Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: °
Sutra: ° °
22. rujna 2018.
Medijsko tržište

TKO ĆE LIJEVO, TKO DESNO Što za Novu TV i N1 znači potez United Groupa?

Foto: S. DRECHSLER
Foto: S. DRECHSLER
Autor:
Objavljeno: 12. srpanj 2017. u 15:18 2017-07-12T15:18:04+02:00

Profit i marketinška logika čine se puno jačim i većim motivom za ulazak u transakciju vrijednu 230 milijuna eura nego li bilo kakvi politički motivi, ako ih ima. United Group treba preuzeti hrvatske i slovenske TV postaje do kraja godine, a prije se mora očitovati Agencija za tržišno natjecanje

Hoće li Nova TV skrenuti ulijevo, ili će N1 Televizija krenuti udesno!? Od svega što se, jamačno, iza brda i daleko od očiju obična puka valja nakon objave da United Group – jedan od vodećih pružatelja komunikacijskih i multimedijskih usluga u jugoistočnoj Europi – preuzima Novu TV i Doma TV baš kao i slovenski POP TV i A Kanal, u nas se ponajprije postavilo spomenuto pitanje, ako već to nije zebnja u gdjekojeg štovatelja, bilo onog što nudi Nova TV, bilo štovatelj »gadne« navike u djelatnika N1 Televizije da postavljaju nezgodna pitanja aktualnoj vlasti.

Za sve koji ovakve strahove imaju, blagotvorno će zvučati informacija, makar neslužbena, da se nikakvog mijenjanja programske koncepcije, baš kao ni eventualnog spajanja N1 Televizije i Nove TV, ovaj čas ni vidi, niti spominje.

Šira slika

S druge pak strane, mnogi su požurili sagledati neku širu sliku pa ih je to učas dovelo do činjenice da je United Group u vlasništvu velikog američkog investicijskog fonda KKR i Europske banke za obnovu i razvoj. KKR je do sada uložio više od osam milijardi dolara u telekomunikacijski, medijski i digitalni sektor. U Europi imaju više od 20 milijardi dolara investiranog dugoročnog kapitala. U prošloj godini prihodi su im dosezali 460 milijuna eura. Zapošljavaju više od 3.000 ljudi.

United Group pak na ovim našim prostorima posluje u šest bivših jugoslavenskih republika. Pokriva područje od 20 milijuna stanovnika. Lako je stoga zaključiti i to kako se radi o još žešćem i direktnijem utjecaju američkoga kapitala i utjecaja na ove prostore. No, dobri poznavatelji prilika neslužbeno će kazati da »KKR cijelu regiju vidi kao obećavajuću za daljnja ulaganja te vjeruje da će biti prostora za nove akvizicije«. Koje nove akvizicije, ostaje vidjeti.

Već sama činjenica da je kupljena televizija s nacionalnom koncesijom koja je najgledanija u nas, opravdava ovaj poslovni potez. Proizvoditi vlastite proizvode pa ih i preko vlastite nacionalne TV kuće prodavati vani sve do Amerike i dalje, čini se nikad lakše pod vodstvom KKR-a. Sada je, uostalom, jasnije zbog čega je to baš N1 Televizija prije koji mjesec uredno i ustrajno vrtjela natječaj United Group kojim se tražio scenarij za televizijsku seriju. Profit i marketinška logika čine se puno jačim i većim motivom za ulazak u transakciju vrijednu 230 milijuna eura nego li bilo kakvi politički motivi, ako ih ima.

Povjerenje u hrvatsko i slovensko gospodarstvo

Direktor komunikacijskih tehnologija u Europskoj banci za obnovu i razvoj Dirk Werner tako će reći da je preuzimanje slovenskih i hrvatskih kanala snažan glas povjerenja u hrvatsko i slovensko gospodarstvo. Vodi se tu računa o činjenici da se u gospodarstvima dviju država očekuje rast BDP-a veći od dva posto. Jedan od direktora u KKR-u Jean Pierre Saad pak poručuje: »Ulaganjem u kvalitetne lokalne i međunarodne sadržaje podržat ćemo timove United Groupa da nastave nuditi različite privlačne sadržaje svim kupcima u regiji.«

Sve se poklopilo

Kupci obećavaju da će nezanemariv dodatni kapital investirati u kanale kako bi razvili njihove proizvodne kapacitete te proširili njihov doseg i izvan lokalnih tržišta. Nije vjerojatno slučajno ni to što već ovih dana redakcija N1 Televizije seli u nove, moderne prostorije. Doda li se svemu da se dojučerašnji vlasnik Nove TV Central European Media Enterprises već dulje vrijeme kani riješiti svojih manje profitabilnih segmenata s malih tržišta, sve se poklopilo. Regija će se, u svakom slučaju, ipak i na neki način uvezati sportskim, zabavnim, informativnim programom te telekomunikacijskim platformama za pružanje usluga kabelske televizije.

To neminovno vodi do spomena čovjeka kojeg nazivaju i srpskim kraljem kabelske televizije, do Dragana Šolaka, potpredsjednika Uprave United Groupa. No, na KKR-u kao da čim manje žele u ovom trenu spominjati njegovo ime, pa sve ističu da su oni nositelji cijelog projekta. Valja reći i to kako United Group treba preuzeti hrvatske i slovenske TV postaje do kraja godine. Prije toga bi se o tome trebala očitovati regulacijska tijela, u nas Agencija za tržišno natjecanje. Problemi te vrste se ne očekuju. A očekuju li kakvi problemi javni servis ili komercijalnu konkurenciju poput RTL televizije, sada kad je vlasnik Nove TV drugi!? Neslužbeno, vjeruje se da će odnos snaga ostati isti. Na RTL-u bi pritom mogli biti bezbrižniji, za razliku od HRT-a koji promjene očekuje nikad slabiji i posve načet Izvješćem o radu u 2016. godini Nadzornog odbora HRT-a.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.

HNK Rijeka


Promo
Originalni zimski kotači na dar uz kupnju novog automobila
Zima s pet zvjezdica uz BMW i MINI vozila

Originalni zimski kotači na dar uz kupnju novog automobila