Stručni stav

Više od 600 psihologa i studenata psihologije podržalo cjelovitu kurikularnu reformu

P. N.



Više od 600 psihologa, psihologinja i studenata psihologije podržalo je provedbu cjelovite kurikularne reforme, a njihov stručni stav  prenosimo u cijelosti.


“Jasno i nedvosmisleno podržavamo ciljeve i osnovna načela kojima se do sada rukovodilo u radu na Cjelovitoj kurikularnoj reformi, a posebno ističemo sljedeća:


– uvažavanje razvojne dobi djece i njihovih individualnih razlika,– primjenjivanje suvremenih principa učenja, poučavanja i vrednovanja u funkciji motivacije i učenja;– jačanje učitelja kao motivatora djece u razvoju kritičkog mišljenja;– ostvarivanje potencijala svih uključenih,– ostvarivanje suradnje s roditeljima i stručnim suradnicima unutar i izvan školskog sustava;– promoviranje dijaloga unatoč različitim mišljenjima,– poticanje na preuzimanje odgovornosti i razvijanje samorefleksivnosti.

Ova načela, bitna za suvremeni odgoj i obrazovanje, bila su vidljiva i u samom načinu na koji je rad na cjelovitoj kurikularnoj reformi organiziran i provođen te predstavljaju nužne preduvjete za uravnoteženi razvoj djece i mladih.




Nemotiviranost velikog broja učenika za pohađanje postojeće škole i otpor tradicionalnom načinu poučavanja, osim slabih rezultata na razini stjecanja znanja, ozbiljno narušavaju i njihove vrijednosti i stav prema učenju i znanju.


Smatramo važnim istaknuti kako je provođenje kurikularne reforme složen proces podložan nadogradnji i izmjenama temeljenim na stručnoj i javnoj raspravi te iskustvima i evaluaciji postupnog uvođenja planiranih promjena. To je proces koji traži vrijeme.


Reformu treba nastaviti kako je i započela


Način rada na kurikularnoj reformi davanjem autonomije i povjerenja stručnjacima iz neposredne prakse, rezultira većom motiviranošću svih sudionika odgoja i obrazovanja, osjećajem povjerenja u promjene utemeljene u neposrednom radnom iskustvu, smanjivanjem nesigurnosti i otpora promjenama u sustavu koji se mijenja.


Zbog svega navedenoga smatramo da se reforma treba nastaviti upravo na način kako je započela, a sve s ciljem promicanja dobrobiti djece i mladih. Za ostvarivanje kurikularne reforme od izuzetne je važnosti ostvarivanje i svih ostalih ciljeva Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije.


U trenutku slanja medijima, izjavu potpisuje preko 600 psihologa/inja i studenata psihologije.”