Lošinjska noćna mora

Sezona na vratima, a most Privlaka neispravan

Slađana Vignjević

Od 15. studenoga 2014. godine zakretanje mosta Privlaka nije moguće zbog kvara / Foto Slađana VIGNJEVIĆ

Od 15. studenoga 2014. godine zakretanje mosta Privlaka nije moguće zbog kvara / Foto Slađana VIGNJEVIĆ

Iako je prošlo više od pola godine otkad se most zaglavio, sanaciji mosta Privlaka, iznimno bitnog za lošinjski turizam, nije se pristupilo, a u Hrvatskim cestama još ne znaju kada će i hoće li uopće



MALI LOŠINJ Dotrajalost mostova Osor i Privlaka (potonji na samom ulazu u Mali Lošinj), gorući problemi Lošinjana, izvjesno je, neće biti riješeni ove godine.


Barem tomu sluti najnoviji odgovor iz Hrvatskih cesta. Naime, još su prije mjesec dana objavili kako »poduzimaju sve potrebne aktivnosti da bi se iznašlo privremeno rješenje za hitnu sanaciju mosta Privlaka do turističke sezone«.


No, najnovija odluka Vlade o mjerama prema javnim poduzećima s ciljem smanjenja deficita, što se odnosi i na Hrvatske ceste, očigledno izravno utječe na planirana ulaganja HC-a, pa tako i ona u rekonstrukciju i obnovu mostova na Lošinju.




   – Na osnovu deficita koje je Vlada odobrila Hrvatskim cestama, potrebno je napraviti analizu postojećeg stanja za što će biti potrebno oko tjedan dana kada ćemo znati konkretnije odgovore, poručili su iz Hrvatskih cesta.


   Podsjetimo, zbog tehničkih razloga dva pokretna mosta već su dulje vrijeme nepokretna. Takvo je stanje možda prihvatljivo tijekom jesenskih i zimskih mjeseci, no već u proljeće, a posebno ljeti, kada se svakodnevno pomiču zbog prolaska nautičara, situacija, ukoliko mostovi i dalje ostanu blokirani, postaje ozbiljnija, s velikim, nažalost negativnim, utjecajem na lošinjski turizam.


   Što se tiče mosta u Osoru, situacija je ipak puno bolja nego s mostom Privlaka. Tu, naime, već nekoliko mjeseci traju radovi na sanaciji Osorskog kanala koji je zbog toga zatvoren za pomorski promet. No tamošnji je most ipak u ispravnom stanju i njegovo je otvaranje moguće.


   Sasvim je drugačija situacija s mostom Privlaka koji je, prema informacijama iz Hrvatskih cesta, još od 15. studenoga 2014. od 9:30 sati potpuno blokiran. Službena vijest glasila je: »Izvanredna obavijest – onemogućeno je zakretanje mosta Privlaka zbog kvara mehanizma zakretanja«. Uslijedilo je i objašnjenje kako se kvar odnosi na nemogućnost prelaska ekscentra pri funkciji zakretanja preko desnog oslonca ekscentra.


   – Razlog tome su dotrajalost mosta, preveliki progib mosta nakon oslobađanja ekscentara (prolaze tereti teži od dopuštene nosivosti), oštećenja na betonskom temelju centralne osovine i betonskim osloncima ekscentara. U slučaju da se most uspije zakrenuti i da lijevi ekscentar prijeđe preko desnog betonskog oslonca ekscentra, došli bi u situaciju da se most ne bi mogao više vratiti u primarni položaj, čime bi se prekinuo promet preko mosta, rekli su ranije iz Hrvatskih cesta.


   Drugim riječima, to znači da je stalo kompletno prometovanje tim kanalom pa štetu trpe pomorci, prijevoznici i ostali.


   Iako je prošlo više od pola godine otkad se most zaglavio, sanaciji mosta Privlaka, iznimno bitnog za lošinjski turizam, nije se pristupilo, a s obzirom na novonastalu situaciju »stezanja remena« pitanje je i hoće li.