Uprave ARZ-a i HAC ONC-a znale za "olujni biznis"?

Skupa bura: Smjene i kazne za operativce koji su na Krčkom mostu dozvolili prijevoz kampera

Darko Pajić

Snimio Ivica TOMIĆ

Snimio Ivica TOMIĆ

Ovo nije prvi put da se ovakve stvari događaju na Krčkom mostu. Toga je bilo i ranije, pa je i Uprava za to morala znati. Ne može se koristiti ova situacija za kažnjavanje čovjeka koji nije bio u tom trenutku na radnom mjestu, jer je bio na godišnjem odmoru. Ako netko treba snositi odgovornost, onda to treba biti netko iznad Borisa Pavkovića, jer mi imamo Sektor za promet i ljude čija je odgovornost ponuditi rješenja u kriznim situacijama ili izmijeniti kriterije postupanja kod zatvaranja mosta, kaže Stanić



Kadrovske smjene i promjena Odluke o postupanju na mostu Krk u uvjetima olujnog vjetra epilog su gužvi na Krčkom mostu prošlog vikenda kada se za prijevoz kampera korištenjem vučne službe naplaćivalo po stotinjak eura jer je prijelaz preko mosta za kampere bio zabranjen, a dozvoljen ukoliko ih prevozi vučna služba. U HAC ONC-u su praktično priznali kako postoje nedostaci u kriterijima propuštanja vozila, a istovremeno su odlučili i smijeniti tri osobe za koje se procijenilo da su odgovorne za nastalu situaciju.


Riječ je o voditelju tehničke jedinice održavanja Krčkog mosta te smjeni još dva voditelja smjene naplatne postaje na mostu. Njima će Uprava HAC ONC-a ponuditi druge ugovore o radu u skladu s njihovom stručnom spremom, te se na ista radna mjesta imenuju radnici koji zadovoljavaju kriterij stručnosti, a predloženi su od nadležnih direktora sektora. U priopćenju HAC ONC-a posebno je zanimljivo obrazloženje ove odluke o kadrovskim promjenama, jer se pokazalo da »smijenjeni djelatnici nisu iskoristili sve mogućnosti u obavljanju poslova vezanih za neometano odvijanje prometa na autocestama, odnosno stručne službe nisu postupale u skladu s internim aktima te pravovremeno i na vrijeme izvještavali svoje nadređene Uprave Autoceste Rijeka – Zagreb i HAC ONC-a.«


Upozorenja s destimulacijom


– Ponukani događajima od prošlog tjedna, gdje se vlasnicima kamp-kućica i motocikala neopravdano naplaćuje previsoka cijena za prijevoz preko mosta Krk, Uprave ARZ-a i HAC ONC-a donijele su zajedničku odluku o izmjeni Odluke o postupanju na mostu Krk u uvjetima olujnog vjetra, kojom se do daljnjeg zabranjuje propuštanje vozila koja na svojoj transportnoj površini vidljivo prevoze one skupine vozila (npr. motocikli) ili priključna vozila (npr. kamp kućice) kojima je u tom trenutku zabranjeno prometovanje mostom. Odluka će biti na snazi do dodatnog usuglašavanja svih relevantnih službi (upravitelja, operatera, policije i prometne inspekcije), a u cilju povećanja razine sigurnosti te kvalitetnije usluge našim korisnicima – navedeno je u priopćenju HAC ONC-a. Također se navodi kako je Uprava dala pisana upozorenja s destimulacijom radnicima na radnim mjestima voditelja tehničke jedinice naplate cestarine, pomoćnika voditelja naplate cestarine te voditelja pravca tehničke jedinice.




Kako iz navedenog proizlazi, za situaciju na Krčkom mostu Uprava je pronašla odgovorne među djelatnicima održavanja i naplate, a istovremeno priznala kako postoje ozbiljne manjkavosti u pravilima koja propisuju način postupanja u slučaju olujnog vjetra na Krčkom mostu. Kako neslužbeno doznajemo, jedna od smijenjenih osoba je i voditelj tehničke jedinice održavanja Krčkog mosta Boris Pavković, koji se prošlog vikenda nalazio na godišnjem odmoru, pa stoga nije ni mogao biti na radnom mjestu.


Izmijeniti kriterije


Da bi takva smjena mogla biti problematična, smatra i predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić koji otvoreno poručuje Upravi HAC ONC-a da povuče ishitrenu odluku, jer bi u suprotnom slučaj mogao dobiti i sudski epilog.


– Ovo nije prvi put da se ovakve stvari događaju na Krčkom mostu. Toga je bilo i ranije, pa je i Uprava za to morala znati. Ne može se koristiti ova situacija za kažnjavanje čovjeka koji nije bio u tom trenutku na radnom mjestu, jer je bio na godišnjem odmoru. Ako netko treba snositi odgovornost, onda to treba biti netko iznad Borisa Pavkovića, jer mi imamo Sektor za promet i ljude čija je odgovornost ponuditi rješenja u kriznim situacijama ili izmijeniti kriterije postupanja kod zatvaranja mosta. Međutim, nitko do sada nije na to obraćao pozornost, a sada Uprava skida odgovornost sa sebe i nalazi krivca tamo gdje ga nema. Smatram da su razlozi smjene političke prirode iza koje vjerojatno stoji uhljebljivanje stranački podobnih kadrova. Pružit ćemo stoga sindikalnu podršku Pavkoviću u eventualnom sudskom sporu, uvjeren sam da ćemo taj spor i dobiti, a onda ćemo tražiti da Uprava iz svog džepa snosi trošak za nastalu štetu jer ionako imamo previše slučajeva u kojima HAC ONC snosi troškove loših odluka menadžmenta – kazao je Stanić.