Dina Štimac iz Mošćeničke Drage žali se na HT-ove postupke

Upomoć, gluhi telefon: Povratak s pretplate na bonove nemoguća misija

Marina Kirigin

Nakon dva zahtjeva i potpisa – ja sam još uvijek na pretplati. Dva dana zovem broj 08009000 – nema šanse da se dospije do operatera. Konačno sam 2. srpnja došla do operatera koji je rekao da moga zahtjeva za prekid ugovora nema – piše Dina Štimac koja je još 11. lipnja dala zahtjev za prekid pretplatničkog ugovora 



MOŠĆENIČKA DRAGA Da bih ispričala sve što mi se događalo prilikom pokušaja prekida ugovora s T-mobileom, trebalo bi mi bar sat vremena. Za prelazak s bonova na pretplatu, dovoljan je jedan telefonski poziv, međutim ako se hoćeš s pretplate vratiti na bonove, nakon četiri godine, e tu nastaje problem.


Zahtjev za povratak na bonove dala sam 11. lipnja, telefonom, jer tako je i sklopljen ugovor. Operater je zaprimio zahtjev i rekao je da će kroz par dana doći poštom zahtjev za prekid ugovora koji treba potpisati i vratiti na istu adresu.


Prođe deset dana, zahtjev ne dolazi. Potom sam zvala službu za korisnike, ali do operatera se ne može, jednostavno se ne javljaju, kao da su isključili mogućnost »sačekajte na liniji, javit će vam se prvi slobodan operater«. Prošlo idućih sedam dana, dakle 27. lipnja opet zovem, opet se niko ne javlja. Sjednem u auto, odem u Rijeku u HT centar. 


 Skinuli samo internet




Najprije čekam sat vremena da uopće dođem na red, od šest šaltera dva rade, a onda još idući sat provela sam na šalteru. Kažem ja gospođici na šalteru kako sam telefonski podnijela zahtjev za prekid ugovora i kako se u toliko vremena ništa nije dogodilo te sam je zamolila da riješimo taj problem.


Gospođica je zatim zvala Zagreb, službu za korisnike, i za divno čudo odmah ih je dobila. Oni, kaže, znaju da je zahtjev podnesen, ali nemaju mogućnosti ni opcije da faksiraju ili pošalju mail u Rijeku. Zbog čega to nisu mogli učiniti, ne znam? Valjda nemaju fax!


Djelatnica na šalteru tada mi kaže kako mora napraviti novi zahtjev. Napravila je novi zahtjev za prelazak na bonove, ja sam potpisala, ona faksira u Zagreb i smatrala sam da je stvar gotova. S 1. srpnjem, kaže, moći ćete ukucati šifru bona.


Otišla sam kući zadovoljna što sam riješila taj problem. Dođe 1. srpanj, ukinuli su mi internet, ali ne pozive i poruke. Dakle, nakon dva zahtjeva i potpisa ja sam još uvijek na pretplati. Dva dana zovem broj 08009000 – nema šanse doći do operatera. Konačno 2. srpnja dođem do operatera, kaže, »moga zahtjeva za prekid ugovora nema«!!! 


  E rekoh, kako nema, a skinuli ste mi internet, a pozive i poruke pustili, na osnovu čega ste to onda napravili? Tražim nekog odgovornog na telefon, ne može mi nikog dati. Jako je velika gužva i morat ću se strpiti, najvjerojatnije do kraja mjeseca da poberu bar još jednu mjesečnu pretplatu, da naprave samo jedan klik.


Velika je gužva, oni nemaju vremena, i zato ja moram još jedan mjesec platiti pretplatu iako sam 11. lipnja dala zahtjev za prekid pretplatničkog ugovora. Mobitel ne mogu koristiti, prema tome »tko ovdje pije, a tko plaća«!


Operater mi je rekao da pišem prigovor i dao mi mail adresu, to ionako nitko ne čita. Rekoh, idem ja napisati jedan lijepi članak za novine pa neka ljudi čitaju, makar nisam jedina, vjerojatno, s takvim i sličnim problemima – pismo je Dine Štimac iz Mošćeničke Drage. 



Činjenica je da se djelatnici na šalteru, ali i u call centru svih telekomunikacijskih tvrtki maksimalno trude zadržati klijente na pretplati, jer je pretplata koja se u većini slučajeva sklapa na razdoblje od 24 mjeseca uvijek siguran novac.   Zbog čega je tako teško prekinuti pretplatnički ugovor, pitanje je koje smo putem e-maila postavili i Hrvatskom telekomu, u kojem tvrde da korisnici usluga imaju pravo na raskid ugovorne obveze sukladno Općim uvjetima HT-a te da je netočna informacija da se korisnicima onemogućava raskid iz bilo kojeg razloga.   – Ukoliko raspolažete s konkretnim podacima korisnika koji su Vam se javili s pritužbom vezanom uz poteškoće oko raskida ugovorne obveze, ljubazno molimo da nam dostavite podatke kako bismo provjerili o čemu je točno riječ, stoji u pismenom odgovoru Odjela za korporativne komunikacije Hrvatski Telekom.


 Teško do »isključenja«


Takvih i sličnih priča ovih smo dana zaprimili i u dopisništvu našeg lista, gdje su nam govorili o pokušaju da u HT-u ukinu telefonski broj i prekinu pretplatnički ugovor zbog iseljenja iz stana i promjene prebivališta.


 No ni to nije bilo dovoljno argumenata da bi T-com prekinuo ugovor na traženje klijenta, već je osoba još dva mjeseca dobivala račun za pretplatu, potom je uspješno ugovor prekinut, da bi se nakon nekoliko mjeseci pretplata reaktivirala.


Potpuno zbunjeni klijent ponovno je nazvao službu gdje su mu objasnili kako je potpisao privremeno isključenje pretplate, na što je klijent »poludio« i krenuo nanovo objašnjavati da je prekinuo pretplatu zbog preseljenja na novu adresu, gdje već ima novi broj i novi ugovor s njima. 


  – Poanta je da HT pokušava sve navesti u svoju korist pa, ili im to prođe, ili se ispričavaju – »oprostite došlo je do pogreške«. Znači doslovce si prisiljen, nakon svih obavljenih radnji provjeravati jesi li isključen ili ne. Mene su konačno isključili onog trenutka kada sam im objasnio da me nisu izgubili kao klijenta, već da sam samo na novoj adresi uzeo novi broj i kompletnu novu telekomunikacijsku uslugu njihove tvrtke – objašnjava klijent HT-a.