Komunikacijska strategija

Novo vrijeme na Krku: Jedna Facebook stranica za domaće, druga za strance

Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstič

Foto: Mladen Trinajstič

»Servisna« stranica će o aktivnostima TZ-a informirati lokalnu javnost, a druga »Krk, City of History and Culture« namijenjena je gostima koje se neće opterećivati njima nevažnim sadržajima



KRK –  U želji za moderniziranjem komunikacije u cjelokupnoj turističkoj djelatnosti, odlučili smo pokrenuti nove aktivnosti i otvoriti neke do sad tek simbolično korištene kanale koji će nam pomoći u učinkovitijem komuniciranju s našim iznajmljivačima, turističkim djelatnicima, ugostiteljima i svim ostalim dionicima krčkih turističkih gibanja jednako, riječi su kojima novu komunikacijsku strategiju TZ-a Grada Krka predstavila direktorica Nataša Jurina. Važan »alat«


 Za tu svrhu Turistička zajednica kreirala je dvije zasebne Facebook stranice – jednu koja će o aktivnostima TZ-a informirati isključivo lokalnu »zainteresiranu« javnost, i ono drugu, pod nazivom »Krk, City of History and Culture« namijenjenu gostima.


– Profil namijenjen lokalnoj javnosti biti će važan i ažuran komunikator svih koji se u Krku bave turizmom i njihov instrument razmjene informacija s Turističkom zajednicom, ističe Jurina.  Ujedno će biti i »alat« uz pomoć kojeg će svi krčki iznajmljivači, predstavnici hotelijerskih tvrtki i turističkih agencija brzo i jednostavno pronalaziti sve što bi im moglo biti potrebno i korisno, bilo u vidu »servisnih« informacija, novosti u zakonima i propisima u turističkoj i ugostiteljskoj djelatnosti, trendova u turističkoj ponudi ili pak aktivnosti TZ-a usmjerenih edukaciji i suradnji sa svima koji nose ponudu te turističke destinacije.




Ova »stranica« isključivo je namijenjena domicilnoj publici, a ne i promociji odnosno informiranju gostiju kojima smo pripremili drugi Facebook profil, nastavlja Jurina ističući da će ta »turistička inačica« mrežnog predstavljanja najposjećenije destinacije otoka biti prava poslastica.



Ovakav pristup »razdvojene« komunikacije posredstvom društvenih mreža nije naš izum, ustvrdila je Jurina napomenuvši da se sličnom strategijom već dulje vrijeme koriste turističke institucije brojnih većih, europskih gradova koji su pri tom i posjećene turističke destinacije. Upravo je Amsterdam jedan takav primjer te smo, ugledajući se na iskustva tih i takvih centara, i mi u Krku odlučili učiniti iskorak u pokušaju boljeg i učinkovitijeg destinacijskog komuniciranja, kako na planu promocijskog predstavljanja našeg turističkog grada tako i informiranja, povezivanja i koordiniranja svih koji ga takvim čine.


Promocijski kanal


– Ona će biti promocijski kanal koji ćemo, zajedno sa svim našim s turizmom povezanim Krčanima, razvijati, graditi i obogaćivati ciljajući upravo na posjetitelje koje pritom nećemo zamarati njima nebitnim servisnim sadržajima i informacijama. »Krk, City of History and Culture« ime je tog našeg drugog, novog profila na društvenoj mreži a njega će, uvjereni smo, naši iznajmljivači i turistički privrednici i posrednici preporučivati svojim dosadašnjim ali i budućim posjetiteljima, kako bismo ih čim više upoznali i povezali s našim gradom, njegovim ljepotama i bogatstvom turističke ponude, kulturno-povijesnih znamenitosti i sadržaja kao i s terminima odnosno programima brojnih kulturnih, zabavnih, sportsko-rekreacijskih ili pak gastro manifestacija.


Pritom će svi naši gosti moći uživati u atraktivnim fotografijama, prigodnim promotivnim porukama i pripremljenim pričama posredstvom kojih će cijelu godinu moći pratiti što se, kako i zašto zbiva na području Grada Krka, objašnjava Jurina obrazlažući najbitnije razloge i motive takvog oblika »razdvojenog« nastupa na društvenim mrežama. Naime, iskustva su pokazala da je objedinjeno komuniciranje s turistima i lokalnom javnošću često neučinkovito, čak i kontraproduktivno, jer takve stranice i profili, zbog zatrpanosti servisnim informacijama namijenjenih domaćinima koji se bave turizmom ponekad mogu postati nerazumljivi, a time i neatraktivni gostima.


Ažurno i atraktivno


– U dijelu koji se tiče komunikacije s potencijalnim posjetiteljima i promocije turističkih sadržaja našeg grada (i njegove bliže okolice) angažirali smo vanjske suradnike, jednu iskusnu marketinšku agenciju koja će se brinuti da ta, ne engleskom jeziku izvedena inačica naše Facebook promocije bude ažurna, atraktivna i sadržajna, kaže Jurina dodajući da će se o onom »servisnom« dijelu društveno-mrežnog komuniciranja s lokalnom javnošću brinuti djelatnici TZ-a koji se na tom planu već neko vrijeme educiraju.


O postojanju i svrsi djelovanja dvaju novih mrežnih profila narednih ćemo dana upoznati sve dionike krčke turističke svakodnevice kojima ćemo povjeriti i da, u komunikaciji sa svojim gostima, prošire informaciju o postojanju novog profila naše tursitičke ponude, zaključila je direktorica TU TZG Krka.