Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 15° 2
Sutra: 15° 15° 2
26. rujna 2018.
Ulaganja se itekako isplate

TURISTIČKA SEZONA Objekti visoke kategorije u plusu, u njima gosti dulje borave i više troše

Gosti koji dolaze na Jadran, očito, vole luksuz / Snimio Vedran KARUZA
Gosti koji dolaze na Jadran, očito, vole luksuz / Snimio Vedran KARUZA
Autor:
Objavljeno: 13. kolovoz 2018. u 22:15 2018-08-13T22:15:06+02:00

Manje gostiju imaju, a i imat će, ugostitelji koji »kavu s mlijekom« naplaćuju 10, a »capuccino« 25 kuna, znajući da prvu naručuju domaći, a ovu drugu strani gosti. U iduću sezonu će s nižim cijenama i svi oni koji su u hotelima ili privatnom smještaju poskupljivali bez pokrića

RIJEKA  Službena statistika za sada demantira one koji prognoziraju slabiju turističku sezonu, odnosno ako špica i bude gora, odlična predsezona i dobra posezona trebale bi izvući cijelu priču. Ili, kao što to ministar turizma Gari Cappelli voli reći, Hrvatska više nema turističku sezonu, nego turističku godinu. Slaba je to utjeha onima koji jednostavno imaju manje gostiju nego lani, no i pouka svima da sezone poput lanjske nisu pravilo, nego tek iznimka kad se pogodi niz faktora na koje je nemoguće utjecati. Ovih se dana vode polemike ima li manje turista u špici sezone zato što je pretoplo, ili zato što smo preskupi. Je li svemu kriv povratak Turske ili pak naše olako shvaćanje turizma i turista i slaba ponuda prečesto bazirana na suncu i moru. Toplinu kao razlog demantira Grad Zagreb koji je u samom srcu ljeta prepun turista zahvaljujući svojoj sve boljoj ponudi kako hotela i privatnog smještaja, tako i brojnih događanja tijekom svih 365 dana.Jesmo li preskupi? Na to pitanje najbolji odgovor isto daje statistika, a ona kaže da su najbolje popunjeni hoteli i kampovi s četiri ili pet zvjezdica. Isto će reći i iznajmljivači kuća s bazenom, odnosno svi oni koji su posljednjih godina ulagali u kvalitetu.

Zvjezdice i ponuda

Manje gostiju vjerojatno imaju, a i imat će, ugostitelji koji »kavu s mlijekom« prodaju za 10 kuna, a »capuccino« za 25, znajući da prvu naručuju domaći, a ovu drugu strani gosti. Isto tako, u iduću sezonu će s nižim cijenama i svi oni koji su u hotelima ili privatnom smještaju poskupljivali ponudu bez pokrića. Mnogi od njih su u samoj špici sezone nadoknađivali štetu »last minute« cijenama.U Hrvatskoj je u dosadašnjem dijelu godine ostvareno 12,9 milijuna dolazaka i 68,7 milijuna noćenja, što i dalje čini rast od šest posto u dolascima i pet posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje lani.Top tržišta po noćenjima su Njemačka, Hrvatska, Slovenija, Austrija, Poljska, Česka, Italija, UK i Nizozemska, a najuspješnije destinacije po noćenjima su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Medulin i Split. Na Kvarneru je ostvareno 2 milijuna dolazaka i 12,3 milijuna noćenja. I ova regija bilježi rast od tri posto u dolascima i dva posto u noćenjima, a najviše noćenja ostvaruju Mali Lošinj, Crikvenica, grad Krk, grad Rab i Malinska.U lošinjskoj Jadranka grupi potvrđuju da hoteli koji djeluju u sklopu hotelskog brenda Lošinj Hotels & Villas u aktualnoj turističkoj sezoni bilježe povećanje, i u noćenjima, i u prihodima. – Gosti su zainteresirani za hotele s pet zvjezdica – hotel Bellevue i Boutique Hotel Alhambra te vile, koji predstavljaju najvišu kategoriju naše ponude u uvali Čikat, s naglaskom na wellness&spa te wine&dine ponudu u okviru navedenih hotela. Tu su i hoteli s četiri zvjezdice – Vitality Hotel Punta, hotel Aurora i Family Hotel Vespera, koji svojom specijaliziranom ponudom privlače različite ciljane skupine gostiju. Kada govorimo o ovim hotelima, većina gostiju pristiže s tradicionalnih tržišta, a to su Austrija, Slovenija, Njemačka i Italija, no veseli nas i velik broj hrvatskih gostiju u našim hotelima. Dolasci gostiju i ostvareni broj noćenja bilježe rast iz godine u godinu, a sukladno dosadašnjim najavama za jesen, izgledno je da ćemo ostvariti bolje rezultate u odnosu na proteklu 2017. Rezultati pokazuju da su Lošinj i otočka turistička ponuda prepoznati od strane inozemnih i domaćih gostiju te da Lošinj ima zasluženo mjesto među top destinacijama u Hrvatskoj, Europi te na Mediteranu – ističu u Jadranka grupi.

Iako Opatije već neko vrijeme nema među top destinacijama po ostvarenim noćenjima, i tamo se najviše traže objekti najviše kategorije i samim time najviših cijena. Direktorica Turističke zajednice Grada Opatija Suzi Petričić kaže da tome u prilog idu podaci o popunjenosti takvih hotela, vila s bazenima i luksuznih apartmana.

Opatijski aduti

– Svi oni koji su ulagali u kvalitetu svojih objekata, ostvarili su odlične rezultate, a posebno one financijske, unatoč nešto slabijem fizičkom prometu od 1 posto u dolascima i 2 posto u ostvarenim noćenjima u srpnju. U srpnju je u Opatiji boravilo 54.412 gostiju koji su ostvarili 225.763 noćenja. U hotelskom smještaju ostvareno je 57,5 posto ukupnih noćenja, 39,1 posto ostvareno je u privatnom smještaju, a 3,4 posto ostvareno je u nekomercijalnom smještaju. Naši najbrojniji gosti bili su s njemačkog tržišta, kojih je u srpnju bilo 6 posto više i koji su ostvarili 11posto više noćenja nego u srpnju prošle godine, te Austrijanci kojih je bilo 10 posto više. Dok austrijski gosti preferiraju hotelski smještaj, njemački gosti radije borave u privatnom smještaju. U hotelima više nego u privatnom smještaju borave Talijani, Hrvati, Nizozemci, Belgijanci i Rusi, dok Mađara i Poljaka ima više u privatnom smještaju nego u hotelima. Podatak da najveći porast gostiju imamo u dobnim skupinama do 12 godina (povećanje 7 posto) i od 13 do 18 godina (povećanje 10 posto) govori da nam dolazi sve više obitelji s djecom, posebno s njemačkog i austrijskog tržišta. Najviše noćenja ostvarili su gosti u dobnoj skupini od 40 do 50 godina, dok je najveće smanjenje broja noćenja evidentirano kod dobne skupine iznad 60 godina – ističe Petričić i dodaje da gosti u opatijskim hotelima u prosjeku borave 3,5 dana, a u privatnom smještaju 5,4 dana.Recept za stabilnu sezonu i bolje poslovanje potvrđuju i u hotelskoj tvrtki Amadria Park u čijem su sastavu opatijski Milenij hoteli.– Rezultat naših konstantnih ulaganja u kvalitetu ponude je postizanje bolje cijene, a primjećujemo da je povećana i prosječna duljina boravka gosta u našim hotelima, kao i njihova izvanpansionska potrošnja. Naši gosti navikli su na visok standard usluge i ponude – ističe Ivan Sarajlić, izvršni koordinator marketinga, potvrđujući da su i njima ulaganja put koji im osigurava uspjeh iz sezone u sezonu.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka