Ponedjeljak, 22. rujna 2014.
Godinu na izmaku pomorci neće lijepo pamtiti

Sindikat pomoraca: Propast Lošinjske plovidbe najteži udarac ove godine

Sindikat pomoraca: Propast Lošinjske plovidbe najteži udarac ove godine
Sindikat pomoraca: Propast Lošinjske plovidbe najteži udarac ove godine
Autor: Darko Pajić
Objavljeno: 24. prosinca 2013. u 15:25

Tamo nije samo problem gubitak brodova i radnih mjesta, već i činjenica kako Lošinjska više neće biti rasadnik budućih kadrova, kaže Brazzoduro

RIJEKA -  Protekla godina bila je teška za hrvatsko pomorstvo u cjelini ponajviše zbog propadanja brodarskih tvrtki, kao i zbog toga što mnogi brodovi stoje napušteni u lukama diljem svijeta, a pomorci često ne mogu naplatiti svoja potraživanja. Ipak, najveći udarac za pomorce svakako je propast Lošinjske plovidbe, gdje nije samo problem gubitak brodova i radnih mjesta, već i činjenica kako Lošinjska više neće biti rasadnik budućih kadrova, odnosno kompanija na čijim su brodovima mladi stjecali prva iskustva i pripremali se za daljnju karijeru.

Ovako je zbivanja u pomorstvu u protekloj godini sumirao tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Predrag Brazzoduro na tradicionalnoj predblagdanskoj konferenciji za novinare. Da je sve više brodova na mrtvom vezu, a pomorci u nezavidnoj situaciji, bez plaća i drugih prava, potvrđuju slučajevi brodova kao što su Padna u Kraljevici, Istra (Valencia), CGM Tiger (Istanbul),  Tarragal (Papua Nova Gvineja), Katina (Jemen), Navi Wind, odnosno Lady Remington III (Kanada) i Gardenia i Larkspur (Ostende). Kako je naglasio Brazzoduro kod stranih brodara postoje problemi i zbog menadžera kompanija, koji iskorištavaju situaciju na tržištu, što se onda reflektira i na loš standard pomoraca na brodovima.

- Kod slučaja broda Padna u Kraljevici bilo je zadivljujuće ponašanje naših ljudi u odnosu prema brodu i pomorcima, jer su odmah i samoinicijativno reagirali, osigurali ljudima hranu kad je to bilo najpotrebnije tako da su pomorci na brodu osjetili da nisu prepušteni sami sebi, kazao je Brazzoduro uz ocjenu kako hrvatsko pomorstvo nije dobilo ništa od ulaska u Europsku uniju. To je posljedica zaustavljanja niza zakonskih rješenja i reformi od strane Ministarstva rada, kao i činjenice da državna administracija ne razumije probleme pomoraca, pa im stoga niti ne pruža kvalitetnu pomoć, ali zato itekako efikasno naplaćuje razne namete prema pomorcima, što znači da ih prije svega promatraju kao izvor prihoda i ništa više od toga. 

Komentari

15
Morate biti prijavljeni ako želite ostaviti komentar. Prijavi se / Registriraj se
  • paris
    paris   Objavljeno: 26. prosinca 2013. u 1:16

    Prvi korak za svladavanje poslijeratne krize bio je otvaranje "feeder servisa1998g. koji u servisu2-3 broda redovno opslužuju luke Rijeka,Ploče,Bar,Gioia Tauro,venecciju,Taranto ,Malta i Kopar do 2008g. kada je servis zatvoren.
    Sljedeći korak u traženju novih tržišta i poslovajest prelazak na "handy" i "handy"max" brodove(28000-42000DWT)kojima se plovi širom svijeta.Tako se prijevozom rasutih suhih terta pronalazi nova budućnost a radomi zalaganjem i mjesto na velikom svjetskom tržištu u oštroj međunarodnoj konkurenciji.
    Tako piše na stranicama "Lošinjska plovidba"holding i d.o.o.
    Kamo su nestali hrvatski pomorci sa njihovih brodova,zašto nema kadetura i gdje tvrtka prijavljuje svoje poslovanje? Zašto ne žele pomorce koji su članovi ITF-a treba pitati upravu a ne sindikat.Zašto naši pomorci ne žele biti članovi sindikata je priča za sebe.I tako smo došli do toga da se brodari i uprave brinu samo za profit dioničara a pomorce ostavljaju na brigu državi.to je stvarnost naših pomoraca koji i sami ne razumiju da se mirovinski i zdravstveni moraju uplaćivati u matičnoj državi ako žele ostvariti ta prava.Mirno more i sretan Božić svi pomorcima ma gdje bili.

  • barba kirac
    barba kirac   Objavljeno: 25. prosinca 2013. u 21:32

    vidin si napadaju Sindikat , i meni drage Predraga i Danila. Nisu oni ni ono spod nokta krivi ča se je dogodilo hrvatskom pomorskom brodarstvu , oni su Sindikatlije , koje pomoru samo onima ki padu va zaborav i probleme od armatora , a te iste armatore tlače preko ITF i mog prijatelja Alija z Bremena. No , nisu oni krivi za niš jer Sindikat nikad ni niš ni delal nego je fol branio radnička prava. , a moren reć , da su to dobri dečki i dobri su pomorci bili ali su krenuli u polit-sindikalne vode koja ih nosi se tamo do penzijuna. Ča ne daj tako ljudi moji dobri , mir i dobro na današnji dan van želim , mirno more i pedalj spod kobilice. Bog i se.

  • kikibacardi
    kikibacardi   Objavljeno: 25. prosinca 2013. u 9:15

    Brazaduro ili kako se vec zoves ili pises...... naprqvi nesto za pomorce a ne samo za sebe.

  • koki
    koki   Objavljeno: 25. prosinca 2013. u 0:57

    Dotični je tajnik tzv."Sindikata pmoraca Hrvatske"...
    HR pomoraca ima , ako niste znali 30.000, od toga 12.000 časnika,ukupno godišnje zarađuju preko 1 milijardu eura
    U HR su još samo 3 ,nazovi"zdrave" co:Jadrolinija, Tankerska i Atlanska ostalo je niš, bez veze.
    Kad bi bilo koji pomorac u svojoj kompaniji rekao da je član bilo kojeg sindikata dobio bi nogu"express".
    Stoga...koga zapravo ovaj sa slike predstavlja, tko mu plaća članarinu, capt. sa MITSUI-a, TOME-a, upravitelji sa MSC-a ili CMA-CGM...čifovi sa STENE ili sa SHELL-a,dečki, a i cure sa CARNIVAL-a,ROYAL CARRIBIEN-a
    Ne razumijem..pitam sve vas koji se javljate na ovaj blog, koja je zapravo moć i snaga ovog sindikata...
    Od kuda se dotični financira, s kojim je on to pomorcima u vezi, pa nisu to učitelji,doktori, brodograditelji, državni službenici i ini koji žive od "državne sise"....
    Ma Bradzadurro je nula, parada za novine i TV

    • kikibacardi
      kikibacardi   Objavljeno: 25. prosinca 2013. u 9:14

      Prijatelju
      Slazem se sa tobom . A ako se pitas od koga dobiva novac I placu ..... razmisli . Lijepo nas je zeznuo za placanje staza I socijalnog drzavi . Sjecam se velikog naslova u novom listu gdje kazeda pomorci imaju ista prava kao I gradjani republike hrvatske a pr9baj malo kao pomorac otic8 na porodiljni pa ces vidjeti . Placa ga vlast da radi za njih preko ledja pomorca . On sebe zove kapetan . Ma mozda ima skolu ali dali je uopce bio na brodu I tko li je njemu dao brod da bud3 kapetan . Nije biti kapetan samo skolu zavrsiti . Treba se ploviti I avancati za kapetana

  • vantoniov
    vantoniov   Objavljeno: 24. prosinca 2013. u 22:54

    Ma jebeš Lošinjsku! Glavno da će pederi moć posvajat dicu! Koga više briga za radna mesta!

  • barba kirac
    barba kirac   Objavljeno: 24. prosinca 2013. u 21:36

    kad se zna da pacijent ( hrvatsko pomorsko brodarstvo ) boluje od teške i neizliječive bolesti , pitanje kraja je pitanje vremena , tako da možemo očekivati i još lošije rezultate za Hrvatsku i njezine pomorce. Sindikat nažalost nije i neće biti liječnik nego više dušebrižnik , i bojim se da će ostati bez posla. Jer svi spomenuti slučajevi brodova odnosno pomoraca koje ste spomenuli nisu ni promil onoga dobroga što ostali pomorci doprinose svjetskom ppomorskom brodarstvu i ekonomiji. Dobro Vas je imati , kada taj promil upadne u teškoće ali definitivno ITF i Vi ste trouble makeri u pomorskom brodarstvu. Ipak želim van puno uspjeha u radu , i nemojte plakati nad davno pokopanim hrvatskim pomorskim brodarima.

  • Voladores
    Voladores   Objavljeno: 24. prosinca 2013. u 20:57

    Valjda neće i Jadrolinija izdegenerirati kao Kraljevica,zapošljavanjem podobnih i rodbine?

    • sulejman
      sulejman   Objavljeno: 25. prosinca 2013. u 6:52

      Jadroliniju će sigurno očuvati genijalac kojeg su izvukli iz ladice i dali mu firmu o kojoj poljma nema,usput taj lik nema pojma o ničemu.Bio je tako "uspješan"privatni poduzetnik da ga je partija uhljebila u Jadroliniju .Kraljevicu su zatvorili,ali su barem namirili ljude u skladu sa kolektivnim ugovorom.O trećemajskoj tvornici motora koja je definitivno bila jača firma od Kraljevice,u ovom gradu nitko ne govori.Direktor postavljen od države,potrošio je novac za otpremnine,ljude uz prijetnje potjerao, otpremnine koje je on odredio daleko ispod bilo čega što je definireno kolektivnim ugovorom,nije dao.Ti ljudi nemaju prihoda ali to nikoga nije briga,tip je uspješan direktor.Rukovodstvu je inače preko svg posilnog podijelio prigodne novogodišnje poklone.

    • Patriot
      Patriot   Objavljeno: 24. prosinca 2013. u 21:05

      Zaboravio si Vrankovića, bez kojeg Kraljevica ne bi tako lako otišla na bubanj ...

  • Kiklop
    Kiklop   Objavljeno: 24. prosinca 2013. u 18:12

    Uz sve poštovanje gosp. Frane, ali ne morate baš sve komentirati, posebice ako ne znate pojedinosti.

    • Patriot
      Patriot   Objavljeno: 24. prosinca 2013. u 20:33

      FČov je komentar - kao i većina njegovih ostalih komentara - u potpunosti na mjestu.

  • F.Čabrijan
    F.Čabrijan   Objavljeno: 24. prosinca 2013. u 16:01

    Model komitetskih direktora je u pomorskim kompanijama prouzročio propast flota i likvidaciju pomorskih kompanija. Lošinjsku su urušili takvi rukovodioci, isto kao i Jugoliniju. Slično će se dogoditi i s preostalim kompanijama u Dalmaciji, jer rukovodioci isključivo rade u osobnom interesu izvlačenja novaca iz firmi koje još posluju, ali i u klasičnom neznanju djelovanja firmi na svjetskom tržištu, gdje takvi ljudi uopće ne znaju djelovati.No, ostaju ljudi i ljudi se snalaze i to većina njih, dok manji broj pomoraca zaluta i u kompanije gdje se brodovi tek toliko zadržavaju iznad razine mora, ili se posluje tako da se nikad ne zna da li će sutra biti arestirani zbog njihovih vlasnika.
    S druge strane, naša je država maćeha pomorcima i ponaša se prema njma kao nužnom zlu, ali i kao izvoru taksi i nameta kao ni u jednom zanimanju.

    • sulejman
      sulejman   Objavljeno: 25. prosinca 2013. u 6:40

      Naša država ,(čitaj nesposobna politička elita na čelu sa koalicijom HDZ-SDP,a po naputku generala Franje) stvorila je većinu privatnih poduzetnika poklanjanjem (ispričavam se onima koji nisu u toj grupi već su pošteno generacijama radili i stvarali)državnih firmi sa jednim jedinim ciljem sve uništiti i pokrasti.Radnici su završili na cesti ,ali moraju plaćati režije atrebalo bi ijesti ili možda ne.Veliki financijski mag oprostit će dugove svojim privatnim poduzetnicima Jozi i sličnima,a ne dugove za komunalije.Nema boljeg života dok ljudi ne popi....,a onda će biti svašta.

    • Voladores
      Voladores   Objavljeno: 24. prosinca 2013. u 20:58

      Naša država ponaša se prema svakom privatnom poduzetniku kao da mu je ona nešto dala,pa sad ima pravo uzimati 1/4. Ne shvaćaju da ljudi radije neće raditi nego hraniti takvo ogromno čudovište....

Iz kategorije: Hrvatska

Pogledaj sve