Muke stanovnika Cresa

Otočani prozivaju HT: svako jače nevrijeme iskopča telefone

Ira Cupać Marković

Priča se ponavlja godinama, nakon što prijavimo kvar, pošalju kooperante. Oni nekad uspiju odmah popraviti, a nekad ne, jer je problem u mreži, kaže Toda Toić iz Vodica



CRES  U malim mjestima na otoku problemi s nestankom struje ili prekidom fiksnih telefonskih linija i TV programa, nisu rijetkost. Najčešće ih uzrokuju nepovoljni vremenski uvjeti, pa su češći u zimskim mjesecima, ali od prekida otočno stanovništvo nije pošteđeno ni u ostatku godine. Tako u našoj redakciji često bilježimo pozive građana koji se žale da ne mogu pratiti televizijski program, ali pretplatu moraju plaćati neovisno o tome ima li na ekranu slike ili nema. Žale se ljudi kad ostanu bez struje i po nekoliko dana pa im zbog toga propadne sve što su pohranili u svoje zamrzivače.



Problem potvrđuje i Slavica Bandera koja živi u Cresu, a u Vodicama sam živi njen 80-godišnji svekar:


– I nama i njemu je važno da imamo mogućnost stalnog kontakta i zato nam je sigurna telefonska linija i te kako važna. Žalosno je da zbog toga što je u selu malo korisnika ne postoji stvarni interes da se problem jednom zauvijek riješi.





Štete trpe i otočni ugostitelji, pa je tako na primjer prošle godine na Porozini zbog nestanka struje u turističkoj sezoni, u smeću završio sav sladoled koji su imali u zamrzivačima, a takve im situacije naravno oduzmu i promet jer nisu u mogućnosti ponuditi kavu ili hladno piće. Sve to jako smeta stanovnicima malih i otočnih mjesta, ali kako se uvijek radi i o malom broju ljudi, njihovi problemi redovito ostaju na margini interesa i rijetko se o njima uopće zna. Tako u Vodicama, mjestu sjeverno od Cresa, na pet kućnih brojeva živi tek nekoliko stanovnika, među kojima i bračni par Elizabet i Günther Kollmeier koji su se prije nekoliko godina iz Njemačke doselili na otok i koji pozivom našoj redakciji pokušavaju ukazati na veliki problem koji imaju s fiksnom telefonskom linijom i HT-om. 


Osjećaj nesigurnosti


Naime, od početka ove godine imali su nekoliko prekida po nekoliko dana, što im otežava komunikaciju s obitelji u Njemačkoj, kao i ostale kontakte te stvara osjećaj nesigurnosti, a uz to i poskupljuje komunikacije, budući da moraju koristiti mobilne telefone. Nakon što nas je bračni par Kollmeier izvijestio o problemima, dodatno smo se raspitali.


Tako nam Toda Toić iz Vodica kaže kako svako nevrijeme, jača kiša ili vjetar iskopčaju fiksne telefone, a kako se to događa godinama, već se i pomirila s tim da to nikada neće ni biti riješeno, dok prekid fiksne linije kompenziraju mobilnim telefonima.


– Ali to nije rješenje, trebali bi imati uslugu i mogućnost telefoniranja s fiksnog telefona kao i ostali. U malim otočnim mjestima uglavnom živi staračko stanovništvo, mnogi se ne snalaze s mobilnim telefonima. Priča s kvarovima se ponavlja godinama, nakon što prijavimo kvar, pošalju kooperante, oni nekad uspiju odmah popraviti, a nekad ne jer je problem što mreža ne funkcionira, a tko god dođe na teren ima svoju teoriju o razlozima kvarova. Plaćamo uslugu koja je ili u prekidu, ili ima smetnje, rezignirano komentira Toda Toić. 


Isprika HT-a


Koji su razlozi učestalim prekidima, zašto se, unatoč obećanjima da će kvar biti otklonjen unutar 48 sati od njegove prijave to i ne odradi, već korisnici bez fiksne linije ostaju i po nekoliko dana, pitali smo u HT-u. Pitali smo i  zašto se problemi vrlo brzo ponavljaju nakon što se kvar ukloni, a uz to nerijetko se događa da, ako liniju poprave jednom korisniku, drugi ostaje bez telefonske veze. Pitali smo i koji su razlozi čestih prekida i kakvi su izgledi da se taj problem riješi na način da rješenje bude trajno, a fiksne linije sigurne, a iz Odjela za odnose s javnošću Hrvatskog Telekoma dobili smo odgovor koji prenosimo u cijelosti:


– Na navedenom području telekomunikacijska usluga realizira se putem zračne mreže te su posebno tijekom zimskog razdoblja moguće smetnje uzrokovane nepovoljnim vremenskim prilikama. Udari groma te olujni vjetar najčešći su uzrok otežanog pružanja usluge. Prilikom svake prijave smetnje, naši djelatnici u najkraćem mogućem roku izlaze na teren te rade na sanaciji i otklanjanju poteškoća. Također, poduzimamo i dodatne aktivnosti te kontinuirano analiziramo stanje na terenu, kao i optimalna tehnička rješenja uz koja bi se smetnje na tom području minimalizirale. Iskreno se ispričavamo svim korisnicima koji su imali eventualnih neugodnosti zbog poteškoća u pružanju usluge, navode iz Hrvatskog Telekoma, koji eto učestale prekide telefonskih linija koje traju po nekoliko dana, nazivaju »eventualnim neugodnostima«.