Rezultati ankete

Položili ispit: Većina Lošinjana podupire “Jadrankinu” koncepciju

Slađana Vignjević

Gradnji na Čikatu prethodile su investicije u Sunčanoj uvali – hotel Vespera  / Snimio Marko GRACIN

Gradnji na Čikatu prethodile su investicije u Sunčanoj uvali – hotel Vespera / Snimio Marko GRACIN

Gotovo 60 posto otočana smatra da su investicije u uveli Čikat potrebne i važne za razvoj lošinjskog turizma, dok 13,7 posto anketiranih misli sasvim suprotno. Većina također misli da ulaganja nemaju negativan utjecaj na prirodu te da je Jadranka pokretač razvoja Lošinja i Cresa



MALI LOŠINJ Većina stanovnika Lošinja podržava ulaganja Jadranke d.d., pete po veličini turističke kompanije u državi i najvećeg poslodavca na otoku, u unaprjeđenje turističke ponude Lošinja prvenstveno kroz rekonstrukciju i izgradnju novih smještajnih objekata.


Pokazala je tako anketa agencije za ispitivanje javnog mnijenja i istraživanje tržišta »2×1 komunikacije« iz Zagreba provedena tijekom lipnja ove godine na uzorku od 721 ispitanika, stanovnika Malog i Velog Lošinja, Nerezina, Ćunskog i Svetog Jakova.


Više od polovine, gotovo 60 posto smatra kako su Jadrankine investicije u uvali Čikat potrebne i važne za razvoj lošinjskog turizma, dok se 13,73 posto ne slaže s tom tvrdnjom. Osim toga, većina smatra da investicije nemaju negativan utjecaj na prirodu, kao i da je Jadranka pokretač razvoja Lošinja i Cresa te da pomaže zajednici u kojoj djeluje.


Sto milijuna eura




Ovi rezultati ankete, unatoč povremenim iskazivanjima negativnih stavova oko Jadrankinih ulaganja, a to se posebno odnosi na nekoliko javnih tribina na kojima su artikulirani i drugačiji stavovi od onih koji se zalažu za ulaganja, ipak daju za pravo svim onima koji su u investiciji vrijednoj više od sto milijuna eura prepoznali kvalitetnu strategiju razvoja otočnog turizma.


Rezultate ankete komentirao je predsjednik Uprave Jadranke d.d. Sanjin Šolić.


– Drago nam je da većina građana podržava naš razvojni program i investicije. Jadranka je jedan od nositelja gospodarskog razvoja zajednice i ljudi su toga svjesni. Osim što ulažemo u objekte i kadrove svjesni smo svoje uloge pomaganja zajednici, što je i naša moralna obaveza, izjavio je Sanjin Šolić.


Podsjetimo, investicijski ciklus Jadranke počeo je još 2007. godine. Prošle je godine otvoren 50 milijuna eura vrijedan hotel Bellevue, prvi i jedini lošinjski hotel s pet zvjezdica, u čijoj se neposrednoj blizini dovršavaju zahvati na obnovi hotela Alhambre i Vile Hortensije ukupne vrijednosti 26 milijuna eura. Ulaganja u atraktivnoj uvali Čikat odnose se i na uređenje šetnice, obale, plaže i okoliša. Osim toga, pri kraju je izgradnja aquaparka u sklopu kampa za kojeg je izdvojeno devet milijuna eura.



Ključni i najambiciozniji projekti Jadranke koji se tek trebaju realizirati odnose se na proširenje zračne luke Mali Lošinj, izgradnju golf resorta na Mataldi i marine Velopin. Upravo su za ta tri projekta ispitanici usvrdili kako će značajno podići kvalitetu turizma, posredno i života na Lošinju.



Cjelogodišnji turizam


Ispitivanje javnog mnijenja donijelo je i rezultate po pitanju golfa na Mataldi, utjecaju Jadranke na lokalnu zajednicu i podizanju destinacije na razinu pet zvjezdica.Više od 70 posto ispitanih smatra kako će golf resort omogućiti nova zapošljavanja te na izgradnju gledaju kao dobrobit za stanovnike. Golf će, smatra 55 posto anketiranih, omogućiti cjelogodišnji turizam i biti dodatna promocija otoka, dok 25 posto smatra kako projekt golfa nije važan za daljnji razvoj Lošinja i Cresa.


Iako se 70 posto ispitanika izjasnilo da je upoznato s Jadrankinim ulaganjem u sustav odvodnje u uvali Čikat, svega trećina zna kako Jadranka ulaže i u obnavljanje domova zdravlja, sponzorira sportska društva i daje podršku obnovi lošinjskog kina. Četvrtina ispitanih upoznata je s činjenicom da Jadranka sponzorira lošinjske i creske udruge, KUD-ove i manifestacije, te da stipendira lošinjske učenike i studente.