Otvarajući DHT ministar turizma Darko Lorencin istaknuo je da je Hrvatska i ove godine rastuća turistička destinacija zbog porasta fizičkog i financijskog prometa i investicija, ali joj još uvijek nedostaje profiliranih i tematskih turističkih proizvoda.
OPATIJA Okruglim stolom o upravljanju turističkim destinacijama ili destinacijskom menadžmentu bez čega nema održivog razvoja hrvatskog turizma, danas su u Opatiji počeli dvodnevni Dani hrvatskog turizma (DHT), tradicionalno godišnje okupljanje oko 2.000 turističkih djelatnika i njihovih gostiju.
Otvarajući DHT ministar turizma Darko Lorencin istaknuo je da je Hrvatska i ove godine rastuća turistička destinacija zbog porasta fizičkog i financijskog prometa i investicija, ali joj još uvijek nedostaje profiliranih i tematskih turističkih proizvoda.
To se može postići promjenama ponašanja i razmišljanja te jačanjem suradnje javnog i privatnog sektora u turizmu i sa svim drugim subjektima u destinacijama, što zagovara i destinacijski menadžment čiji je jedan od projekata i onaj za produljenje sezone Hrvatska 365.
Osim toga, radi se i na drugim projektima, poput rebrendiranja hrvatskog turizma te poboljšavanju sustava prijavljivanja gostiju i brojnim drugim koji za cilj imaju još bolje rezultate turizma koji je ove godine u BDP-u dostigao udjel od 16,5 posto i sve je važniji za hrvatsko gospodarstvo, naglasio je Lorencin.
Prvi skupovi u sklopu DHT-a uz turističke djelatnike okupili su i druge goste iz gospodarstva i politike pa je tako župan primorsko-goranski Zlatko Komadina naglasio da na Kvarneru već dugo rade na destinacijskom menadžmentu te novim proizvodima odnosno starim po kojima je ta regija uvijek bila poznata poput zdravstvenog turizma.
I gradonačelnik Opatije Ivo Dujmić slično je rekao za Opatiju koja u ovoj, 170. godini otkako se turizam organizirano razvija u tom gradu, ostvaruje dobre rezultate sezone i ‘bum’ investicija u hotele, sadržaje i drugu ponudu.
S obzirom na važnost i sve raširenije korištenje novih tehnologija u turizmu danas je i tradicionalni turistički forum u organizaciji HGK na DHT-u bio na temu digitalnih trendova i izazova u turizmu koji su sve vidljiviji i u hrvatskom turizmu, ali zasigurno još ne dovoljno.
Istaknuvši nužnost sustavne edukacije turističkih djelatnika o alatima i tehnikama e-marketinga, profesor s osječkog Ekonomskog fakulteta Drago Ružić poručio je da bi bilo dobro da se u sustavu turističkih zajednica definira ujednačen način praćenja online trendova te da bolje koriste alate.
Iako je vidljiv pomak u korištenju interneta i aplikacija prostora za unapređenje ima još dosta, posebice u transakcijskim mogućnostima interneta, da služi više i za prodaju, a ne samo za promociju i rezervacije što je sada uobičajeno.
Ružić je kazao i da je problem što je 40 posto web stranica turističkih zajednica neobnavljano zadnje tri godine, a oko 20 posto i pet godina.
Marketinški stručnjak iz Glasgowa Luiz Moutinho naglasio je na tom forumu važnost rezervacijskih kanala putem interneta i mobilnih tehnologija za povećanje turističke potrošnje, dok je stručnjak za digitalni marketing iz Bruxellessa Philip Weiss poručio da su društvene mreže, posebice Facebook, područje koje donosi možda i najveću promjenu sektoru turizma. Naime, kako je kazao, čak 65 posto odraslih korisnika interneta ima profil na toj mreži koristeći to za donošenje odluke o putovanju.