Ne jenjava interes

Dobre stare razglednice prkose Fejsu i e-cardu

Marina Kirigin

Razglednice posebno dobro idu ponedjeljkom, nakon smjene gostiju – Lorena Medved, djelatnica trgovine Manufaktura / Snimila Marina KIRIGIN

Razglednice posebno dobro idu ponedjeljkom, nakon smjene gostiju – Lorena Medved, djelatnica trgovine Manufaktura / Snimila Marina KIRIGIN

Čak i danas kada se mobitelom može u bilo koji kutak svijeta poslati elektronsku razglednicu ili izraditi vlastiti »e-card« i obavijestiti najdraže gdje provodite odmor, u opatijskim trgovinama vlada velik interes za sve vrste razglednica, a najtraženije su one retro, sa starim slikama Opatije



OPATIJA  Ni u doba elektronskih medija, društvenih mreža, wi-fi i ostalih čuda tehnologije, interes za običnim, »papirnatim« razglednicama ne opada.


Čak i danas kada se može s mobitelom u ruci u bilo koji kutak svijeta poslati elektronsku razglednicu, pa i izraditi vlastiti »e-card« i obavijestiti najdraže gdje se nalazite, u opatijskim trgovinama i suvenirnicama vlada vrlo dobar interes za sve vrste ovog komada debljeg papira namijenjenog za pisanje i slanje poštom bez omotnice, s čije prednje strane je otisnut motiv, a na poleđini je prostor za adresiranje i pisanu poruku primatelju.


Udarni ponedjeljak


Najtraženije su razglednice retro izgleda, sa starim slikama Opatije. U ponudi se nalaze i one klasične s panoramom i simbolima grada pod Učkom, ali ima i podosta »besmislenih«, koje očito, s obzirom na zastupljenost na stalcima u trgovinama, nalaze svoje kupce. Tako primjerice na jednoj razglednici uz nekoliko sličica grada pod Učkom strši magarac – tovar, na drugoj je Opatija na razglednici ukrašena »Macom Kitty«, a ima i onih »smiješnih«, koje vrlo često izabiru mlađi opatijski gosti kako bi poslali poruku o tome kako se zabavljaju. – Ne znam kako su se razglednice nekad prodavale, ali i danas se prodaju u velikom broju, posebno ponedjeljkom nakon smjene gostiju. Kod nas najbolje idu one sa  slikama stare Opatije. Obzirom da kupci traže i poštanske markice, sigurna sam da ih šalju. Da otputujem, i ja bih kupila razglednice, ali ne bi ih poslala, već zadržala za uspomenu – govori Lorena Medved, djelatnica trgovine »Manufaktura« na glavnoj opatijskoj ulici, koja kaže da od »sitnih« suvenira najbolje idu magneti i razglednice, te da razglednice pretežno kupuju stariji gosti.


Prvu razglednicu na svijetu izdala je Austrija još 1869. godine. Usavršena reprodukcijska tehnika i razvoj fotografije, doprinijeli su da se u 20. stoljeću razvije industrijska proizvodnja razglednica. Umjetničke reprodukcije, pejzaži, a naročito slike gradova kao turistički suveniri postali su predmet kolekcionarstva. Krajem 20. stoljeća, u svijetu se slalo preko 4 milijuna razglednica dnevno, stoji na internet stranicama Wikipedije.





– Razglednica Opatije ukrašene brodićima, ribicama, delfinima, magarcima najinteresantnije su djeci, dok stariji gosti kupuju one sa slikom panorame ili simbolom grada, ističe prodavačica u Gift shopu »Opatijske dame«, dok smo u opatijskoj pošti pri slanju razglednica zatekli Sanju Majstorović iz Osijeka, koja je u Opatiji na godišnjem odmoru.


Cijene variraju


– Razglednice šaljem tetkama u Osijek. Starije su osobe, ne koriste e-mail i ostalu tehnologiju pa će ih obradovati ova pisana karta. Mogu reći da je izbor razglednica bogat, a ja sam izabrala nekoliko onih s prepoznatljivim opatijskim motivima, rekla je Majstorović.


Cijene razglednica u opatijskim trgovinama, kioscima, suvenirnicama kreću se od 3 do 10 kuna. Najčešće se prodaju po 3,50 i 4 kune, a samo ona u sklopu koje se nalazio čitav niz slika Opatijske rivijere držala je cijenu od 10 kuna. Jučerašnji kišni ljetni dan brojni su turisti plaže zamijenili trgovinama, pa je interes za suvenire, ali i razglednice bio velik.