Ravnatelj Županijske lučke uprave Krk

Anđelko Petrinić: Radovi u krčkoj luci mogu početi, ali čekamo natječaj

Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Imamo nesreću što smo mi u ovom trenutku jedini spremni za »konzumaciju« programskih sredstava, a koja u ukupnoj vrijednosti dosežu čak 46 milijuna eura, objašnjava Anđelko Petrinić ističući da moraju čekati druge lučke uprave da završe projekte pogodne za kandidiranje



KRK Iako je glavnina »operativne pažnje« lučkih struktura otoka Krka ovih dana usmjerena prema Njivicama gdje se odvijaju radovi rekonstrukcije i proširenja mjesne luke, aktivnosti predstavnika Županijske lučke uprave Krk i nadalje su okrenute i prema svim drugim krčkim lukama u kojima je također najavljeno poduzimanje značajnih radova na jačanju njihovih kapaciteta.


Anđelko Petrinić, ravnatelj ŽLU Krk, naglašava da je već neko vrijeme sve spremno i za začetak radova u krčkoj luci odnosno zahvat na produljenju i proširenju njenog glavnog lukobrana uz čiji bi produžetak trebala biti formirana i ribarska luka, a sve slijedom građevinske dozvole koja je izdana još u svibnju prošle godine.


– Sve je spremno osim financija, kaže Petrinić ističući da se za to, više od 30 milijuna kuna »teško« ulaganje s potpuno spremnom i već dulje od pola godine »pravomoćnom« dokumentacijom u krčkom ŽLU-u čeka na otvaranje natječaja po Operativnom programu za ribarstvo i ribarsku infrastrukturu.


Radimo »u leru«




– Imamo nesreću što smo, kako nam je od predstavnika za provedbu tog programa zaduženih državnih tijela u jednom trenutku zapravo i otvoreno rečeno, mi u ovom trenutku jedini spremni za »konzumaciju« programskih sredstava, a koja u ukupnoj vrijednosti dosižu čak 46 milijuna eura, objašnjava Petrinić. Sporost i inertnost kolega iz drugih lučkih uprava tako nas, moglo bi se reći, na neki način koči u ostvarenju ambicioznog plana vezanog uz krčku luku jer smo, najviše zbog čekanja drugih da napokon zgotove projekte pogodne za kandidiranje prema Upravi za ribarstvo odnosno spomenutom Programu, tako već neko vrijeme prisiljeni »raditi u leru«.


Vjerujem da će i drugi lučki projekti napokon doći do dokumentacijske razine nužne za ostvarenje osiguranih potpora te da ćemo, barem kad je krčka gradska luka u pitanju, uskoro napokon moći pokrenuti radove, govori Petrinić napominjući i da bi prema posljednjim informacijama koje ima spomenuti natječaj (po Operativnom programu za ribarstvo i ribarsku infrastrukturu op.a.) trebao biti otvoren tijekom ožujka.


Bude li tako, a nadam se da hoće jer imam saznanja da su dva slična projekta na području Zadarske županije (Gaženica i Lamjana) sad ipak dovršena, vjerujem da ćemo već nakon ljeta ovdje moći krenuti s radovima, ističe Petrinić koji kaže i da ga je dugo čekanje na spomenuti Program navelo na razmišljanje o alternativnim modelima financiranja projekta s čijom se realizacijom u Krku ne kane čekati unedogled.


Baška i Njivice


– Istovremeno smo se počeli pripremati za prijavu tog projekta i na EU-ov Operativni program konkuretnosti i kohezije 2014-2020. iz kojeg se također mogu financirati ovakvi projekti. Stoga ćemo, obrazlaže ravnatelj ŽLU-a Krk, prihvatiti onaj izvor koji nam se prvi »otvori«. Iz EU-ovih će se fondova k tome financirati i ulaganja u luku Baška koja će, doznajemo, građevinskom dozvolom biti »zaokružena« već za 15-tak dana.


Bašćanska je luka, u koju su ulaganja također negdje u vrijednosti 30 milijuna kuna, već neko vrijeme predmet interesa i nekih privatnih ulagača odnosno potencijalnih koncesionara spremnih na ulaganja koja bi se, po mojoj procjeni, mogla početi oživotvorivati već 2018. godine.


Za bašćansku se luku, doznali smo i to, upravo ovih dana izrađuje Studija gospodarske opravdanosti njenog davanja u koncesiju koja bi mogla biti presudna u završnom odabiru modela ulaganja u njeno osuvremenjenje. Njivice su pak u tijeku, sve ide prema planu i realno je računati da će dovršetak ulaganja u tamošnju luku biti zgotovljen na vrijeme, dakle sredinom travnja, ocjenjuje Petrinić ističući i da je godišnjim planom i programom rada za 2017., osim u spomenutim lukama, predviđen i začetak radova na rekonstrukciji Luke Punat, ali samo u djelu njene operativne obale.


Punat na jesen


– Prvotni planovi vezani uz širenje te luke podigli su dosta prašine u djelu javnosti zbog čega je, u suradnji s općinskom upravom, projekt izmjenjen i reduciran na način da se iz njega »izdvojio« i za izvedbu spremio samo onaj segment koji se tiče »nespornog«, operativnog dijela luke, objašnjava Petrinić.


Naglasio je i da je revidirani te bitno »smanjeni« projekt rekonstrukcije Luke Punat još koncem prošle godine rezultirao upućenjem zahtjeva za izdavanjem lokacijske dozvole ali samo za operativni segment puntarske luke, bez prvotno planiranih zahvata na izgradnji njena komunalnog odnosno nautičkog djela.


Ravantelj ŽLU Krk rekao je i da se slijedom zahtjeva upućenog nadležnim županijskim tijelima lokacijska dozvola za puntarsku operativnu obalu očekuje do konca ovog mjeseca. Po njenom ishođenju odmah krećemo s natječajem za izradu glavnog projekta što realnim čini naš plan da se s radovima ondje krene već na jesen, završava naš sugovornik ukazujući da ulganja u operativnu obalu luke Punat podrazumijevaju izgradnju platoa na lokalitetu Punćale, te 110 metara privezišnog prostora na gatu.


KRK Iako je glavnina »operativne pažnje« lučkih struktura otoka Krka ovih dana usmjerena prema Njivicama gdje se odvijaju radovi rekonstrukcije i proširenja mjesne luke, aktivnosti predstavnika Županijske lučke uprave Krk i nadalje su okrenute i prema svim drugim krčkim lukama u kojima je također najavljeno poduzimanje značajnih radova na jačanju njihovih kapaciteta.


Anđelko Petrinić, ravnatelj ŽLU Krk, naglašava da je već neko vrijeme sve spremno i za začetak radova u krčkoj luci odnosno zahvat na produljenju i proširenju njenog glavnog lukobrana uz čiji bi produžetak trebala biti formirana i ribarska luka, a sve slijedom građevinske dozvole koja je izdana još u svibnju prošle godine. – Sve je spremno osim financija, kaže Petrinić ističući da se za to, više od 30 milijuna kuna »teško« ulaganje s potpuno spremnom i već dulje od pola godine »pravomoćnom« dokumentacijom u krčkom ŽLU-u čeka na otvaranje natječaja po Operativnom programu za ribarstvo i ribarsku infrastrukturu.


U okviru onih »manjih planova« ovogodišnjih ulaganja u lučku infrastrukturu zacrtana je pak sanacija ribarskog gata u Malinskoj, uređenje obalnog puta u Portu te u Veloj Jani, produbljenje akvatorija u luci Čižići (zajedno sa sanacijom školjere) kao i sanacija istezališta u luci Vrbnik. Svi ovi zahvati, ovisno o tijeku postupaka nabave, bit će izvedeni tijekom ove godine s tim da će oni čiji nam formalni postupci nabave ne omoguće provedbu u predsezonskom vremenu morati biti »prebačeni« za jesen, nakon završetka turističke sezone, zaključuje Petrinić. Slijedom nastojanja čim ravnomjernijeg raspoređivanja ulaganja, tijekom 2017. nešto na lučkoj infrastrukturi definitivno će se »dogoditi« u svakoj od sedam krčkih lokalnih samouprava.



Radimo »u leru«


– Imamo nesreću što smo, kako nam je od predstavnika za provedbu tog programa zaduženih državnih tijela u jednom trenutku zapravo i otvoreno rečeno, mi u ovom trenutku jedini spremni za »konzumaciju« programskih sredstava, a koja u ukupnoj vrijednosti dosižu čak 46 milijuna eura, objašnjava Petrinić. Sporost i inertnost kolega iz drugih lučkih uprava tako nas, moglo bi se reći, na neki način koči u ostvarenju ambicioznog plana vezanog uz krčku luku jer smo, najviše zbog čekanja drugih da napokon zgotove projekte pogodne za kandidiranje prema Upravi za ribarstvo odnosno spomenutom Programu, tako već neko vrijeme prisiljeni »raditi u leru«.


Vjerujem da će i drugi lučki projekti napokon doći do dokumentacijske razine nužne za ostvarenje osiguranih potpora te da ćemo, barem kad je krčka gradska luka u pitanju, uskoro napokon moći pokrenuti radove, govori Petrinić napominjući i da bi prema posljednjim informacijama koje ima spomenuti natječaj (po Operativnom programu za ribarstvo i ribarsku infrastrukturu op.a.) trebao biti otvoren tijekom ožujka. Bude li tako, a nadam se da hoće jer imam saznanja da su dva slična projekta na području Zadarske županije (Gaženica i Lamjana) sad ipak dovršena, vjerujem da ćemo već nakon ljeta ovdje moći krenuti s radovima, ističe Petrinić koji kaže i da ga je dugo čekanje na spomenuti Program navelo na razmišljanje o alternativnim modelima financiranja projekta s čijom se realizacijom u Krku ne kane čekati unedogled.


Baška i Njivice


– Istovremeno smo se počeli pripremati za prijavu tog projekta i na EU-ov Operativni program konkuretnosti i kohezije 2014-2020. iz kojeg se također mogu financirati ovakvi projekti. Stoga ćemo, obrazlaže ravnatelj ŽLU-a Krk, prihvatiti onaj izvor koji nam se prvi »otvori«. Iz EU-ovih će se fondova k tome financirati i ulaganja u luku Baška koja će, doznajemo, građevinskom dozvolom biti »zaokružena« već za 15-tak dana.


Bašćanska je luka, u koju su ulaganja također negdje u vrijednosti 30 milijuna kuna, već neko vrijeme predmet interesa i nekih privatnih ulagača odnosno potencijalnih koncesionara spremnih na ulaganja koja bi se, po mojoj procjeni, mogla početi oživotvorivati već 2018. godine. Za bašćansku se luku, doznali smo i to, upravo ovih dana izrađuje Studija gospodarske opravdanosti njenog davanja u koncesiju koja bi mogla biti presudna u završnom odabiru modela ulaganja u njeno osuvremenjenje.


Njivice su pak u tijeku, sve ide prema planu i realno je računati da će dovršetak ulaganja u tamošnju luku biti zgotovljen na vrijeme, dakle sredinom travnja, ocjenjuje Petrinić ističući i da je godišnjim planom i programom rada za 2017., osim u spomenutim lukama, predviđen i začetak radova na rekonstrukciji Luke Punat, ali samo u djelu njene operativne obale.



I dok je prva faza radova na rekonstrukciji luke Krk »na čekanju«, u tijeku su pripreme za raspisa natječaja za izradu glavnog projekta izgradnje sekundarnog lukobrana (koji bi u drugoj fazi rekonstrukcije gradskog porta trebao nastati na lokalitetu Punta di galeto) kao i obnovi obalnog poteza između Vele rive i Ribarskog gata gdje bi postojeća obalna linija trebala »izaći u more« za dodatnih pet metara. Računamo da ćemo za taj dio projekta imati građevinsku dozvolu do kraja godine, a s Gradom vodimo razgovore oko zatvaranja financijske konstrukcije te etape po modelu zajedničkog ulaganja ŽLU-a, Grada, PGŽ-a i eventualno Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, odnosno na način kako su »zaokružena« ulaganja koja u suradnji s lokalnom i županijskom upravom upravo izvodimo u njivičkoj luci, kaže Petrinić.



Punat na jesen


– Prvotni planovi vezani uz širenje te luke podigli su dosta prašine u djelu javnosti zbog čega je, u suradnji s općinskom upravom, projekt izmjenjen i reduciran na način da se iz njega »izdvojio« i za izvedbu spremio samo onaj segment koji se tiče »nespornog«, operativnog dijela luke, objašnjava Petrinić. Naglasio je i da je revidirani te bitno »smanjeni« projekt rekonstrukcije Luke Punat još koncem prošle godine rezultirao upućenjem zahtjeva za izdavanjem lokacijske dozvole ali samo za operativni segment puntarske luke, bez prvotno planiranih zahvata na izgradnji njena komunalnog odnosno nautičkog djela.


Ravantelj ŽLU Krk rekao je i da se slijedom zahtjeva upućenog nadležnim županijskim tijelima lokacijska dozvola za puntarsku operativnu obalu očekuje do konca ovog mjeseca. Po njenom ishođenju odmah krećemo s natječajem za izradu glavnog projekta što realnim čini naš plan da se s radovima ondje krene već na jesen, završava naš sugovornik ukazujući da ulganja u operativnu obalu luke Punat podrazumijevaju izgradnju platoa na lokalitetu Punćale, te 110 metara privezišnog prostora na gatu.