Promocija izvrsnosti

Nakon ulja, red je za janjetinu: I creska ovca postaje turistički brend

Walter Salković

Postavljanje promotivnih ploča »Otok Cres – dom creske ovce« početak je sustavne promocije izvrsnosti i posebnosti creske ovce te svih s njom povezanih proizvoda, kaže dr. Ugo Toić



CRES Nakon što su 2015. godine pred ulazom u grad Cres postavili veliku ploču koja turistima objašnjava da se nalaze na otoku poznatom po izvrsnom maslinovom ulju, ove je godine Udruga poljoprivrednih proizvođača Ulika odlučila na sličan način promovirati još jedan creski gastronomski adut. Na prometnicama koje vode s trajektnih pristaništa Merag i Porozina postavljene su ploče s natpisom »Otok Cres – dom creske ovce«.



O važnosti creske ovce za otočane u prošlosti, kad se od nje koristilo sve, od glave do repa, napisani su mnogi tekstovi, a svi se slažu da je za budućnost creske turističke, posebno gastronomske ponude, vrlo važan segment upravo janjetina. Pokazuje to i činjenica da su se u financiranju postavljanja ove ploče udružili gradovi Cres i Mali Lošinj, Primorsko-goranska županija i njen Centar za poljoprivredu i ruralni razvoj, TZ grada Cresa, ovčarska udruga Pramenka i Poljoprivredna zadruga Cres.





– Creska ovca jedna je od nekoliko izvornih hrvatskih pasmina ovaca, a na njen razvoj je presudan utjecaj imao okoliš u kojem obitava. Sitne tjelesne građe, prilično je živahna i okretna te u potpunosti prilagođena ekstenzivnom načinu uzgoja na škrtim otočnim pašnjacima. Upravo ta izravna povezanost naše ovce i teritorija na kojem obitava utječe na jedinstvenost kvalitete creske janjetine koja je posljednjih godina postala gastronomski hit cresko-lošinjskog otočja. Postavljanjem promotivnih ploča željelo se s gostima komunicirati upravo tu izvornost i jedinstvenost creske ovce, a samim time i janjetine.


Naime, procijenjena veličina ukupne populacije creske ovce iznosi 15.000 grla, a uzgaja se isključivo na cresko-lošinjskom otočju, pa creska janjetina spada u tipične lokalne proizvode koji se zbog ograničenih količina u pravilu mogu naći samo na području proizvodnje. Radi se dakle o deliciji zbog koje vrijedi posjetiti naše otočje. Postavljanje promotivnih ploča samo je početak sustavne promocije izvrsnosti i posebnosti creske ovce te svih s njom povezanih proizvoda, objasnio je dr. Ugo Toić, stručni suradnik u LAG-u Kvarnerski otoci.