Natječaj

“Inovativan budi, turizam ti posao nudi”: Nagrađeno troje studenata iz Ike

Aleksandra Kućel Ilić

Studenti Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Marijela Begović, Dino Kurtović i Dora Lazzarich, pod vodstvom više asistentice dr. sc. Jelene Đurkin osmislili su projekt »Dogovaramo/odgovaramo (za) budućnost turizma« koji je osvojio 2. mjesto i nagradu od 15.000 kuna



IKA Ministarstvo turizma je polovinom siječnja 2018. raspisalo natječaj »Inovativan budi, turizam ti posao nudi«, namijenjen srednjim ugostiteljsko-turističkim školama i visokim učilištima iz područja turizma i ugostiteljstva. Cilj natječaja je bilo osmišljavanje ideja za promociju zanimanja u turizmu i ugostiteljstvu i povezivanje obrazovnih institucija s poslodavcima u turizmu.


Na izazov postavljen natječajem odlučilo je odgovoriti troje redovitih studenata diplomskog studija Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu: Marijela Begović, Dino Kurtović i Dora Lazzarich. Pod vodstvom više asistentice dr. sc. Jelene Đurkin osmislili su projekt »Dogovaramo/odgovaramo (za) budućnost turizma« koji je između 38 pristiglih prijava na natječaj osvojio 2. mjesto i nagradu od 15.000 kuna za studijski posjet centru izvrsnosti za ugostiteljstvo i turizam u Austriji.


Teorija i praksa


Ideja za projekt je nastala iz seminarske nastave na diplomskom studiju, na kolegiju »Strateški menadžment u turizmu/hotelijerstvu«, u sklopu koje su svi redoviti studenti, umjesto klasičnih seminara, imali priliku temeljem naučene teorije, osmišljavati prijedloge za strateški razvoj turizma Općine Lokve. Na taj način su studenti dobili priliku teoriju strateškog menadžmenta primijeniti na konkretnom primjeru, uz uzimanje u obzir svih realnih okolnosti iz okruženja.




– Takav spoj teorije s praksom dao nam je ideju da bi to bilo dobro prenijeti na sve kolegije, kaže studentica Marijela Begović.


– Susret s realnim problemima vezanim za razvoj turizma i činjenica da naša kreativnost i ideje stvarno mogu biti iskorištene u praksi, povećava naše samopouzdanje i važnost znanja stečenih na Fakultetu, dodaje student Dino Kurtović.


Stoga je ideja nagrađenog projekta upravo orijentirana na uključivanje potencijalnih poslodavaca iz turizma i ugostiteljstva u sam nastavni proces na visokoškolskim obrazovnim ustanovama. Poslodavci bi prezentirali konkretne izazove s kojima se suočavaju, ideje ili buduće planove, a studenti bi ih u obliku poslovnih slučajeva istraživali u sklopu kolegija, primjenjivali stečena znanja i nudili vlastita rješenja, te ih prezentirali osobno (potencijalnim) poslodavcima.


Rušenje predrasuda


Studentica Dora Lazzarich posebno ističe jednake mogućnosti koje ovakav oblik suradnje između obrazovnih institucija i prakse daje svim studentima, što je posebno važno za studente s invaliditetom koji se susreću s velikim zaprekama u traženju posla i do(po)kazivanju svojih sposobnosti.


Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu obrazuje generacije studenata za poslove u menadžmentu u turizmu i hotelijerstvu, te nudi čak četiri diplomska studija za stjecanje zvanja magistara ekonomije. U tom smislu, veliki naglasak u ovoj projektnoj ideji je stavljen i na promociju samog projekta – među učenicima završnih godina srednjih škola, studentima, ali i u široj zajednici. Prema riječima asistentice Đurkin, ovakvi projekti bi, upravo uz adekvatnu promociju, pridonijeli stavljanju u prvi plan znanja, inovacija i kreativnosti u razvoju turizmu, te rušenju predrasuda kako su poslovi u turizmu i ugostiteljstvu isključivo iscrpljujući i ne zahtijevaju visokoškolsko obrazovanje.