Iz Ičića u Opatiju

Liburnia film festival: U pet dana bit će prikazano 28 hrvatskih dokumentaraca

Aleksandra Kućel Ilić

Jelena Androić, Oliver Sertić i Rajna Miloš / foto M. ANIČIĆ

Oliver Sertić, direktor festivala kaže da je nakon pregleda filmskog materijala »užasno zadovoljan«, a publika će od 22. do 26. kolovoza moći otkriti zašto

Nakon 13 godina održavanja u lučici u Ičićima, Liburnia Film Festival u svom 14. izdanju seli na novu lokaciju, na malu scenuLjetne pozornice u Opatiji, a u pet festivalskih dana, od 22. do 26. kolovoza bit će prikazano 28 novih hrvatskih dokumentaraca, od kojih su 22 u konkurenciji za sedam festivalskih nagrada, a njih šest u popratnom programu. Program 14. Liburnia Film Festivala najavili su na jučerašnjoj press konferenciji na maloj sceni Ljetne pozornice direktor festivala Oliver Sertić, izvršna direktorica Jelena Androić i ravnateljica Festivala Opatija Rajna Miloš.

Prema riječima Olivera Sertića, između prijavljenih 70 filmova teško je bilo odabrati najkvalitetnije, pri čemu je dosta vrlo uspješnih uradaka nažalost ostalo izvan programa, što sve zajedno dokazuje da uz poznate i iskusne autore stasaju i nove mlade generacije dokumentarista. Istaknuo je kako je »užasno zadovoljan« nakon pregledanih filmova, a po njegovoj ocjeni, pohvalno je i to što osim iz Zagreba, autori dolaze iz gotovo svih dijelova Hrvatske.

Oliver Sertić i Jelena Androić su najavili i organizirane edukacije za najmlađe koje će se održavati u Villi Antonio, »filmska početnica« i »prvi put snimam«, a na festival se vraća i »Kava s autorima«, razgovor s redateljima i producentima filmova prikazanih večer prije.

Rajna Miloš, ravnateljica Festivala Opatija pozvala je publiku da završi ljeto uz dokumentarce te da prekrasna čarolija LFF-a pod motom »Liburnija diše dokumentarni film« bude prilika za nezaboravan kraj ljeta.

Festival otvara »Naslijeđe«

– Drago nam je da su i ove godine neki filmaši odabrali Liburnia Film Festival za mjesto svog premijernog prikazivanja. Jedan od njih je i sjajan kratki film »Naslijeđe« Sanje Šamanović koja je na LFF-u gostovala već nekoliko puta i kao autorica i kao članica žirija. Upravo ćemo tim filmom otvoriti 14. LFF, u ponedjeljak, 22. kolovoza – najavio je Sertić.

Svjetsku premijeru svog novog filma »Vijesti iz Laayouna« imat će i Đuro Gavran, koji je prije tri godine na LFF-u osvojio nagradu za najbolju režiju (u filmu Presuda). Premijerno će se prikazati i kratki filmovi »201507-STDR-L« rovinjskog autora Vjekoslava Gašparovića te »Ti si mići mići mrav« pulskog umjetnika i performera i.j.piNA. Također, festivalska publika LFF-a će prva u Hrvatskoj vidjeti talijansko-hrvatski dugometražni dokumentarac »Tanka linija« Nine Mimice i Paole Sangiovanni te novi dokumentarac Tomislava Žaje »Slobodni.«

Prvo festivalsko prikazivanje imat će i »Čestica 81/5« Maje Bošković i Renate Lučić te »Irenino ogledalo« Leona Rizmaula. Pred liburnijsku publiku stiže i »Iza lica zrcala« Katarine Zrinke Matijević te »Dum Spiro Spero« Pere Kvesića.

Nakon svjetske premijere u Puli, u Opatiju dolaze »Pomutnje« Lane Kosovac (nagrada publike 11. LFF-a za film Park ljubavi). U konkurenciji su i stari LFF-ovi znanci, Igor Bezinović s »Kratkim obiteljskim filmom«, Robert Tomić Zuber je zajedno s Tomislavom Pulićem napravio »Kandidata«, Arsen Oremović film »Treći« te Tonći Gaćina i njegov »Turizam!«. Zorko Sirotić predstavlja svoj kratki film, »Kupus na lešo«, Nikica Zdunić eksperimentalno-dokumentarni esej »Sanja«, a Elvis Lenić dolazi s reminiscencijom događaja iz Drugog svjetskog rata u kratkom »9. januaru«.

Filmovi izvan konkurencije

U programu su i filmovi novih dokumentarističkih snaga: »Administrativna pogreška« Tina Bačuna, zatim »Cile debitantice« Katarine Radetić, »Zauvijek« Monike Rusak te film najmlađih autora na ovogodišnjem festivalu, Marice Lalić i Ivice Lasića (Pravo na rad: Onako kako smo ga ostavile), kolektivni portret radnica »Uzora« nakon što su izgubile zadnju bitku u procesu privatizacije njihovog poduzeća.

Posljednjeg dana LFF-a, izvan konkurencije bit će prikazani novi filmovi suorganizatora festivala, produkcijske kuće Restart, kao i izabrani radovi polaznika Restartove Škole dokumentarnog filma. Na programu su »Nešto o životu« Nebojše Slijepčevića, »Kino otok« Ivana Ramljaka, »Neovisna lista oportunista« Vedrana Senjanovića i Dejana Oblaka i »Žena zmaj« Ivane Sansević, a Školu će predstaviti »Ispred zastava« Sanje Bistričić i »Samo tvrdo« Dražena Puklaveca kojima će ovo biti i osobni i filmski debi na nekom filmskom festivalu.