Osor

Sanacija pokretnog mosta koji spaja Cres i Lošinj trajat će četiri mjeseca

P. N.

Foto: Robert Polonio

Foto: Robert Polonio

Nakon demontaže čelična konstrukcija mosta bit će odvezena na lokaciju privremene radionice, slijedi pjeskaranje, detaljan pregled i izrada dijelova koji će biti zamijenjeni. Izradit će se i nove tračnice, kotači i osovine putem kojih se obavlja rotacija.  Vrijednost radova 5,8 milijuna kuna



OSOR Sanacija pokretnog mosta Osor, koji spaja Cres i Lošinj, započela je prošlog tjedna uvođenjem u posao tvrtki »Sitolor« iz Slavonskog Broda i »Bimont« iz Kukuljanova, koje su na natječaju Hrvatskih cesta dobile posao sanacije mosta vrijedan 5,8 milijuna kuna. Posao bi trebao biti završen u roku od četiri mjeseca, što znači da bi obnovljeni most trebao biti otvoren sredinom veljače naredne godine. Zbog toga su započeli pripremni radovi na uređenju obale i izradi ležajnih greda kako bi se do 26. listopada postavio pomoćni most, koji će se nalaziti u neporednoj blizini postojećeg mosta i preko njega će se odvijati promet u razdoblju sanacije mosta.


Važan objekt


Tada će se uspostaviti i privremena regulacija prometa, koji će se regulirati semaforima te će se vozila naizmjenično propuštati preko privremenog mosta. Obzirom da se radovi odvijaju u tijeku zimske sezone kada je promet manji ne očekuju se veće gužve i stvaranje kolona u Osoru.


Nakon 26. listopada započet će demontaža mosta te je planirano odvoženje čelične konstrukcije na lokaciju privremene radionice, gdje će se zatim obaviti pjeskarenje i detaljni pregledi stanja te odrediti potrebe izrade novih dijelova za zamjenu istrošenih, dotrajalih ili oštećenih dijelova konstrukcije mosta. Također će se izraditi nove tračnice, kotači i osovine putem kojih se obavlja rotacija pokretnog mosta, izmijeniti sistem električnog pogona za manipulaciju i upravljanje mostom. Predviđena je i antikorozivna zaštita svih metalnih dijelova mosta, kao i sanacija armirano-betonskih dijelova, prije svega u temeljima i upornjacima mosta. Na kraju je obveza investitora, odnosno izvođača radova, vratiti obalu i okoliš u prvobitno stanje.




Sve navedeno imat će utjecaja i na pomorski promet, jer u razdoblju sanacije neće biti moguće dva puta dnevno pomicati most kako bi se kroz kanal mogla propustiti plovila. Most ujedno predstavlja i jedan od najvažnijih cestovnih objekata na državnoj cesti D100, koja prolazi kroz otoke Cres i Lošinj, pa je i njegova sanacija nužnost kako bi se osigurala funkcionalnost i protočnost prometa, pogotovo u prometno naijntenzivnijem dijelu godine tijekom turističke sezone.


Porozina i Merag


Iako su u pripremi projekti izgradnje dodatne cestovne trake na trajektnim pristaništima u Porozini i Mergu, još se ne može preciznije odrediti termin početka radova. U Porozini Hrvatske ceste pripremaju izvanredno održavanje dionice duljine 700 metara za koju je u lipnju 2016. izdana lokacijska dozvola. Sada je u tijeku izrada glavnog izvedbenog projekta i uknjižbe postojećeg stanja ceste zbog odstupanja u katastarskim i zemljišno-knjižnim podacima.


Investicija je uvrštena u prijedlog plana nabave za 2018. od strane Hrvatskih cesta i procijenjena vrijednost investicije iznosi oko četiri milijuna kuna. U trajektnom pristaništu Merag projektira se dodatna cestovna traka duljine 1.300 metara, odnosno projektira se izgradnja treće trake tamo gdje ona ne postoji. Taj posao povjeren je Rijekaprojektu i ugovor je sklopljen početkom listopada, a u tijeku su istražni radovi na temelju kojih će se zatražiti lokacijska dozvola. Radovi u Porozini mogli bi se realizirati naredne godine, dok će projekt na pristaništu Merag do početka realizacije vjerojatno zahtijevati nešto više vremena.