijenama, to ne mogu za sada postići. Smatram da na imidžu Opatije i dalje treba puno raditi.


Domaći gosti najbolji potrošači


 Kvalitetnog gosta ne možemo dobiti dok se ne dogovorimo na razini grada. Smatram da bi svake jeseni trebali sjesti za stol s gradskom vlasti, predstavnicima turističke zajednice i hotelijerima koji nerijetko spuštaju cijene više nego što bi trebali i dogovoriti što i kako dalje – rekao je Paragvaj.


Da su opatijski gosti tek osrednji potrošači, potvrdio je i vlasnik beach bara Colosseum Kristian Brko. Kaže kako je ljetna sezona odlična, no kako opatijski gosti paze na cijene. Međutim, dodaje da su, kada im je ponuđen kvalitetan program, spremni i platiti.


– Ulaz u klub je besplatan, gosti gledaju na cijenu ali i na ponuđeni program. Ako je program kvalitetan, klub se napuni, i onda se i troši. Naši najbolji gosti su ipak domaća klijentela – rekao je Brko koji smatra da su vremenske prilike prije svega utjecale na veću fluktuaciju ljudi u njegovom beach baru.


Iskusna ugostiteljska djelatnica Danijela Tariba Kramarić tvrdi kako je prerano za zbrajati rezultate poslovanja i ocjenjivati turističku sezonu na kraju srpnja.


– Rekla bih da je sezona dosad korektna. Ljepše vrijeme definitivno je faktor koji je pomogao ovog ljeta. Gosti su se duže zadržavali, a onda i više potrošili, no smatram da bi  trebalo podvući crtu u rujnu – rekla je vlasnica restorana »Plavi podrum«.