Investicija pred završetkom

Treća rampa u Valbiski u funkciji za nekoliko dana

Mladen Trinajstić

Nova rampa služit će prometovanju prema Loparu, a zahvat u Valbiski podiže tu trajektnu luku na razinu najvažnijeg pomorsko-prometnog čvorišta »sjevernog plovnog područja«, kaže Anđelko Petrinić



KRK » Najveća ovogodišnja investicija u objekte lučke infrastrukture na otoku Krku – projekt izgradnje trećeg pristanišnog gata na trajektnom pristaništu Valbiska teče prema zacrtanom terminskom planu pa se stoga danas s velikom dozom sigurnosti može ustvrditi kako bi nova ukrcajno-iskrcajna rampa trebala ući »u opticaj« taman pred prvi srpnjaski vikend, ili točnije – 3. srpnja. Tim nam je riječima tijek višemjesečnih radova na širenju i »jačanju« najvažnije trajektno-pristanišne poveznice kvarnerskih otoka Krka, Cresa, Lošinja i Raba prokomentirao Anđelko Petrinić, ravnatelj Županijske lučke uprave Krk.



Lučke vlasti otoka Krka već neko vrijeme, potvrđeno nam je iz prve ruke, intenzivno rade na dokumentacijskom pripremanju većeg broja opsežnijih i financijski zahtjevnijih zahvata na povećanju i osuvremenjivanju luka dijela krčkih lokalnih središta. Osim planirane jesenske revizije vezova odnosno ugovora s svim korisnicima luka kao i obavljanja »inventurnog« zračnog snimanja luka koje bi nam trebalo pomoći u boljem sagledavanju trenutnog stanja stvari na lučkom području kojim upravljamo, intenzivno radimo i na ishođenju dozvola potrebnih za buduća ulaganja odnosno dogradnje luka Krk, Punat, Baška, Omišalj i Njivice. Prioritet nam je luka grada Krka koju, zajedno s planom produljenja lukobrana, seljenja obalne benzinske crpke i uređenje iskrcajnih mjesta za ribarske brodove uz pomoć slovenskih konzultanata kanimo prijaviti na natječaje putem kojih se za tu namjenu nadamo dobiti novac iz europskih strukturnih fondova, prenio nam je Petrinić.





   Investicija »teška« 15,6 milijuna kuna pokrenuta je zahvaljajujući sredstvima koja su u polovici ukupnog iznosa osigurana iz proračuna nadležnog ministarstva, dok je ostatak osiguran iz proračuna ŽLU Krk i Primorsko-goranske županije, rekao je Petrinić ističući zadovoljstvo stanjem gradilišta i operativnim izvješćima krčkih građevinara, predstvnika tvrtke GP Krk koji su uvjereni da će posao biti zgotovljen na vrijeme.


Veći trajekti


Projekt infrastrukturnog uređenja i opremanja Valbiske tu će trajektnu luku podići na razinu najvažnijeg pomorsko-prometnog čvorišta »sjevernog plovnog područja«, zaključuje Petrinić dodajući da će treća ukrcajno-iskrcajna rampa služiti prometovanju prema Loparu. Iako se zahvati ondje još uvijek izvode, »u hodu« smo rješavali i papirologiju nužnu za tehnički pregled, ističe čelnik ŽLU Krk uvjeren da će završni formalni »blagoslov« nadležnih službi (a time i uporabna dozvola) biti ishođen u prvoj polovici srpnja. Taj nam je objekt od iznimne važnosti jer će bitno podići razinu organiziranosti i protočnosti pristaništa na kojem će, eto, već ovih dana liniju prema Loparu početi »opsluživati« novi, znantno veći trajekt od dosadašnjeg – novogradnja »Kornati«.



ŽLU Krk u ovu sezunu ulazi znatno kadrovski ojačana što i ne čudi obzirom da je preuzimanjem poslova vođenja lučkih poslova odnosno operativnog upravljanja svim krčkim lukama uvelike narastao i obim poslova koje obavljamo, kaže Petrinić od kojeg doznajemo da o redu i sigurnosti plovidbe u lukama otoka Krka, uz devet stalnozaposlenih, skrbi i desetak lučkih sezonaca. Novost je i proširenje poslovnog sjedišta te institucije koja se, s dodadašnjih 30-tak kvadrata, »istegnula« i na dodatnih 50-tak kvadrata kancelarijskog prostora koje je dosad koristila jedna krčka javna bilježnica. Sad ćemo, zahvaljujući razumijevanju Grada Krka u čijem je vlasništvu taj poslovni prostor, napokon moći naše uredsko poslovanje organizirati na primjereniji i funkcionalniji način što nam u dosadašanjem, prilično skučenom okružju često i nije bilo baš lako, istaknuo je Petrinić.



   Ravnatelj ŽLU Krk kaže i da investicija u Valbisku nije jedini veći lučki projekt koji se ovih dana na Boduliji privodi (sretnome) kraju. U tijeku su završni radovi dovršetka rekontrukcije Male rivi u Baški, objektu u čije smo ustabiljenje, sanaciju, uređenje i opremanje zajedno s PGŽ i Općinom Baška uložili 4,5 milijuna kuna. Riva je sanirana, infrastrukturno opremljena i kamenom popločena. Taj je objekt »sređen« čak u većoj mjeri no što je prvotnim projektom bilo zamišljeno, ustvrđuje ravnatelj ŽLU Krk objasnivši da neki zahvati na tom objektu nisu moglu biti unaprijed definirani pa je konačan produkt od planiranog bogatiji za 20-ak metara novog opločenja.


Tri kategorije vezova


Presjeku ovoljetnih »lučkih novosti« Petrinić je dodao i 500 tisuća kuna vrijedna ulaganja u izgradnju obalnog zida u šilarskoj lučici Lokvišće, ali i promjene odluke o lučkim tarifama kojima su, za sad, zahvaćeni samo komerijcalni vezovi. ŽLU Krk od ove je godine preuzela poslove operativnog upravljanja svim krčkim lukama. Promjene kojima ovih dana svjedočimo obuhvaćaju usluge koje se ne tiču domicilnog stanovništva odnosno komunalnih vezova, ističe Petrinić pojasnivši da su promijenjene cijene zahvatile kategoriju brodske ležarine i pristojbe za vez (koje su porasle s dosadašnjih 15 na 20 kuna). Sve ostalo za sad je isto, a s vremenom ćemo mjerodavnim pravilnikom »zahvatiti« i komunalne vezove koje kanimo podjeliti na tri cjenovne kategorije, ovisno o razini njihovog uređenja i zaštite koju pružaju plovilima, zaključuje naš sugovornik.