Zamjenik župana i pomoćnik ministra kod načelnika

Prioritet razvoja Matulja: Radna zona Miklavija otvorila bi 2.000 radnih mjesta

Davor Žic

Ovo područje je zanimljivo jer Matulji imaju dugu i značajnu tradiciju razvoja obrtništva, ali tu veliku ulogu igra i blizina Rijeke, ne samo kao lučkog i industrijskog grada nego i kao sveučilišnog centra koji može osigurati kvalitetne kadrove, kazao je Kružić



MATULJI Radna zona Miklavija je strateški projekt od važnosti za lokalnu i regionalnu samoupravu, ali i za čitavu Hrvatsku – poruka je koju su s današnjeg radnog sastanka u Općini Matulji odaslali matuljski načelnik Mario Ćiković, zamjenik župana Marko Boras Mandić i pomoćnik ministra gospodarstva Vedran Kružić.


– Razgovarali smo o daljnjim rješenjima za radnu zonu, jednu od najvećih u Primorsko-goranskoj županiji po svojoj površini, koja je apsolutni prioritet razvoja u Matuljima. Mi imamo još niz manjih radnih zona u kojima se svake godine pojavljuje sve više investitora i radnih hala, no ovo nam je temeljni projekt u kojem želimo imati velike investitore oko kojih će se okupiti i niz manjih obrta i poduzeća. Mi smo dosad riješili važne stvari – prije svega vlasničke odnose, ali i dio infrastrukture, s obzirom na to da je Miklavija postavljena između državne ceste Matulji – Rupa i autoceste te da kroz nju prolazi i željeznička pruga. 


Ćiković: Veliki pomaci


Ostaje nam dogovoriti zadnje promjene prostorno-planske dokumentacije jer smo dobili prilaz s autoceste, s Plinacrom dogovoriti pristup plinske mreže te osigurati ostalu infrastrukturu koja još nedostaje. Dugo vremena Miklavija je stajala, ali posljednjih godina napravljeni su veliki pomaci, kazao je Ćiković, istaknuvši da će do kraja godine biti spremne sve podloge da bi se u idućoj godini mogao i »zabiti prvi kramp«. Dožupan Boras Mandić, inače Matuljac i nekadašnji član Općinskog vijeća, podsjetio je da se o Miklaviji počelo govoriti prije desetak godina, ali da tada nije postojala nikakva infrastruktura kao što postoji sada.





Interes investitora za ulaganje u Radnu zonu Miklavija već sada postoji, kako je potvrdio načelnik Mario Ćiković, koji očekuje da bi se u prvoj fazi na ovom prostoru moglo otvoriti i do 2.000 novih radnih mjesta – što je nekoliko puta više od broja nezaposlenih na matuljskom području.


– Interesa ima, i to konkretnih ponuda investitora. Došli su nam predstavnici jedne tvrtke iz Italije koji su tražili trideset hektara zemljišta za pokretanje metaloprerađivačke industrije te pristup velikim količinama plina. Također, konkretnu namjeru imamo i kod investitora iz Njemačke koji su zainteresirani za razvoj intermodalnog centra, objasnio je Ćiković. 



– Miklavija više nije mit, nego konkretan projekt. Ona je potrebna, to je golem potencijal koji jamči nova radna mjesta. Zato ćemo na sljedećem Invest forumu koji se održava u studenom u partnerstvu s Italijom prezentirati Miklaviju kao strateški projekt Matulja i Primorsko-goranske županije, spreman za investitore. Razvoj Miklavije može ići u dva smjera – jedan je logistički centar, a drugi klasična radna zona, a postoji dovoljno prostora za obje stvari, kazao je Mandić.


Poticanje zapošljavanja


Pomoćnik ministra gospodarstva Vedran Kružić kazao je da je Miklavija zanimljiv projekt i na nacionalnoj razini. 


– Prema gospodarskoj strategiji, svaki projekt na području industrije ili postindustrijske obrade bit će podržan od strane Vlade. Ovo područje posebno je zanimljivo jer Matulji imaju dugu i značajnu tradiciju razvoja obrtništva, ali tu veliku ulogu igra i blizina Rijeke, ne samo kao lučkog i industrijskog grada nego i kao sveučilišnog centra koji može osigurati kvalitetne kadrove, kazao je Kružić, istaknuvši da vjeruje da će investitorima snažan poticaj biti i program poticanja zapošljavanja koji će svako novo radno mjesto u području industrijske prerade subvencionirati s iznosom do visine od nekoliko tisuća eura.