Na snazi sezonska sniženja

Rasprodaje razbudile kupce u Opatiji, no troši se oprezno i s mjerom

Marina Kirigin

Gotovo svi trgovci najavljuju kako će sezonska sniženja u opatijskim butigama potrajati najmanje do kraja siječnja, a moguće je i da će se postojećim sniženjima pridružiti i još pokoji dodatni popust, primjerice na »posljednji broj obuće« ili »posljednju veličinu zimske jakne«



OPATIJA  Rastrošni prosinac – štedljivi siječanj, nekada je bilo nepisano pravilo ponašanja na ispraćaju jedne i dočeku druge godine.


No, kada je o nabavci nove odjeće i obuće riječ, poznato je da se nakon što prođu »dani darivanja« vezani uz Božić i Novu godinu, može znatno jeftinije doći do pokojeg novog komada za obnovu ormara.


Gotovo svi trgovci najavljuju kako će sezonska sniženja u opatijskim butigama potrajati najmanje do kraja siječnja, a moguće je i da će se postojećim sniženjima pridružiti i još pokoji dodatni popust, primjerice na »posljednji broj obuće« ili »posljednju veličinu zimske jakne«…




Premda je očito da su rasprodaje uspjele razbuditi kupce, s druge strane osjeća se recesija, jer se troši oprezno i bez velikih »uleta u minuse«. 


   U trgovini obuće »Borovo« u Opatiji, ususret kupcima krenuli su sniženjima koja se kreću u rasponu od 30 do 50 posto, a do daljnjeg vrijedi i akcija – kupiš jedan artikl po 50 posto povoljnijoj cijeni i još jedan iz istog ranga dobiješ na dar.


Prodavačice u ovoj prodavaonici kažu da je uz popuste i interes kupaca pojačan. No, kada bi se uspoređivao s lanjskim – interes je otprilike na istoj razini i nije došlo do velikih pomaka nabolje.


Kupovina u siješnju zbilja štedi kune, jer se primjerice kožnu cipelu mokasinku koja je ranije koštala 299 kuna, uz 30 posto popusta može kupiti za 209 kuna.  

Sto kuna za cipele


Mnogi artikli iz druge trgovine obućom, iz trgovine »Opatija shoes« već su dobili vlasnike, a ključ je u tome što je popust na zadnje brojeve i do 70 posto, i kupiti cipelu po cijeni od stotinjak kuna mnogima se čini itekako privlačno. Također, na nekim se skupljim artiklima kao što su primjerice čizme, može uštedjeti i do 500 kuna, te umjesto ranijih 800, sada izbrojati 300 kuna i mirno – čekati zahlađenje.   

Sezonsko sniženje od 30 posto na odjeću i obuću oglasio je i Mac Shop, gdje se prodaje roba »od marke«, a sada je prigoda da se na nekim modelima uštedi i do 50 posto novca. Primjerice, visoke ženske čizme koje su imale punu cijenu od 749 kuna, sada su »pale« na 374 kune, što u svakom slučaju nije zanemarivo. Samo – i za takvu nabavku, treba imati novca… 


   – Sniženja privlače kupce. Ne žele kupovati po punoj cijeni, kada znaju da će bolje proći u siječnju – kažu prodavačice u ovom butiku. 


   Privlačnu akciju imaju i u trgovini Lisca. Ovdje su proizvodi kvalitetni, no tradicionalno »drže cijenu«, a sada je vrijeme i da se kompletna kolekcija donjeg rublja, pidžama, majica i drugog, nabavi po 40 posto povoljnijoj cijeni. Primjerice, lijep komplet kanotijerice i gaćica sada košta 93 kune.   

Majice »sa šljokicama«


U još jednom butiku s markiranom robom, a to je opatijski North Sails, mnogi su kupci ciljano čekali sezonsko sniženje. Sada je ono u tijeku, a svi su proizvodi 40 posto sniženi. I osoblje ove trgovine kaže da se rasprodaja itekako osjeća na prometu, a više od svega su tražene kvalitetne muške i ženske jakne.


Jer, za jaknu koja je ranije koštala 1.585 kuna, sada treba platiti 951 kunu i s obzirom da se kupovina može obaviti i plaćanjem na rate, mnogi u takvom načinu obnove garderobe vide računicu. 


   I za kraj, ono najvažnije – nova odjeća za najmlađe, za one koji ubrzano rastu i »troše« odjeću. Sve što je potrebno za novu sezonu u vrtiću i novo polugodište u školi, može se nabaviti u trgovini dječje robice »Styl«, a na snazi je sniženje u rasponu od 20 do 50 posto.


Uz taj popust se i mnogima omiljene tajice mogu kupiti već za pedesetak kuna, a lijepe majice »sa šljokicama« koštaju osamdesetak kuna. Snižena je i robica za najmlađe, za bebe i tu se popust kreće između 20 i 30 posto. 


   No, dok trgovci kažu da zbog popusta ipak osjećaju »muving« na svojim radnim mjestima, blic-anketa provedena među mještanima nije pokazala da su ljudi previše raspoloženi za siječanjske kupovine.   

Riječ potrošača


Evo što su nam rekli:    Nevio Pavićevac, umirovljenik iz Kastva:    – Ne kupujem u opatijskim trgovinama jer u Opatiju rijetko zalazim. Siječanj je uvijek težak mjesec, pa popusti previše ne pomažu. Uz male penzije jedva se preživljava.     Ivanka Žiganto, umirovljenica iz Poljana:    – U siječnju ne kupujem ništa, pa ni ono što je na popustima. Za Božić i Novu godinu se istrošim i prisiljena sam štedjeti. Januar je za mene uvijek težak i dug mjesec.     Kristina Lah Tomulić, liječnica iz Opatije:    – Ne kupujem u opatijskim trgovinama bez obzira jesu li istaknuti popusti ili nisu. Prakticiram otići u outlet u Italiju gdje je ponuda bolja, a i cijene povoljnije. Novac nastojimo rasporediti i trošiti planski pa je mojoj obitelji siječanj uvijek isti.     Sandro Delač iz Opatije, nezaposlen:    – Popusti u trgovinama u siječnju nas ne privlače. Djeci smo sve za školu kupili u rujnu i nema potrebe trošiti na drugo. Osim toga ove godine nije bilo ni skijanja. Imali smo dosta drugih opterećenja i živi se tako da se pokrivaju obaveze. S obzirom da su djeca već ozbiljni srednjoškolci valja početi štjedjeti i za njihove vozačke ispite.     Edin Skokić, vozač iz Opatije:    – Ne kupujem u opatijskim trgovinama jer u Rijeci postoji bolja i jeftinija ponuda. Opatijski me popusti uopće ne privlače, a u siječnju živimo skromno, baš kao i tijekom cijele godine.