Prevencija nesreća

Stroža pravila na dionici Rogovići – tunel Učka: Zabranjuje se pretjecanje, a stižu i novi radari

Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Bina-Istra će u dogovoru s policijom na pojedinim lokacijama, na kojima je bilo dozvoljeno pretjecanje, prometnom signalizacijom to zabraniti



PULA Na vrlo prometnoj dionici Rogovići – tunel Učka Istarskog ipsilona, od početka godine zabilježeno je pet teških prometnih nezgoda u kojima su smrtno stradale dvije osobe. Najčešće je riječ o frontalnim sudarima koji dovode do najtežih posljedica. Iako, za sada proizlazi da je glavni uzrok ovih prometnih nezgoda umor kod vozača, prometna policija Istarske županije i služba sigurnosti Bina-Istre sastale su se da bi preventivnim djelovanjem utjecale na smanjenje ovog nepovoljnog trenda.


Dionica Rogovići – tunel Učka žila je kucavica Istre, na njoj se odvija vrlo intenzivan gospodarski kao i turistički promet. Upravo zbog toga, tom dionicom vozači moraju biti disciplinirani i pridržavati se prometnih pravila. Na zajedničkom sastanaku Bina-Istre i Policijske uprave istarske, definirane su dodatne tehničke mjere koje bi povećavale sigurnost.


Tako će Bina-Istra, u dogovoru s policijom, na pojedinim lokacijama na kojima je bilo dozvoljeno pretjecanje prometnom signalizacijom to zabraniti. To su lokacije na kojima neki nedisciplinirani vozači prekorače ograničenja brzine te se upuštaju u opasna pretjecanja. Prometnim znakovima vozači će biti upozoreni na obvezu poštovanja ograničenja brzine i na dvosmjerni promet.




U suradnji s policijom, razmatra se postavljanje dodatnih radara. Ove promjene signalizacije su već započele, a konačne izmjene bit će realizirane u kratkom roku.


– Na Istarskom ipsilonu bilježimo veliko povećanje prometa, samo tijekom srpnja preko 10 posto vozila više nego prošle godine. Svakodnevno tu prometuje najmanje 45 tisuća vozila, a subotama dosežemo do 60 tisuća vozila. Pored velikog turističkog prometa, odvija se i značajni gospodarski promet koji se, očito zbog nešto bolje gospodarske situacije, intenzivirao. U ovakvoj situaciji, posebno na dionici Rogovići – tunel Učka, pojavljuju se spora teretna vozila zbog kojih se stvaraju kolone pa i nestrpljenje drugih vozača koji se upuštaju u pretjecanja – rekao je Christian Santaleza, direktor Bina-Istre upravljanje i održavanje.


Iako zadnje prometne nezgode nisu uzrokovane pretjecanjem, već je riječ o umoru vozača, Santaleza napominje da im je MUP najavio pojačane kontrole na obvezu propuštanja kolone od strane sporih vozila. Prijevoznicima ćemo distribuirati letke kako bismo ih podsjetili na tu obvezu – zaključio je Santaleza.