Projekt koji stoji

Papiri za gradnju zračne luke Rab nikako na dnevni red

Ivor Balen

Dok HDZ želi zborove građana, SDP tvrdi da je riječ o politiziranju - ukoliko se izmjena prostornog plana ne uvrsti u dnevni red sjednice Gradskog vijeća u prosincu, dovodi se u pitanje realizacija projekta

RAB  Posljednje dvije sjednice Vijeća Grada Raba obilježilo je, između ostaloga, izbacivanje s dnevnog reda izmjena i dopuna Prostornog plana vezanih za izgradnju zračne luke Mišnjak. Kako je izbacivanje objasnio predstavnik većinske koalicije HDZ – RPS – HSS – HSP AS Slobodan Frankić, prije rasprave o izmjenama trebalo bi organizirati zborove građana. 

Kako ističe gradonačelnica Rosanda Krstinić Gušćić, većinska koalicija prvo je tražila uvid u studije vezane za zračnu luku, a sada, nakon što su dobili uvid, traže i zborove građana. Zbog toga ona smatra da je riječ o politiziranju, odnosno svojevrsnom šikaniranju kojim se želi spriječiti realizacija projekta izvršne vlasti.


  – Upravo kako bi vijećnici donijeli ispravnu odluku o izmjeni prostornog plana, 20. listopada je održana prezentacija brojnih studija izrađenih u sklopu projekta A3NET, na koju su došli samo neki od članova većinske koalicije. Prezentacija je izvršena od strane vanjskih suradnika i stručnjaka koji su izradili studije i koji su argumentirano iznijeli potrebu izmjena u prostornom planu. Naime, županijski i gradski PP su predvidjeli lokaciju i elemente budućeg aerodroma, ali s obzirom na protok vremena i izmjene u Zakonu o aerodromima, izmjena prostornog plana je financijski opravdana, ističe gradonačelnica, dodavši da je riječ o infrastrukturnoj investiciji od strateškog značaja za Republiku Hrvatsku, koja je sada upitna. 

Javni interes


– Ukoliko se izmjena prostornog plana ne uvrsti u dnevni red sjednice Gradskog vijeća u prosincu, dovodi se u pitanje realizacija projekta i daljnje financiranje iz fondova EU. Promjena PP-a podrazumijeva lociranje bolje pozicije ceste i aerodroma i njihovo uklapanje u konfiguraciju terena, značajno manje troškove i manje iskope, što predstavlja javni interes i obvezu svake lokalne samouprave, a u konačnosti bolju sigurnost putnika i iskoristivost piste, kaže Krstinić Gušćić, dodavši da, po pitanju zborova građana koji se traže, svaka izmjena PP-a podrazumijeva javnu raspravu.


  – Tada se mogu iznijeti sva mišljenja te u tom slučaju ona imaju i težinu, dok pojedinačne reakcije građana koje spominje vijećnik Frankić nisu realan pokazatelj stava građana o ovoj važnoj odluci za razvoj otoka. Uskoro će se održati zborovi građana gdje će se pored ostalih tema govoriti i o budućoj zračnoj luci. Ovaj strateški projekt ne smije biti predmet politiziranja već je pitanje političke odgovornosti i razvoja u interesu građana. Očekujem konsenzus oko ove odluke na slijedećoj sjednici Gradskog vijeća, sve drugo je zaustavljanje razvoja, rekla je gradonačelnica.




  Vijećnik Frankić kaže da je moguća gradnja zračne luke predviđena još PP-om iz 2004. i izmjenama PP-a iz 2011. godine.



Jedno od područja spoticanja po pitanju zračne luke je njezin utjecaj na okoliš. Na ovom području gradonačelnica i vijećnik HDZ-a raspolažu potpuno različitim, pa čak i kontradiktornim podacima.


  – Studija utjecaja na okoliš pokazala je da projekt nema utjecaja na tlo, vodu i buku, a projektiranje koje se predviđa u skladu je sa očuvanjem okoliša i korištenjem zelene energije, rekla je gradonačelnica.


  – Bitno je skrenuti pozornost na Rješenje Ministarstva zaštite okoliša i prirode od 14. listopada 2014. gdje piše da za namjeravani zahvat – aerodrom Rab – nije potreban postupak procjene utjecaja na okoliš već je potrebno provesti glavnu ocjenu prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu.


  Nama vijećnicima nije prezentirana ta ocjena prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu, pa se stoga pitam da li je ista izrađena, koji su rezultati te da li nervoza gradonačelnice proizlazi iz istog, s obzirom da se na istom prostoru odvija projekt Natura 2000. koji je nespojiv s izgradnjom aerodroma, rekao je Frankić.



  – Bitno je napomenuti da postoji Potvrda Upravnog odjela za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša, Ispostava Rab, od 18. ožujka 2014. u kojoj piše: »projekt aerodrom Rab za izgradnju zračne luke na Rabu na lokaciji Mišnjak-Barbat usuglašen je s PPU Grada Raba i urbanističkim parametrima propisanima ovim Planom«. Dakle, po toj potvrdi zračna luka se može graditi u onim okvirima kako je i opisana i ucrtana tim PP-om, ističe Frankić, dodavši da bi sa studijama, izrađenim u sklopu završenog projekt A3NET kojeg je 85 posto financirala EU, trebalo upoznati što širi krug ljudi. 

Žele čuti građane


– Sa studijama kao što su prometna studija, studija financijske opravdanosti gradnje s osobitim naglaskom na to tko će biti vlasnik aerodroma, tko će upravljati aerodromom te tko će financirati njegov rad, mi iz koalicije stranaka HDZ – HSS – HSP AS – RPS držimo da je potrebito o svemu putem zborova građana izvjestiti javnost, jer je riječ za otok Rab o vrlo velikoj investiciji. Držimo da su građani u svemu jako malo ili uopće nisu zastupljeni, a tiče se njihove sadašnjosti, a osobito budućnosti. Upravo to i jest razlog zašto naša koalicija stranaka inzistira na zborovima građana te mogućem referendumu kao najvećim oblikom demokracije. Zračna luka nije osobni doživljaj pojedinca. Nakon što se čuju mišljenja građana, naša koalicija će točku Prijedlog odluke o izradi izmjena i dopuna PPU Grada Raba uvrstiti u dnevni red te kroz raspravu donijeti odluku o istima, zaključio je Frankić.