Izleti iz unutrašnjosti na more

Jednodnevni turisti su u modi: Iz Međimurja u Njivice na kupanje pa doma

Mladen Trinajstić

Karta za u toplice je skuplja nego autobus do Njivica, a u toplice ne možemo uzeti svoju hranu i piće, a more je ipak more, kaže Međimurka koja je došla predahnuti od rada u vinogradu, jedna od stotinjak ljudi koji su jučer stigli

NJIVICE Došle su ujutro autobusom, povratnu kartu platile 120 kuna i evo ih na plaži. Navečer u 19 kreću kući. Dušanka Medved, Snježana Hasan i Đurđica Tomašić su iz Međimurja, a jučer su u Njivice na plažu stigle autobusom iz Varaždina. Zapravo njih 48 bilo je u jednom autobusu, a isto toliko u drugom. I svi su, unatoč jučerašnjem skoro pa prohladnom, posve oblačnom i povremeno kišovitom jutru, bili na plaži.

A gdje drugdje? Sve što im treba, imaju sa sobom. Termosicu kave, doručak, ručak, vodu, kanistar vina… Imaju i kišobran. zaklanja ih od kiše dok sjede na plaži.

– Bolje bi bilo da je suncobran, ali eto. Imamo mi i suncobran. Doći će i on danas na red, mi smo optimistične. A i da cijelo vrijeme pada kiša, opet nam je dobro. Mi smo cijeli tjedan radile u vinogradu, ovo je odmor za dušu, kažu, a Dušanka nam iznosi računicu:

– Gledajte, karta za u toplice je skuplja nego autobus do Njivica, u toplice ne možemo uzeti svoju hranu i piće, a more je ipak more.

Kamp Njivice bilježi izvrstan srpanj, u njemu trenutno boravi 2090 gostiju i slobodne su tek dvije parcele, dok su sve mobilne kućice zauzete.

– Puno je bolje nego lani, s tim da smo ove godine proširili kapacitet za 120 novih parcela, a najviše ima Nijemaca i Slovenaca, kaže nam Agnješka Bolt s recepcije ovog kampa.

Puluoblačan i povremeno kišovit dan u Njivicama jučer je napravio šušur po ulicama, gosti su napunili kafiće i restorane, koji su inače za vrijeme najjačeg sunca poluprazni.

Dušanka, Snježana i Đurđica rekle su nam da su iz malog međimurskog mjestašca za koje sigurno nismo čuli i da je ovo za njih divan dan, bijeg iz svakodnevice i prilika okupati se u moru.Želimo, zapravo, reći da je više od stotinu ljudi na njivičke plaže jučer stiglo autobusom na jednodnevni izlet.

– Nije to ništa, dođe i po 20 autobusa. Ma nemam ja ništa protiv toga, ali njivičke plaže nemaju toliki kapacitet, trebalo bi malo bolje organizirati ljude, jer ovdje nema dovoljno mjesta na plažama, pa naši gosti koji plaćaju smještaj i ostavljaju novac kod ugostitelja, nemaju mjesto na plaži. Ovi dođu, ne potroše ni kunu, ostave smeće i odu. Ma ni to mi ne smeta, ne smeta mi zapravo ništa, samo bi bilo lijepo rasporediti izletnike, ne može 20 autobusa iskrcati putnike na njivičke plaže. Naprosto nema toliko mjesta, samo u tome je problem, kaže nam ugostitelj iz Njivica Josip Slunjski.

– Ljudi nemaju novca za cijeli tjedan provesti na moru, puno njih si to ne može priuštiti. Ovako krenu iz Zagreba u 6:30 i u 9 su u Crikvenici, imaju vremena do 19 sati za biti na moru. Tijekom tjedna imamo najviše umirovljenika, studenata, mladih ljudi i obitelji koje su na godišnjem, a ne mogu si priuštiti ljetovanje, a subotom su tu poslovni ljudi koji ne stignu tijekom tjedna na more ili nemaju godišnjega. Ima tu zaposlenika iz Ruđera Boškovića, profesora s Filozofskog fakulteta, djelatnika iz ministarstava, direktora, menadžera…, kaže Ružica Buljan iz Croatia-Expressa i dodaje da autobusi voze svaki dan izuzev ponedjeljka.

Ove je godine trend odlazaka na more autobusom na jedan dan postala svakodnevna praksa. Svojevrsna je to turistička inovacija, koju je prošle godine počela provoditi agencija Croatia-Express.

– Rade to još neke udruge, i možda još neke agencije, ali nema nas puno. Evo, jutros su nam otišli autobusi za Bašku, Crikvenicu, Njivice i Malinsku, tri autobusa sa 150 ljudi. Bila je najava lošeg vremena, pa ih je išlo manje, prošli tjedan išlo je sedam autobusa sa 350 ljudi, kaže nam organizatorica ovih jednodnevnih izleta iz Croatia-Expressa Ružica Buljan. Kaže da se povratna karta za Crikvenicu i Njivice od 90, a za Bašku, Punat i Malinsku od 100 kuna.