Pulsko brodogradilište

Ugovoren novi posao: Uljanik će graditi dva velika ro-ro broda za tvrtku iz Luksemburga

Orjana Antešić

Navozi cijele Uljanik grupe su puni, u knjizi poslova 22 broda  / Foto Glas Istre

Navozi cijele Uljanik grupe su puni, u knjizi poslova 22 broda / Foto Glas Istre

Brodovi će  biti dugi 211 metara i široki 32 metra, a moći će postizati brzinu nešto veću od 17 čvorova. O vrijednosti  posla u Uljanik grupi ne žele govoriti, ali kažu da su to dobri  ugovori



RIJEKA  Uljanik grupa ugovorila je novi posao. Riječ je o dva velika ro-ro broda koji će se na pulskim navozima graditi za luksemburšku kompaniju CLdN Ro Ro S.A, koja je dio Cobelfreta, jednog od najvećih europskih brodovlasnika i operatera ro-ro i brodova za prijevoz rasutog tereta.


Značaj ovog posla daleko je veći ako se uzme u obzir da su za istog naručitelja »u igri«, kao opcijske gradnje, još četiri takva broda, odnosno 2+2, koje brodovlasnik još treba deklarirati.


Ambiciozni planovi


Prošle su jeseni iz CLdN-a objavili ambiciozne planove oko obnove i širenja svoje ro-ro flote s obzirom na to da je namjeravaju povećati sa sadašnjih 24 za još 12 brodova za prijevoz kamiona, automobila i kontejnera na prikolicama. Planirane novogradnje raspolagat će kapacitetom prijevoza između 4.700 i 8.000 LIM-s (»Lanes in Meters«). Kriza u brodogradnji kao da je daleka prošlost u Tehnomont-brodogradilištu Pula. S kooperantima trenutno broje 200-tinjak radnika.  Kristijan Ivančić, suvlasnik i član Uprave brodogradilišta, kaže da im je gradnja tri broda, opremanje još jednog, te gradnja dijelova brodova za Uljanik, kao i remont brodica, osiguralo punu zaposlenost u ovoj godini. Ivančić također veli da nakon uspješne lanjske isporuke broda za servisiranje uzgajališta riba, sada grade u hali još dva takva broda, ali će ovi novi imati mnogo više opreme, kako je to od njih zatražio norveški naručitelj, a shodno tome će biti skuplji, ali i kompliciraniji.


Ivančić dodaje da grade i patrolni brod za hrvatsku pomorsku policiju za nadzor granica. Riječ je o aluminijskom brzom brodu dužine 24 metara, čija je isporuka predviđena za kraj lipnja. Četvrti brod koji dovršavaju je ribarski brod za engleskog naručitelja, a koji je sada na navozu, a njegova isporuka je predviđena u kolovozu ili rujnu.





Brodovi koji će se graditi u Uljaniku bit će dugi 211 metara i široki 32 metara, kapaciteta prijevoza 5.500 LIM-s. Moći će postizati brzinu nešto preko 17 čvorova, i to sa MAN-ovim sporohodnim dvotaktnim dizel motorima koji će se proizvesti u Uljanik Strojogradnji. Novougovoreni brodovi predviđeni su za isporuku u drugoj polovici 2018. godine. O vrijednosti ovog posla u Uljanik grupi ne žele govoriti, ali ističu da je riječ o dobrim ugovorima, koji obećavaju dobre rezultate za njih kao brodograditelje.


Intenzivni ciklus


Sa ove dva potvrđena Cobelfretova broda, knjiga poslova Uljanik grupe povećala se na ukupno 22 novogradnje koje bi sa pulskih i riječkih navoza trebale biti isporučene do konca 2018. godine. Od toga, pet ih je planirano za isporuku u ovoj, a čak 17 kroz naredne dvije godine. Taj intenzivni ciklus u koje je ušlo pulsko i riječko brodogradilište razlogom su zbog čega je Uljanik grupa iskazala potrebu za uvozom radne snage jer trebaju oko 1.000 dodatnih deficitarnih radnika.