Planovi općine ogorčili dio Mošćeničana

Sve za “kralja smeća”: Cestom do uvale Sv. Ivan u Mošćeničkoj Dragi preko privatnih terena

Marina Kirigin

Ljudi su protiv dvosmjerne ceste ispod magistrale. Ide se na ruku Metisu koji je kupio zemljište i Katarini line koja želi graditi uz more, tvrde Žaklina Stroligo i Tin Armanda



MOŠĆENIČKA DRAGA Želimo sačuvati valu Sveti Ivan. Vlast u Mošćeničkoj Dragi je bez izrade DPU-a i bez prethodnog obavještavanja izradila idejni projekt za cestu koji je neprihvatljiv. Planiraju graditi dvosmjernu cestu paralelno ispod magistrale i sve to zbog privatnih interesa novih vlasnika terena i novih investitora na Svetom Ivanu. U cijeloj priči najmanje su obaviješteni vlasnici od kojih bi Općina morala otkupit teren i to za smiješan iznos. Znači, imovinsko-pravni odnosi nisu riješeni, lokalno stanovništvo je protiv ceste, a ide se na ruku Metisu koji je kupio zemljište i tvrtki Katarina line koja želi uz more napraviti objekt. Smatramo da za cestu postoji bolje rješenje – ispričali su nam Žaklina Stroligo iz Mošćenica i Tin Armanda, i sam vlasnik terena kojim bi trasa ceste trebala proći. 


  – Tri puta sam bio u Općini tražiti projekt na uvid. Tek posljednji put dali su mi presliku. U novinama je 6. ožujka izašlo da se određenog dana od 8,30 do 10 sati može očitovati na idejno rješenje projekta. Zamislite, sat i pol vremena za očitovanje, a o tome predhodno nigdje nikakve obavijesti. Već kada se cesta prvi put spomenula, rečeno mi je da bi mi zbog nje oduzeli 70-80 kvadrata terena i bio sam voljan toliko dati, no nakon uvida u projekt shvatio sam da će mi uzeti oko 400 kvadrata. To je moja djedovina i ne želim ustupiti toliki komad terena. Osim toga, nekim vlasnicima cesta će i razdijeliti teren – kaže Armanda i napominje kako su se po pitanju ceste stvari počele brzo razvijati nakon što je lani Općina prodala teren na Sv. Ivanu Petru Pripuzu, tzv. »kralju smeća« za 360 eura po kvadratu. Smatra kako se izgradnja ceste »gura« upravo zbog njega i njegovih planova. 


 Dvije ceste tik do mora


– Nemamo ništa protiv tog čovjeka. Samo želimo da cesta bude pomaknuta, odnosno da se nađe bolje rješenje. Dosta nam je da ljudi iz Zagreba kroje svakodnevicu u Mošćenicama – govori Stroligo, koja tvrdi da će nova cesta biti dvosmjerna, široka sedam metara i s nogostupom. To će dovesti do postojanja dviju cesta, jedne uz drugu, na sto metara od mora. 




  – Skrivali su nam projekt do kraja. Vlast u Općini ponaša se kao trgovačka firma. Prodaju sve što mogu, barataju tuđim terenima. Stvarno se kaubojski ponašaju. Čak u zamjenu nude terene u Svetoj Jeleni, koji uopće nisu općinski. Sve vodi k izgradnji hotela u jednoj od najpitoresknijih uvalica i koncesiji na plažu – govore mještani. 


  Načelnik Ratko Salamon potvrdio je da je lokacijska dozvola za cestu na Svetom Ivanu ishodovana. Napomenuo je da se cesta gradi prema Prostornom planu, te kako je u tijeku i izrada UPU-a za područje Sveti Ivan. 


  – Cestu smo planirali na zahtjev građana koji tamo žive jer ne postoji pravi pristup njihovim terenima i kućama. Zatekli smo mali projektić koji je Geoprojekt radio još 1999. upravo radi vlasnika tih parcela. Od tog projekta mi smo počeli ponovo graditi priču. Smatramo da negdje moramo otvoriti novu turističku zonu ako mislimo razvijati Mošćeničku Dragu. Ako je cilj da se osnuje novo turističko naselje, moramo bar ponuditi dokumentaciju koja će to omogućiti. Mi nemamo Miklaviju, ljudi moraju od nečega živjeti – obrazlaže Salamon i napominje kako su projekt i lokacijska dozvola napravljeni samo za dio ceste, a kako će se UPU-om definirati cijeli koridor. Naglašava da će se na javnoj raspravi UPU-a Sv. Ivan moći otvoriti cjelokupna problematika, ali da treba znati kako će se koridor ceste vrlo teško mijenjati. 



U Općini već postoji radna verzija UPU-a Sveti Ivan. Uskoro će uslijediti prethodna, a potom i javna rasprava o tom Urbanističkom planu. Prema radnoj verziji pitoreskno područje Svetog Ivana u budućnosti bi moglo postati elitna turistička zona. U jednom njenom dijelu planiraju se kuće i vile, a u drugom turistička zona s hotelom kapaciteta 150-200 ležajeva i 9-10 depandansi s velikim okućnicama. UPU-om će se definirati i koridor ceste koji bi išao kroz zonu te se na još jednoj lokaciji spojio na glavnu prometnicu.



 Korigirani standardi


– Prema svjetskim standardima ljudima se uzima 10-12 posto terena za gradnju ceste i oni su sretni jer znaju da će dobiti pristup. Ono što je nespretno napravljeno s naše strane, je to što smo vlasnicima terena rekli da će im se za cestu uzeti manje nego što sada ispada prema projektu. Znači, njima se s 1.900 kvadrata, recimo, terene smanjuje na 1.600 kvadrata, što je oko 15 posto parcele. Istina je i da se neke čestice uzimaju u cijelosti jer su male, druge se cjepkaju. Osim toga, Hrvatske ceste zadale su gdje treba napraviti skretanje s glavne ceste. Taj ulaz možemo pomicati 20-ak metara lijevo ili desno, ali Hrvatske ceste rekle su koja je najpreglednija točka, na kojoj treba napraviti raskrižje. Svi bi htjeli da cesta prolazi tuđim terenom, ali tako nećemo nikad »finit«. Nastojali smo da cesta prolazi preko što više općinskih terena. Osim toga, tamo postoji i veliki pad pa se i o tome moralo voditi računa. Iz svih tih razloga morali smo ići prema nekim privatnim parcelama jer bi nam u protivnom troškovi izgradnje bili znatno veći – govori Salamon, potvrđujući da je Pripuz kupio teren na Svetom Ivanu te da će jedan krak ceste za koju je ishodovana lokacijska dozvola doći i do njegove parcele.