Mala cesta, veliki problemi – D-105 pretvorila se u noćnu moru Rabljana / Foto Ivor BALEN
Predstoji samo zadnja faza – asfaltiranje, uz probleme na dvije dionice od 170 metara u Gornjoj Supetarskoj Dragi i od 50 metara u Mundanijama. Moguće je da će nakon ugovorenog roka biti još popratnih radova, ali oni neće ometati odvijanje prometa, navodi HC
RAB Rapska »cesta svih cesta«, D-105 koja povezuje Rab i Lopar, trebala bi biti gotova do najnovijeg roka koji je postavljen na 30. travnja. Obećali su to iz investitora, Hrvatskih cesta.
Ako tako i bude, a sada se čini da bi doista trebalo biti jer se cesta privodi kraju, nakon dviju turističkih sezona tijekom kojih je put do Lopara zbog nedovršene ceste bio skopčan s velikim teškoćama, treća bi konačno trebala biti sreća.
Kada ova cesta bude konačno gotova, pažnja će se usmjeriti na drugi dio ključne rapske prometnice, od Raba, odnosno križanja Snuga, na drugu stranu, prema trajektnom pristaništu Mišnjak. Kako ističu iz Hrvatskih cesta, u pripremi je i dokumentacija za obnovu dionice državne ceste D-105 od trajektnog pristaništa Lopar do križanja D-105 sa županijskom cestom u Loparu u dužini od 1.435 metara, s kružnim raskrižjem na navedenom križanju.
Otkup zemljišta
– Na dinamiku izvođenja radova prvenstveno su utjecale teškoće u rješavanju imovinsko-pravne problematike. Osim navedenog, imali smo i određene dodatne radove na zahtjev Grada Raba, kao na primjer rekonstrukciju križanja državne ceste D-105 s odvojkom za Donju Supetarsku Dragu nakon što je Grad Rab izmjestio na novu lokaciju tamošnji spomen-park. U dogovoru s Komunalnim poduzećem Vrelo izvršili smo dodatne radove vezane uz oborinsku odvodnju u vodozaštitnoj zoni Mlinica. Zbog vrlo lošeg sastava tla na dijelu gdje cesta prolazi kroz naplavno Supetarsko polje, imali smo potrebu za dodatnom zamjenom materijala kako bismo postigli traženu kvalitetu izvedenih radova. Tijekom 2014. godine Grad Rab se uključio s izgradnjom svoje infrastrukture što je imalo utjecaja i na dinamiku obnove ceste. Tijekom obnove ceste uključio se i HEP vezano uz njihove potrebe, dodaju iz Hrvatskih cesta.
Dva problema
– Cesta će od projektiranog zahvata odstupati na dijelu kroz naselje Gornja Supetarska Draga, i to u dužini od 170 metara, gdje zbog nesređenog vlasničkog, odnosno posjedničkog stanja, na jednoj parceli nije bilo moguće uspješno riješiti imovinsko-pravnu problematiku. Cesta je na tom dijelu obnovljena u skladu s tehnički propisanim uzdužnim i poprečnim elementima, ali u postojećoj širini. Drugim riječima, cesta na tom dijelu neće biti uža u odnosu na njenu širinu prije obnove. Na dijelu kroz naselje Mundanije preostala je još jedna parcela u dužini od 50 metara na kojoj još uvijek nije moguće izvoditi radove. Hrvatske ceste i Grad Rab zajednički se zalažu vezano uz mogućnost izvođenja radova na istoj, kažu iz Hrvatskih cesta.