I ne treba biti neki silni stručnjak da bi se zaključilo kako je krajnji čas ne samo za projektiranje, već i početak izgradnje nove krčke transverzale. Riječ bi dakako trebala biti o profilu autoceste koji bi imao spojeve za sva otočna središta – s jedne strane Omišalj, Dobrinj, Malinska, Vrbnik, potom i za Valbisku, te spoj na prometnicu koja veže Krk, Punat i Bašku. Ma koliko djelovalo da je riječ o skupom projektu za dvadesetak tisuća stanovnika Krka, moramo razjasniti kako je u slučaju te autoceste Most Krk – Grad Krk, riječ o prometnici od koje živi 40 tisuća stanovnika četiriju iznimno bitnih jadranskih otoka.
»Pritišće« i Butković
Spomenuli smo skori dovršetak rekonstrukcije prometnice i pokretnog mosta u Osoru. Iako je to dakako hvalevrijedan posao, do nas su prije i tijekom rekonstrukcije dolazili i disonantni tonovi. Dio otočana, Lošinjana, je naime smatrao da se s pokretnim mostom u Osoru ne bi smijela dogoditi priča koja baš i nije imala sve pozitivne elemente kad se rekonstruirao lošinjski pokretni most. Nakana je naime bila da se taj most, koji je na Lošinj stigao s tršćanskog Ponte Rossa, pjeskarenjem dovede u red. No pjeskarenje je pokazalo nešto drugo – most je bio toliko istrošen se jednostavno raspao. Napravljena je njegova replika, što baš i nije bilo jeftino, a funkcionalnost je ostala na razini od prije stotinu i više godina.
U strahu da se i osorski pokretni most ne raspadne, predlagalo se da ga se izvadi i kao spomenik prometne kulture postavi u blizinu tog pravca dok bi se umjesto pokretnog mosta u Osoru postavilo rampu kakvu koriste, primjerice, trajekti. Štoviše, s rampom koja se brzo i jednostavno diže i spušta, pomorski bi se promet mogao otvarati nekoliko puta dnevno. Ideja nije prošla, Osor će i dalje imati »starinski« most, no ono što je ipak najvažnije, više neće biti usko grlo pravca Mreag – Mali Lošinj.
Uzmimo primjerice otoke Cres i Lošinj. Uskoro se dovršava zadnji dio modernizacije pravca Merag – Mali Lošinj. Riječ je o rekonstrukciji mosta u Osoru i pravcu koji vodi prema Nerezinama. Ta će dva otoka na taj način biti prometno zbrinuta, no jasno je da je opet i ovdje Krk »patnik«. Da, ima Cres i trajektnu luku Porozina, no dio prometnice koji povezuje Vodice i Dragozetiće u iznimno je lošem stanju. Drugim riječima, svjesno se favorizira krčki prometni pravac jer Cres na dijelu otoka od Belog prema Porozini ima vrlo malo stanovnika. Osvrnemo li se na Rab, iz Valbiske prema Loparu ide trajektni prometni pravac koji je za taj dio Raba itekako smislen. I po cijeni, i po vremenu plovidbe. A Lopar je također iznimno bitan u turističkom smislu, tako da i u njegovom slučaju Krk podmeće leđa.
Privredna živost
Spomenuli smo skori dovršetak rekonstrukcije prometnice i pokretnog mosta u Osoru. Iako je to dakako hvalevrijedan posao, do nas su prije i tijekom rekonstrukcije dolazili i disonantni tonovi. Dio otočana, Lošinjana, je naime smatrao da se s pokretnim mostom u Osoru ne bi smijela dogoditi priča koja baš i nije imala sve pozitivne elemente kad se rekonstruirao lošinjski pokretni most. Nakana je naime bila da se taj most, koji je na Lošinj stigao s tršćanskog Ponte Rossa, pjeskarenjem dovede u red. No pjeskarenje je pokazalo nešto drugo – most je bio toliko istrošen se jednostavno raspao. Napravljena je njegova replika, što baš i nije bilo jeftino, a funkcionalnost je ostala na razini od prije stotinu i više godina. U strahu da se i osorski pokretni most ne raspadne, predlagalo se da ga se izvadi i kao spomenik prometne kulture postavi u blizinu tog pravca dok bi se umjesto pokretnog mosta u Osoru postavilo rampu kakvu koriste, primjerice, trajekti. Štoviše, s rampom koja se brzo i jednostavno diže i spušta, pomorski bi se promet mogao otvarati nekoliko puta dnevno. Ideja nije prošla, Osor će i dalje imati »starinski« most, no ono što je ipak najvažnije, više neće biti usko grlo pravca Mreag – Mali Lošinj.