Lošinjska plovidba

NOVA UZDANICA Wellness hotel na Rujnici bit će nova točka na karti zdravstvenog turizma

Slavica Bakić

Za projekt hotela razrađene su dvije varijante – jedna predviđa hotel od 250 ležajeva sezonskog karaktera, dok druga predviđa zdravstveni i wellness hotel s približno 200 kreveta koji bi radio cijele godine. O tome koja će varijanta biti odabrana, ovise i rokovi i konačna vrijednost investicije. U punom pogonu ovaj bi hotel trebao biti najkasnije 2021.



MALI LOŠINJ Lošinjska plovidba – holding d.d. krajem prošle godine u Zagrebu, na međunarodnom sajmu investicijskih projekata Rexpo predstavila je dva velika projekta – hotel na Rujnici te marinu i brodogradilište Lošinj. Prema riječima Đanina Sučića, predsjednika Uprave Lošinjska plovidba – holding d.d. u ovom su trenutku za projekt hotela na predjelu Rujnica razrađene dvije varijante.


– Jedna varijanta predviđa hotel od 250 ležajeva sezonskog karaktera, dok drugi projekt predviđa zdravstveni i wellness hotel s približno 200 kreveta koji bi radio cjelogodišnje. Iako je prva varijanta jednostavnija i bliža trenutnoj ponudi – ali i potražnji – na turističkom tržištu u Hrvatskoj, pokušavamo ipak pokrenuti cjelogodišnje poslovanje – pojašnjava Sučić, dodajući da su idejne projekte hotela prezentirali u javnosti i trenutno pregovaraju s potencijalnim partnerima iz zdravstvenog sektora kako bi mogli ostvariti ovaj projekt.


– Namjera nam je raznolikom ponudom zdravstvenih i wellness usluga ojačati poziciju Lošinja kao destinacije zdravstvenog turizma uz ostale subjekte koji na tome rade.





Kao i druge tvrtke na Jadranu, i Lošinjska plovidba osjeća sve izraženije probleme s popunjavanjem radnih mjesta, osobito sezonskih.


– Lošinjska plovidba pokušava što veći broj radnih mjesta osigurati na dulje razdoblje kao jednu od mjera zadržavanja kvalitetnog kadra. Tako naši sezonski radnici tijekom zime rade na održavanju, pripremi sezone, zamjenama djelatnika na godišnjim odmorima i slično. Uz to naš restoran Za Kantuni radi od lani tijekom cijele godine pa i na taj način osiguravamo dugoročnije zapošljavanje.


Kroz edukaciju, kao i prethodno navedeni projekt IKT rješenja, pokušavamo osposobiti i one djelatnike koji su bili neke druge struke, a opredijelili su se za rad u ugostiteljstvu. Tako smo uspješno educirali voditelje poslovnica turističkih agencija i polaznike edukacije za rukovoditelje kamp odmorišta koji se provode na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji, ali i u suradnji s učilištem Pouka gdje smo educirali troje kuhara. U 2018. godini nastavljamo s edukacijama djelatnika, ponuđene su prekvalifikacije, uvodimo stipendije za učenike i studente s Lošinja te planiramo dodatno uložiti u kvalitetu smještaja sezonskih djelatnika što smo u manjem obimu učinili već u 2017. godini.


Međutim, naglašavamo potrebu upravo zapošljavanja na duži rok te zapošljavanja lokalnih djelatnika, kao i djelatnika koji radom u našoj tvrtki dolaze boraviti na Lošinj. Smatramo da time doprinosimo i standardu naših djelatnika, kao i poboljšanju uvjeta života na otocima, što bi i trebao biti cilj razvoja turizma – zaključuje Sučić.



Faza pregovora


Time bi Lošinj definitivno postao jedna od najjačih točaka Klastera zdravstvenog turizma Kvarnera. Dodatno bi cjelogodišinje poslovanje hotela omogućilo više prometa putnika u lošinjskoj zračnoj luci. Hotel na predjelu Rujnica je zasigurno jedan od važnih točaka razvoja Lošinja kao destinacije zdravstvenog i wellness turizma. Želimo što jasnije pokazati da je Lošinj doista »otok vitalnosti« – kaže Sučić. Objašnjava da je ideja da u novom hotelu gostima omoguće, uz vrhunsku uslugu smještaja i odmora, razne zdravstvene i wellness usluge, od specijalističkih pregleda do usluga terapijskog karaktera, a koje bi se pružale u suradnji s vrhunskim pružateljima zdravstvenih usluga.


– Za sada ne možemo konkretnije navesti o kojim se uslugama radi s obzirom da smo još u fazi pregovora – navodi Sučić, pojašnjavajući da je vrijednost projekta hotela na Rujnici, ovisno o varijanti, između 13 i 17 milijuna eura. Točniji iznosi znat će se kada do kraja bude definirana varijanta koja će ići u realizaciju, kao i svi detalji zdravstvenih usluga. Projekt bi se s približno dvije trećine iznosa financirao iz sredstava Lošinjske plovidbe i njezinih potencijalnih partnera na ovome projektu, dok bi otprilike trećina bila financirana iz nekog oblika zaduživanja.


Grad Mali Lošinj je još 2016. godine u glavnini stvorio prostorno-planske uvjete za ovaj projekt, izrađeni su idejni projekti, predinvesticijske studije te je pokrenuto aktivno definiranje tržišne strategije, a ujedno se razgovara i s potencijalnim partnerima. Predsjednik Uprave Đanino Sučić kaže da je realno očekivati realizaciju ovoga projekta 2019. ili 2020. godine, u fazi predotvaranja odnosno uhodavanja, a puni pogon očekuju najkasnije u 2021. godini.



Lošinjska plovidba provodila je i projekt Optimalizacije poslovnih procesa uvođenjem IKT rješenja, što se financira novcem Europske unije. Projekt se provodi tri godine, od kojih je u prvoj implementacija programskih rješenja. Projekt predviđa i otvaranje novih radnih mjesta.


– Dio radnih mjesta je već uveden, poput voditelja IT sustava, IT inženjera, dok ostala mjesta u izravnom kontaktu s gostom popunjavamo tako da pratimo povećanje obima poslovanja koji proizlazi iz novog sustava. Lošinjska plovidba – turizam, tvrtka koja je nositelj ovog projekta, u posljednjih pet godina kontinuirano povećava broj djelatnika, tako smo prosječno u 2012. zapošljavali 46 djelatnika dok 2017. završavamo s prosječno 86 djelatnika. Uz to, dobitnici smo nekoliko priznanja za kvalitetu te vjerujemo da opravdavamo ne samo poslovnu, nego i društvenu funkciju kroz naše djelatnosti.


Posebno nas je obradovao odabir slovenskih kampista našeg kampa Lopari za najbolji manji kamp na Kvarneru, hvaleći naše gostoprimstvo i uređenost kampa te ponovno uvrštavanje restorana Za Kantuni u 100 najboljih hrvatskih restorana – kaže Đanino Sučić.



Razvoj marine


Drugi važan turistički projekt Lošinjske plovidbe je projekt razvoja marine. – Lošinjska plovidba trenutno upravlja s obje lošinjske marine – putem naše tvrtke Morus Alba upravljamo marinom Lošinj na predjelu Rujnica te putem Lošinjske plovidbe-turizam marinom Y/C Privlaka. Uz marinu Privlaka smješten je škver – Brodogradilište Lošinj kojim upravlja Lošinjska plovidba – brodogradilište. Prostorni planovi Grada Malog Lošinja na ovom području vide marinu s dva bazena – Rujnica i Privlaka-Škverić na kojima bi se razvila objedinjena marina više kategorije s većim brojem vezova.

Trenutno marine Rujnica i Privlaka raspolažu sa 180 vezova u moru i daljnjih 140 vezova na kopnu, što na otvorenom, što u zatvorenoj hali. Uz to, pružamo usluge servisa brodskih motora te radionice za rad u plastici, drvu i željezu. Cijele godine pružamo usluge prihvata, dizanja, spuštanja plovila travel liftom za plovila do 18 metara dužine, odnosno do težine 50 tona.


Naravno, sve to uz odličnu gastronomsku ponudu u dva restorana, Bruschetta i Marina, te trgovine nautičkom opremom i prehrambenim artiklima. Kapacitet naše marine sada, ali i u budućnosti, ovisi o veličini brodova koji dolaze na vez. Tako primjerice prostornoplanska dokumentacija za buduću marinu predviđa 380 vezova na moru, no to se odnosi na planske vezove. Naši planovi ne predviđaju više od 350 vezova u moru, dok će na kopnu broj vezova biti približno isti, svi ovi planovi ovise dakako o veličini brodova – navodi predsjednik Uprave lošinjske tvrtke, navodeći kako su marine Lošinjske plovidbe bile u potpunosti popunjene te je dostupan samo manji broj mjesečnih vezova, dok su brodovi na remontima.


Sve više gostiju


– Zbog izuzetno lijepog vremena 2017. godine imali smo neznatno manje tranzita nego inače, ali smo u načelu zadovoljni poslovanjem marina. Tome pridonosi kontinuirano ulaganje u sigurnost podmorskog dijela vezova, u usluge na kopnu te na razvoj dodatnih usluga za nautičare. Povećanje broja charter plovila u zadnje dvije-tri godine isto tako daje naslutiti da je Lošinj sve zanimljivija nautička destinacija.


Posebno bih naglasio da smo u suradnji s Policijskom upravom primorsko-goranskom, Policijskom postajom Mali Lošinj, Gradom Malim Lošinjem, Županijskom lučkom upravom Mali Lošinj te Jadrankom d.d. lani dovršili prilagodbu pomorskog graničnog prijelaza Schengenskom sustavu te na taj način omogućili dugoročno zadržavanje pomorskog graničnog prijelaza u Malom Lošinju.


Trenutno taj granični prijelaz djeluje na području naše marine Privlaka. Treba naglasiti da je to jedan od najfrekventnijih pomorskih prijelaza u Hrvatskoj – zaključuje Sučić, dodajući da se, kada je riječ o turističkim rezultatima, Lošinjska plovidba bilježi stalan rast gostiju, kako u kampovima koji su prošle godine ostvarili više od 10-postotno povećanje broja noćenja, tako i restorana i trgovina koji svake godine usluže sve veći broj gostiju.