Akcija u lukama

RAVNATELJ ŽLU-a KRK O INVESTICIJAMA I PLANOVIMA: ‘Ulaganja bi bilo i više da otočne luke imaju papire’

Mladen Trinajstić

Foto M. Trinajstić

Foto M. Trinajstić



Mladen TRINAJSTIĆ


Goran Lajnert, ravnatelj Županijske lučke uprave Krk, govoreći o aktualnom trenutku, a još više o planovima rada koje je ta za otočane iznimno bitna ustanova sačinila za ovu i iduću godinu, ustvrdio je da svi već prethodno najavljivani projekti idu svojim tijekom, a za većinu priprema može reći da su »u roku«. – Svi isplanirani radovi, bilo da govorimo o onim kapitalnim zahvatima ili pak redovnom održavanju, dogovoreni su s lokalnom samoupravom i nikakvih iznenađenja ni za nas, ni za otočne čelnike ne bi trebalo biti – ocijenio je Lajnert. – Na česte upite otočana kada će se nešto početi raditi i graditi u njihovoj luci, uvijek dajem isti odgovor – čim se za to stvore uvjeti. A to ne znači uvijek samo potrebu osiguranja novca nužnog za ulaganja, već češće i potrebu rješavanja niza formalno-pravnih, u pravilu i razmjerno zahtjevnih »papiroloških« preduvjeta koji se, barem kad je dobar dio luka i lučica otoka Krka u pitanju, vrlo često tiču potrebe njihove »legalizacije«. Bez tog preduvjeta na kojem na više kolosijeka već neko vrijeme, u suradnji s »općinarima« radimo i kroz inicijative izmjena prostornoplanske ili pak izradom potrebne projektne dokumentacije, ne može se puno učiniti – tvrdi naš sugovornik, naglašavajući da će se u dijelu otočnih luka, na žalost, još neko vrijeme više nego u samom moru, najprije morati odraditi i onaj nimalo lak »dokumentacijski posao«. Naravno, u nastojanjima čim skorije i kvalitetnije realizacije nemalog broja zacrtanih projekata, moramo voditi računa i o osiguravanju izvora njihova financiranja, bilo da je riječ o sredstvima lokalnih jedinica ili PGŽ-a, bilo nadležnih ministarstava i fondova EU-a na koje također u značajnoj mjeri računamo.

Gradnja ribarske luke


Konkretno, kad je luka Krk u pitanju, apsolutni prioritet je sanacija oštećenja Ribarskog gata koji je koncem prosinca prošle godine oštećen udarima olujnog juga. Nakon što su ondje odrađeni terenski radovi podmorskog i geodetskog snimanja, izrađen je izvedbeni projekt te je krenula sancija. S obzirom na blizinu početka sezone, odlučeno je da se po hitnom postupku odradi samo onaj najnužniji dio potrebnih radova, odnosno sanacija desetmetarskog poteza oštećenog obalnog zida. Naravno, u planu je sanacija cijelog istočnog obalnog zida, ali ćemo s tim dijelom radova, u dogovoru s lokalnom upravom, ipak morati pričekati kraj turističke sezone, kaže Lajnert, napominjući da na Ribarskom gatu radovi idu planiranim tempom te da ih »žurno« izvodi riječka tvrtka BSK Commerce kako bi do kraja travnja taj dio sanacije bio završen. Što se krčke luke tiče, moram reći da smo 30. ožujka predali prijavu na natječaj Uprave za ribarstvo pri Ministarstvu poljoprivrede za izgradnju ribarske luke, projekta teškog 50-ak milijuna kuna, u sklopu kojeg je planirano produljenje glavnog krčkog lukobrana, a vezano s tim i izgradnju i opremanje ribarske lučke infrastrukture s njegove unutarnje strane. Doznali smo i da je na nedavno održanoj sjednici Gradskog vijeća Krka, to predstavničko tijelo, a sve u cilju ubrzanja realizacije projekta produljenja glavnog lukobrana i formiranja ribarske luke na njegovoj unutrašnjoj strani, ali i umanjenja troškova tog iznimno zahtjevnog projekta, Županijsku lučku upravu Krk oslobodilo od obveze plaćanja komunalnog doprinosa za taj objekt, i to u vrijednosti većoj od 500 tisuća kuna. Time smo napravili nov važan korak u zaključenju kandidacijskog postupka o čijem ishodu ovisi i realizacija projekta koji je i meni osobno, svim članovima i predsjedniku našeg Upravnog vijeća, a sasvim sigurno i gradonačelniku Krka Dariju Vasiliću, vrlo važan i kod kojeg nam sad preostaje tek čekati onu, za vjerovati pozitivnu odluku nadležnih tijela o dodjeli sredstava bez kojih tako velik i financijski zahtjevan projekt teško može biti realiziran – kaže Lajnert.



Jedan od važnijih noviteta vezanih uz Županijsku lučku upravu Krk jest i onaj da je, zbog određenih formalno-pravnih razloga, funkciju predsjednika Upravnog vijeća od dosadašnje obnašateljice, zamjenice župana Marine Medarić, sad preuzeo Ljudevit Krpan, pročelnik Upravnog odjela za regionalni razvoj, infrastrukturu i upravljanje projektima PGŽ-a. – Držim da na toj funkciji nismo mogli dobiti boljeg stručnjaka jer se radi o dobrom poznavatelju problematike luka. Doc. dr. sc. Krpan je ostvario akademsku karijeru kao izvanredni profesor na Pomorskom fakultetu, a i činjenica da je već dugo u funkciji županijskog pročelnika zaduženog za infrastrukturu i upravljanje projektima, daje nam za pravo vjerovati da ćemo zajedničkim djelovanjem moći i znati ostvariti izazove koji su pred nama – zaključuje ravnatelj ŽLU-a Krk.





Novi gat u Puntu


Uz ulaganja u krčku luku, vrlo važnim projektom Lajnert je okarakterizirao i predstojeće investicije u puntarsku luku koje bi, baš kao i glavnina onih krčkih, također trebale krenuti u zadnjem kvartalu ove godine, nakon odlaska turista. Nakon što je u 2017. odrađen postupak izmjene i dopune idejnog projekta, a temeljem toga i izmjene lokacijske dozvole, pokrenuta je izrada glavnog projekta nužnog za realizaciju prve faze izgradnje i sanacije tamošnje operativne obale. Po završetku sezone u Puntu će tako krenuti radovi sanacije dijela obale u zoni Punćala, vrijedni 6 milijuna kuna (bez PDV-a) u sklopu kojih ide i gradnja gata koji bi, kao nova, »proširena« operativna obala luke Punat, trebao biti dovršen do ljeta iduće godine, dok će sve ostale etape gradnje puntarske luke potom teći tempom koji će diktirati raspoložive financije.


Što se pak ulaganja u luku Baška tiče, kaže Lajnert, i ondje je u tijeku sanacija niza oštećenja koja su se posljednjih mjeseci pojavila u obalnoj zoni, na području lučkog područja. Svjesni smo da se približava sezona, a s njom i prve manifestacije koje se ondje odvijaju pa stoga, s ciljem osiguranja sigurnosti svih sudionika i posjetitelja, u idućim tjednima ondje planiramo zgotoviti zahvate nužne za saniranje uočenih oštećenja. Sve to samo je kap u moru planiranih ulaganja koje u širem području te zone, u sklopu Plana uređenja obalnog pojasa Baške, kani realizirati lokalna uprava s kojom surađujemo. Naš dio tog projekta tiče se obalnog zida i užeg obuhvata obalne zone i jasno je da ćemo u okvirima svojih mogućnosti, u suradnji s Općinom, ući u taj projekt jednom kad on krene, ustvrdio je Lajnert, ne zaboravivši spomenuti da ŽLU Krk aktivno sudjeluje i u pripremi svih ostalih planovima predviđenih »razrada« bašćanske luke, kako u smislu njene rekonstrukcije i proširenja, tako i vraćanja trajektnog prometovanja na liniji Baška – Senj. Dobar dio tog plana, ipak, izlazi iz naših ingerencija te njegovo ostvarenje ovisi o koracima lokalne uprave, nadležnog ministarstva, pa i Grada Senja. Tu su i neki uvjeti koje, vezano uz mogućnost uspostave te trajektne linije, postavlja i sama Jadrolinija te stoga, prije no što o tom projektu nešto konkretnije kažemo, valja sačekati očitovanja niza spomenutih instanci te rezultate studija koje po tom pitanju tek moraju biti napravljene.



Iz ŽLU-a Krk doznajemo i da se 24. travnja očekuje dolazak m/s »Berlin« u luku Krk, kojim će stići prvi ovogodišnji gosti s kruzera koji će se sidriti ispred luke. Gostima će u toj prigodi biti ponuđeni izleti po otoku Krku, kao i obilasci Rijeke te pješački obilazak grada Krka. »Kao dobri domaćini, dočekat ćemo goste s našim tradicionalnim fritama i rakijom«, zaključio je Lajnert.



Papiri koče Porat


Okrećući se ulaganjima u luku Malinska, naš sugovornik ističe da ŽLU i ondje planira popratiti planove Općine Malinska-Dubašnica koja, nakon uređenja manjeg obalnog trga, tijekom ove godine kani nastaviti investirati u uređenje obalnog pojasa, na potezu od tog trga prema središtu mjesta, odnosno »dnu« mjesne luke. Iznimno kvalitetna suradnja s lokalnom upravom, kaže Lajnert, rezultirala je našom spremnošću da taj općinski plan podržimo ulaganjima u rekonstrukciju i gradnju novog obalnog zida koji bi na nekim najužim obalnim potezima trebao »ući« u more za oko 1,5 metar. Prema informacijama koje imam, lokalna bi uprava s tim zahvatima mogla krenuti već nakon predstojeće sezone, a ako krenu, ŽLU Krk bit će spreman odraditi svoj dio posla. Lajnert dodaje da bi važni iskoraci u ovoj i idućoj godini trebali biti učinjeni i u luci Porat gdje je planirana dogradnja lukobrana, a s njim i »legalizacija« luke. Tamo smo suočeni s jednim od onih slučajeva gdje su nam bilo kakvi ozbiljniji zahvati onemogućeni nepostojanjem formalno-pravnih preduvjeta. Iako su već izrađeni dokumenti poput idejnog rješenja uređenja luke Porat i studije valovanja, a u tijeku je i prikupljanje dokumentacije za sve dosad izgrađene dijelove luke potrebne za njenu legalizaciju, pred nama je još dosta posla bez kojeg nije moguće krenuti u ishođenje dozvolbene dokumentacije nužne za ondje planirana ulaganja, poglavito izgradnju obalnog zida i dogradnju lukobrana. Nakon što je izrađen izvedbeni projekt rekonstrukcije temelja konzolne dizalice nosivosti, trenutno se u luci Malinska postavlja 8,5-tonska dizalica, što također mora biti završeno do 1. svibnja.



ŽLU Krk nedavno je dobio odobrenje za sidrenje pontonskog gata u krčkoj luci. Idućih će tjedana biti odrađen i niz radnji nužnih za dobivanje lokacijske dozvole za njegovu postavu, a njegov upis u Hrvatski registar brodova omogućit će da se taj objekt »legalizira« te da ga se, kao i plovila koja će se i ove sezone uz njega vezivati, osigura od mogućih šteta.



I planirana ulaganja u luci Vela Jana koja se nalazi na području Grada Krka, ravnatelj ŽLU-a najavljuje sličnom konstatacijom – da je i ondje u planu izrada dokumentacije nužne za legalizaciju te luke kod koje će, u konačnici, biti potrebno ishoditi i građevinsku, a potom i uporabnu dozvolu. Iako i ondje ima podosta posla kojim tu luku tek treba dovesti u stanje legalnosti, već ovog proljeća ondje će se odrađivati neka manja ulaganja u sklopu kojih će se asfaltirati dio pristupnog puta, kao i dio obale koji je sad prekriven makadamom.


Projekti za Vrbnik


Lajnert kaže i da je tijekom prošle godine na području svih luka Općine Dobrinj odrađen postupak izrade geodetskih snimaka, također s namjerom njihova legaliziranja i dovođenja u stanje pogodno za izvođenje ozbiljnijih ulaganja, naravno, na zakonit način. – Na moju žalost, i ondje smo suočeni sa situacijom da ni luka Čižići, niti Klimno, pa ni Soline i Lokvišća, nisu legalizirane, zbog čega u suradnji s Općinom Dobrinj krećemo u postupak izmjena i dopuna općinskog Prostornog plana čime će se, po dovršetku postupka, napokon stvarno stanje na terenu popratiti potrebnom dokumentacijom što će omogućiti ozbiljnija ulaganja u unaprjeđenje lučke infrastrukture, kaže Lajnert i dodaje da je, nakon što su na lukobranu u Klimnu nedavno odrađena snimanja koja su pokazala da nije potrebno izvođenje bilo kakvih podmorskih zahvata, u tijeku postupak sanacije platoa lukobrana, nakon čega slijedi pokrivanje kamenom oštećenih mjesta. Ravnatelj ŽLU-a Krk kaže i da se pripremaju planovi ulaganja u luku Vrbnik. – Ondje su nedavno odrađeni podvodni istražni arheološki radovi, a u dogovoru s općinskom upravom, spremamo se pristupiti sufinanciranju izrade idejnog rješenja, a potom i idejnog projekta te ishođenju lokacijske dozvole za rekonstrukciju luke Vrbnik. U toj luci u planu su ulaganja kojima bi se bitno unaprijedilo njeno stanje u dijelu na kojem se odvija izletnički promet, ali jednako tako i onom njenom dijelu u kojem su organizirani nautički i komunalni vezovi – zaključio je Goran Lajnert, napomenuvši da se u suradnji s Općinom Vrbnik pripremaju i ulaganja kojima će se u luci urediti i komunalno opremiti šetnica.

FOTO: SVE ONE VEĆ POSLANE + MTRI 33389