Danas počinje 15-dnevni rok za ponude

U očekivanju ponuda avioprijevoznika: Hidroavionom od 1. srpnja i na Lošinj

Slađana Vignjević

Promotivni let Rijeka-Lošinj * Foto: I . Tomić

Promotivni let Rijeka-Lošinj * Foto: I . Tomić

Realno je očekivati da će koncesiju dobiti ECA, European Coastal Airlines, tvrtka koja je nakon 14 godina pripreme i borbe s hrvatskom birokracijom lani počela s operativnim letovima. Lošinj će biti povezan s Rabom, Novaljom, Rijekom, Pulom i Splitom



MALI LOŠINJ » Od prvog srpnja ove godine Mali Lošinj bi jednim hidroavionom mogao biti povezan s kopnom, odnosno drugim destinacijama poput Raba, Novalje, Splita, Pule i Rijeke. Prije toga će se izabrati koncesionar, a upravo danas započinje 15-dnevni rok u okviru kojega zainteresirani za prijevoz putnika hidroavionom mogu predati svoje ponude. Javno otvaranje ponuda planirano je 4. svibnja, a sklapanje Ugovora o koncesiji trebalo bi uslijediti ubrzo nakon toga. Početak rada hidrodroma zavisi od spremnosti investitora za izvođenjem potrebnih radova, pa je moguće govoriti o uspostavi linije do srpnja ove godine.


  Kako stvari sada stoje, izbor koncesionara je gotova stvar. Realno je očekivati da će koncesiju dobiti tvrtka ECA, European Coastal Airlines – Europski Obalni Avioprijevoznik d.o.o. ECA je nakon 14 godina pripreme i borbe s hrvatskom birokracijom prošlog ljeta započela s operativnim letovima, i to na liniji Split-Jelsa, da bi se potom uključio i Rab. Tu su još Zagreb i Pula, a očekuju se i nove destinacije, primjerice Zadar.


 


 Definitivno Velopin




Upravno vijeće ŽLU Mali Lošinj, kao davatelj koncesije, 31. ožujka donijelo je Odluku o namjeri davanja koncesije za obavljanje ostalih gospodarskih djelatnosti priveza i odveza hidroaviona koja zahtijeva izgradnju objekata lučke infrastrukture u luci Mali Lošinj na području Velopin. Poletno sletne staze u pravilu se mogu smjestiti na 300 metara od obale, a lučki kapetan može odobriti i do 150 metara od obale uz utvrđene uvjete i objavu u Oglasu za pomorce, sve sukladno Pravilniku o sigurnosti plovidbe na moru.



Prema planovima ECA-e, Mali Lošinj bi se povezao s Novaljom, a let bi trajao samo devet minuta. Do Pule, letjet će se 16 minuta, a Split via Pula potrajat će oko 75 minuta. Let od Malog Lošinja do Rijeke odvijat će se unutar 15 minuta, s cijenom od 200 kuna u jednom smjeru.   Ipak, iz marketinga ECA se neznatno ograđuju pa navode da se još uvijek »radi na planiranju rute pa će se finalni plan znati kroz mjesec dana«.


  Sukladno tome, u postupku su utvrđivanja s lučkim kapetanijama područja slijetanja u malološinjskom zaljevu te ispred lukobrana na ulazu u luku Rijeka.   Iz tvrtke ECA potvrđuju da zasad s državom nisu ugovorene subvencije za linije prema otocima i svi troškovi operacija planirani su poslovnim planom, odnosno komercijalnim ugovorima s poslovnim partnerima.   Primorsko-goranska županija podržava razvoj svih vidova prometne povezanosti kvarnerskih otoka i kopna pa tako i promet hidroavionom. Županija je organizirala i održala veći broj pripremnih sastanaka upravo za lokaciju na području grada Mali Lošinj s predstavnicima Grada Mali Lošinj, Lučke kapetanije i Županijske lučke uprave Mali Lošinj.  

 Turisti i poslovnjaci


Iz PGŽ-a poručuju da je rezultat tih aktivnosti izbor lokacije za postavljanje pontona, a kao najprihvatljivija je prepoznata lokacija na Velopinu uz mogućnost postavljanja montažnih objekata na lučkom području na kopnu. Lokacija uzletno-sletne staze u nadležnosti je Lučke kapetanije, a utvrđuje se uvažavajući uvjete sigurnosti i intenziteta prometa tijekom godine.


  U Malom Lošinju s nestrpljenjem se očekuje pokretanje hidroavinske linije kojom će se, unatoč ograničenom broju od dvadesetak putnika po avionu, na otok dolaziti brže i atraktivnije nego što je sada slučaj. Pretpostavlja se da će usluge hidroaviona osim turista posebno koristiti i poslovni ljudi vezani za dolazak na otok ili odlazak s otoka prema kopnu.