Pag, Novalja, Kolan i Povljana zajednički se predstavili u Celju

Jedinstvena promocija: Paško zajedništvo očaralo Štajersku

Edi Prodan

Itekako ima smisla nastupati kao jedinstveni otok Pag jer nam je ponuda bolja, zaokruženija, a kvalitete svakog od nas ponaosob istodobno su kvalitete svih nas zajedno, kaže gradonačelnik Paga Željko Maržić



PAG Odlična najava sezone, izniman broj posjetitelja kao i još jedna potvrda smislenost nastupa svih jedinica lokalne samouprave u jedinstvenom izdanju kao otok Pag, najvažnije su karakteristike nedavnog predstavljanja tog jadranskog bisera u slovenskom Celju. Naime, na glavnom gradskom trgu zajedničkim nastupom svih svojih gradova i općina pod nazivom »Zvuci i okusi otoka Paga« promovirane su sve raznolikosti jednog od najupečatljivijih jadranskih otoka. Naglasak je bio na gastronomskoj ponudi koju su karakterizirali paški sir i skuta te janjentina, ali i samoniklo bilje poput šparoga kao i unikatna paška vina. No, da sve ne bi ostalo samo na svečanosti za nepce, stanovnicima Celja, pa i šire, velikog dijela Štajerske predstavljena je i kulturna ponuda otoka.



Iako je za uspjeh manfestacije zaslužna oficijelana »infrastruktura« gradova i općina Paga te Celja, možda se sve zajedno i ne bi dogodilo da nije bilo – Romana Šumaka. Riječ je o velikom zaljubljeniku u Pag, uspješnom poslovnom čovjeku iz Celja koji već dva desetljeća neprekidno ljetuje na raznim destinacijam otoka. Inicijativa ne samo da mu je bila uspješna već su sve šanse da se pretvori u – tradiciju.



Novalju su predstavile udruge maslinara i Veli škoj, kao i ženska klapa Murtelica te njihovi kolega iz klape Navalis. Bilo je u Celju i uvijek atraktivne izvedbe pisme nakanat pjevača iz Novalje, Paga, Barbata i Kolana. Svojim nastupom oduševio je i KUD Naški, a u programu su još sudjelovali paške klape Sol i Peružni, klapa Povljana iz Povljane, KUD Bartol Kašić iz Kolana i KUD Družina iz Paga. U zabavnom dijelu programa, dvodnevnu je manifestaciju otvorila klapa Sol dok je večer zaključena koncertom klape Cambi.   

Bolje i jeftinije




– Itekako ima smisla predstavljati se kao jedinstveni otok Pag jer nam je tako ponuda bolja, zaokruženija, jer su istovremeno kvalitete svakog od nas ponaosob, kvalitete svih nas zajedno. Nadopunjujemo se na taj način, a ono što je također važno – značajano smanjujemo troškove promocije, istaknuo nam je gradonačelnik Paga Željko Maržić, oduševljen brojem gostiju koji su pohodili njihovu manifestaciju u Celju.


Slično Maržiću razmišlja i gradonačelnik Novalje Ante Dabo. Uostalom, prema mišljenju mnogih, upravo je dolazak njih dvojice na vlast prije nešto manje od godinu dana i omogućio renesansu paškog zajedništva tako da podudarnost stavova i ne čudi.


– Golemi broj posjetitelja naše promocije u Celju, a prema procjenama obišlo nas je više od pet tisuća ljudi, pozitivna atmosfera te evidentno oduševljenje stanovnika Celja ponuđenim, najbolja su potvrda ispravnosti jedinstevnog nastupa otoka Paga u promicanju svake pojedine destinacije, istaknuo nam je Dabo dodavši kako nije dobro kad se dijelimo, bilo kao otok Pag, bilo kao Hrvatska jer upravo suprotno – kad smo maksimalno povezani postižemo najbolje rezultate.



Gradonačelnik Celja Bojan Šrot je za sve sudionike programa organizirao zajedničku večeru u Celjskoj kući. Uz pozdravni govor gradonačelnika Novalje Ante Dabe te Paga Zorana Maržića, načelnika općina Kolan Josipa Zubovića i Povljane Ive Pogorilića, domaćinu Gradu Celju i njegovu gradonačelniku uručeni su, i otočni darovi – umjetničke slike s motivom masline i paška čipka.



Oduševljen viđenim, kaže Ante Dabo, bio je i Zdenko Antešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture koji je na poziv Pažana također boravio u Celju. I njega se najviše dojmilo nanovo pronađeno jedinstvo otoka Paga te sjajna promocija koja je i dijelom zbog zajedništva iskazana u drugom po veličini gradu Štajerske.


  


Paški stol


Dan kasnije, unatoč kišnom vremenu, nastup otoka Paga posjetilo mnoštvo slovenskih građana koji su uživali u glazbi i gastronomskim delicijama što su ih čekale na štandovima otočnih proizvođača, ali i na zajedničkom »paškom stolu«. Iako to nije bio primarni cilj manifestacije, zanimljivo je primjetiti da su prodane i sve donesene količine sira.


Otok Pag se tako uspješno predstavio u Celju, pokazao da je put jedinstvene turističke promocije ispravan, a kako se moglo zaključiti na uistinu golemom zanimanju Celjana, turistička sezona što i službeno počinje za nekoliko dana, s Uskrsom, ima itekako dobre predznake. K tome sve zajedno je jako dobra preporuka i ostalim jadranskim središtima kako predstavljanje destinacije u obližnjim državama, Sloveniji koja je u odnonsu na broj stanovnika najveće emitivno područje po hrvatski turizam posebno, itekako isplativa investicija.